کد خبر : 120071
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1400 - 7:02

حمایت همه جانبه مجلس از بازار سرمایه

حمایت همه جانبه مجلس از بازار سرمایه

حمایت همه جانبه مجلس از بازار سرمایه با کمک بازار سرمایه می‌توان سرمایه‌های سرگردان در دست مردم را جمع آوری و به سوی امور مولد هدایت کرد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره بازار سرمایه و حمایت از آن از سوی دولت و مجلس به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: تاکنون مجلس

حمایت همه جانبه مجلس از بازار سرمایه

با کمک بازار سرمایه می‌توان سرمایه‌های سرگردان در دست مردم را جمع آوری و به سوی امور مولد هدایت کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره بازار سرمایه و حمایت از آن از سوی دولت و مجلس به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: تاکنون مجلس شورای اسلامی حمایت‌های بسیاری از بازار سرمایه به منظور بهبود شرایط و حمایت از سهامداران خرد انجام داده و بر این باور است که هر کاری بدون برنامه و سیاست‌گذاری منطقی و درست، آسیب‌های جدی به بازار و اقتصاد کلان کشور وارد خواهد کرد.

غلامرضا مرحباء درباره فروش اوراق بدهی توسط دولت، افزود: در صورت کاهش فروش اوراق بدهی توسط دولت به منظور کسب درآمد بیشتر، بازار سرمایه تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین، اگر دولت قرار است اوراق منتشر کند، بانک مرکزی نباید در آن زمان سیاست انقباضی پولی انجام دهد. از طرف دیگر، بانک مرکزی باید به عنوان بازارگردان اوراق دولتی در بازار سرمایه فعال باشد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار، عنوان کرد: این طرح در صحن اصلی مجلس تصویب و کارهای مقدماتی آن انجام شده و زمانی که تبدیل به قانون شود، طی یکی دو هفته آینده تحقیق و تفحص از کل بازار سرمایه انجام خواهد شد.

نماینده مردم آستارا عنوان کرد: یکی از دغدغه های نمایندگان مجلس، عملکرد درست دستگاه‌ها و نهادهای مالی است. بنابراین، در راستای بهبود شرایط و رونق در فعالیت‌های مربوط به بازار و اعتماد سازی بیشتر، باید نظارت کاملی از عملکردها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: با کمک بازار سرمایه می‌توان سرمایه‌های سرگردان در دست مردم را جمع آوری و به سوی امور مولد هدایت کرد تا باعث رونق تولید و کسب و کار بیشتر در کشور شود.

*خبرنگار: پروین خدادادی

این رسانه پذیرای دیدگاه‌های کارشناسی مختلف در خصوص بازار سرمایه است؛ اما دیدگاه‌های ارائه شده توسط کارشناسان لزوما دیدگاه این رسانه یا دیدگاه سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه نیست.منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.