کد خبر : 136578
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1400 - 14:00

حضور پرقدرت ترکیه در متاورس و رمزارزها!

حضور پرقدرت ترکیه در متاورس و رمزارزها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه آک پارتی، حزب حاکم ترکیه، اولین نشست متاورس خود را روز دوشنبه برگزار کرد که در آن درباره مقررات مربوط به کریپتوکارنسی بحث و تبادل نظر شد. به گزارش کوین تلگراف ترکیه، مجمع ملی بزرگ ترکیه (TBMM) میزبان اولین نشست متاورس بود. در جلسه مجازی معاونان گروه TBMM ماهیر اونال و

زمان مطالعه: 2 دقیقه

آک پارتی، حزب حاکم ترکیه، اولین نشست متاورس خود را روز دوشنبه برگزار کرد که در آن درباره مقررات مربوط به کریپتوکارنسی بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش کوین تلگراف ترکیه، مجمع ملی بزرگ ترکیه (TBMM) میزبان اولین نشست متاورس بود. در جلسه مجازی معاونان گروه TBMM ماهیر اونال و مصطفی الیتاش به همراه اومر ایلری، معاون آک پارتی حضور داشتند.

الیتاش به عنوان عضوی از پارلمان در این جلسه شرکت کرد اما اونال و ایلری جزو حزب دولتی آک حزب (AKP) محسوب می‌شوند. اونال به یک خبرگزاری دولتی گفت که در این جلسه ایجاد ضوابطی برای معاملات کریپتو و فعالیت در حوزه متاورس تعیین شد.

مصطفی الیتاش که اخیراً میزبان نشستی با نمایندگان اکوسیستم رمزنگاری ترکیه در TBMM بود، تأکید کرد که دور ماندن از دنیای مجازی غیرممکن است. او افزود:

من معتقدم که متاورس به سرعت پیشرفت می‌کند و به بخشی اساسی از زندگی ما تبدیل خواهد شد.

همچنین انتظار می‌رود الیتاش روز پنجشنبه با مدیران بایننس ترکیه دیدار کند. بایننس ترکیه پس از ناکامی در ایجاد قوانینی برای نظارت بر رعایت قانون مبارزه علیه پولشویی، 8 میلیون لیر ترکیه (حدود 600000 دلار) جریمه شد.

به گفته اومر ایلری، از آن‌جایی که فناوری بلاکچین مالکیت دیجیتالی را ممکن کرده، ترکیه تلاش‌های خود را در جهت توسعه این صنعت سرعت بخشیده است. او متاورس را یک صنعت نوظهور و همچنین در حال توسعه معرفی کرد که می‌تواند در آینده بر بسیاری از صنایع تأثیر بگذارد.

ایلری خاطرنشان کرد که متاورس بستری مناسب برای توسعه واقعیت مجازی، مدیریت محصول و مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه است. او همچنین افزود که حزب آک پارتی می‌خواهد راه را برای توسعه یک اکوسیستم جهانی هموار کند. رئیس جمهور اردوغان نیز تأیید کرده است که قانون رمزنگاری ترکیه برای ارائه به پارلمان آماده است.

ایلری استدلال کرد که پیشرفت‌های دیجیتال و فناوری ابعاد قانونی، اقتصادی و اجتماعی دارند. او اعلام کرد که حزب عدالت و توسعه در تلاش است تا سیاست هایی را در مورد دارایی‌های رمزنگاری و رسانه های اجتماعی تدوین کند. این سیاست‌ها برای محافظت از شهروندان و در عین حال توانمندسازی قابلیت‌های نوآوری در کشور ترکیه ایجاد شده‌‌اند.

در حالی که دولت ترکیه علاقه‌مند به توسعه فناوری بلاک چین و یک ارز دیجیتال تحت نظارت بانک مرکزی است، رجب طیب اردوغان، موضع سفت و سختی در برابر ارزهای دیجیتال دارد. سال گذشته در یک جلسه پرسش و پاسخ عمومی، او به کریپتو اعلان جنگ داد و گفت:

ما مطلقاً قصد پذیرش ارزهای دیجیتال را نداریم.

نوشته حضور پرقدرت ترکیه در متاورس و رمزارزها! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.