کد خبر : 125533
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1400 - 12:23

خرید اقساطی با بیت کوین!

خرید اقساطی با بیت کوین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه در حال حاضر از سیستم مالی متمرکز برای پرداخت‌های اینترنتی استفاده می‌شود. با گسترش کاربردهای ارزهای دیجیتال و پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، انتظار می‌رود رمزارزها الگویی خرید جدیدی را در راستای منافع خریداران و فروشندگان ایجاد کنند. بلاکچین می‌تواند اپلیکیشن‌های فروشگاهی و پرداختی را با فراینده‌های DeFi ادغام تا شاهد کاهش

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حال حاضر از سیستم مالی متمرکز برای پرداخت‌های اینترنتی استفاده می‌شود. با گسترش کاربردهای ارزهای دیجیتال و پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، انتظار می‌رود رمزارزها الگویی خرید جدیدی را در راستای منافع خریداران و فروشندگان ایجاد کنند.

بلاکچین می‌تواند اپلیکیشن‌های فروشگاهی و پرداختی را با فراینده‌های DeFi ادغام تا شاهد کاهش کارمزدها و هزینه‌ها باشیم. همچنین از طریق بلاکچین و ارزهای دیجیتال امکان سفارشی سازی فرایندها، محصولات و خدمات ارائه شده در بسترهای فروشگاهی و پرداختی وجود دارد.

پلتفرم پی (Pay@) اولین پروژه دیفای است که فناوری بلاکچین را با قراردادهای هوشمند برای اجرای پروتکل پرداخت بعد از خرید (Buy Now Pay Later) یا BNPL ادغام می‌کند.

در این پلتفرم جهانی که راهکارهای جدیدی را برای خریداران، فروشندگان و ارائه‌دهنگان خدمت ایجاد کرده است، کاربران بازپرداخت‌ خرید را طی سه ماه و در چهار قسط پرداخت می‌کنند. همچنین در طول این مدت سود یا بهره‌ای به قیمت اولیه کالا اضافه نمی‌شود.

کاربرانی که بازپرداخت خود را در مدت زمان تعیین شده تکمیل می‌کنند، توکن pay دریافت خواهند کرد. دریافت این توکن سبب افزایش اعتبار کاربر خواهد شد. کسانی که توکن‌های بیشتری داشته باشند خدمات و پیشنهادات بهتری از فروشندگان دریافت کرده و می‌توانند در فرایندهای مدیریت و تصمیم‌گیری شبکه شرکت کنند.

پس از ثبت‌نام، هر کاربر ۲۵۰ دلار اعتبار خرید خواهد داشت و در صورت دریافت توکن pay میزان اعتبار افزایش خواهد یافت. این الگوریتم بر اساس پروتکل BNPL ایجاد شده است و پلتفرم را به پلی میان پول‌های ملی (فیات) و ارزهای دیجیتال برای فروشنگدان و خریداران تبدیل می‌کند.

پروژه پی مکانیزمی را توسعه داده است که در آن کاربران می‌توانند رمزارزهای تایید شده مانند استیبل کوین‌های USDT و USDC را سپرده‌گذاری (Staking) کنند. سپرده‌گذاران بر اساس درآمدها و حجم معاملات انجام شده پاداش‌هایی را به طور متناوب دریافت‌ خواهند کرد.

این پروژه یک الگوی هم‌افزایی نیز ایجاد کرده است تا کاربران برای مشارکت در حاکمیت و سهامداری شبکه پاداش دریافت کنند. کاربران می‌توانند محدودیت‌های تراکنش خود را در طول زمان ارتقا دهند و در ازای پرداخت‌های به موقع و رفتار مالی متعهدانه پاداش دریافت کنند. همین موضوع برای فروشندگانی که می‌خواهند از بلاکچین و پروژه‌های دیفای برای ایجاد روابط با مشتریان خود استفاده کنند نیز صادق است.

تعریفی جدید از خرید به همراه پاداش

با افزایش رقابت بین کسب‌وکارها، هر خلاقیتی که بتواند ارزش بیشتری را برای کاربر ایجاد کند یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود. پروژه پی با ایجاد یک برنامه دیفای برای تجارت الکترونیک از طریق پروتکل BNPL، تعریف جدیدی از تجربه کسب پاداش برای خرید را ارائه می‌دهد. این موضوع سبب افزایش ثبات و انعطاف‌پذیری کسب‌وکار، همزمان با بیشتر شدن رغبت خریداران برای ایجاد روابط طولانی مدت با فروشنده و شبکه پرداختی، خواهد شد.

نوشته خرید اقساطی با بیت کوین! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.