کد خبر : 122487
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 دی 1400 - 9:14

خطر از بیخ گوش متیک گذشت!

خطر از بیخ گوش متیک گذشت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه شبکه لایه دوم Polygon که برای مقیاس پذیری اتریوم طراحی شده، در سکوت خبری یک آسیب پذیری نرم افزاری را که 24 میلیارد دلار توکن بومی این شبکه یعنی MATIC را در خطر می‌انداخت، رفع کرد. بنابر یک پست وبلاگی منتشر شده توسط Polygon در روز 29 دسامبر، این آسیب پذیری

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه لایه دوم Polygon که برای مقیاس پذیری اتریوم طراحی شده، در سکوت خبری یک آسیب پذیری نرم افزاری را که 24 میلیارد دلار توکن بومی این شبکه یعنی MATIC را در خطر می‌انداخت، رفع کرد.

بنابر یک پست وبلاگی منتشر شده توسط Polygon در روز 29 دسامبر، این آسیب پذیری «حیاتی» در قرارداد اثبات سهام Genesis اولین بار توسط دو هکر کلاه سفید در روز 3 و 4 دسامبر از طریق پلتفرم امنیت بلاکچین و رفع باگ Immunefi شناسایی شد.

این آسیب پذیری بیش از 9.27 میلیارد واحد توکن MATIC را که در حال حاضر ارزشی حدود 23.6 میلیارد دلاری داشت، در خطر می‌انداخت. این در حالی است که کل توکن‌های شبکه 10 میلیارد واحد است!

پولیگان اظهار داشت که این باگ در بلاک شماره 22156660 به وسیله «بروزرسانی ضروری Bor» در شبکه اصلی و در تاریخ 5 دسامبر رفع شده است. این شبکه همچنین مدعی شد که یک هکر سارق قصد داشته قبل از رفع این آسیب پذیری، 801,601 واحد MATIC را به سرقت ببرد. در این وبلاگ آمده:

تیم اصلی توسعه دهنده Polygon با گروهی از متخصصین پلتفرم Immunefi به سرعت نسبت به رفع این باگ اقدام کردند. تأییدکننده و جامعه دارندگان نود کامل از این بروزرسانی باخبر شدند و با توسعه دهندگان اصلی همکاری کردند تا بدون توقف شبکه و در کمتر از 24 ساعت، 80% از شبکه بروزرسانی شود.

پولیگان اعلام کرده که این باگ نرم افزاری پشت درهای بسته رفع شده است، زیرا از سیاست «سکوت در بروزرسانی» که توسط تیم Go Ethereum در نوامبر 2020 معرفی شد، تبعیت می‌کند.

بنابر اعلام Immunefi، هک کلاه سفید اول با نام “Leon Spacewalker” اولین نفری بود که این روزنه امنیتی را در روز 3 دسامبر گزارش کرد و مبلغ 2.2 میلیون دلار استیبل کوین هم دریافت خواهد کرد. دومین هکر ناشناس که این پلتفرم آن را با عبارت کلاه سفید 2 خطاب می‌کند، 500,000 واحد MATIC به ارزش 1.27 میلیون دلار از شبکه پولیگان جایزه دریافت کرده است.

هم موسس پولیگان، جاینتی کانانی (Jaynti Kanani) به توانایی شبکه در رفع سریع این باگ حیاتی اشاره کرد و در این پست وبلاگ اظهار داشت:

نکته مهم این است که این آزمایشی برای انعطاف پذیری شبکه ما و همچنین توانایی ما در واکنش سریع زیر فشار بود. با توجه اینکه چه حجم از دارایی عظیمی در خطر بود، من معتقدم که تیم من بهترین تصمیم ممکن را بسته به شرایط موجود اتخاذ کردند.

بنابر داده‌های به دست آمده از وبسایت Coingecko، توکن MATIC با رشدی 35.1 درصدی نسبت به 30 روز گذشته، با توجه به وضعیت نزولی بازار کریپتو، در حوالی سطح 2.45 دلار معامله می‌شود.

نوشته خطر از بیخ گوش متیک گذشت! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.