کد خبر : 188334
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 فروردین 1401 - 12:14

حرکت بعدی بیت کوین، ریزش یا صعود؟

حرکت بعدی بیت کوین، ریزش یا صعود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه اگرچه قیمت بیت کوین (BTC) در چند روز اخیر در محدوده ۴۷ هزار دلار در حال تثبیت بوده، اما نمودار قیمت این ارز دیجیتال در بازه‌های زمانی طولانی‌تر نشان می‌دهد که روند صعودی این هفته چقدر قابل‌توجه بوده است. به گزارش وبسایت کوین تلگراف، با توجه به شاخص ضریب نسبت طلایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اگرچه قیمت بیت کوین (BTC) در چند روز اخیر در محدوده ۴۷ هزار دلار در حال تثبیت بوده، اما نمودار قیمت این ارز دیجیتال در بازه‌های زمانی طولانی‌تر نشان می‌دهد که روند صعودی این هفته چقدر قابل‌توجه بوده است.

به گزارش وبسایت کوین تلگراف، با توجه به شاخص ضریب نسبت طلایی (GRM)، بیت کوین در تاریخ ۲۷ مارس توانست یک منطقه حمایتی مهم را برای حفظ سطوح فعلی و صعود بیشتر، به دست آورد.

شاخص GRM، یک معیار بلند مدت برای پرایس اکشن بیت کوین است. این شاخص برای مقایسه رشد قیمت بیت کوین (یا برعکس) با پذیرش آن، استفاده می‌شود. شاخص GRM این کار را با استفاده از یک مقیاس لگاریتمی (log) انجام می‌دهد که شامل میانگین متحرک ۳۵۰ روزه (DMA) و دنباله‌های فیبوناچی است که مضربی از آن خط روند را نشان می‌دهند.

فیلیپ سوئیفت (Philip Swift)، تحلیلگری که این ابزار را در سال ۲۰۱۹ ایجاد کرد، در آن زمان توضیح داده بود:

ضریب نسبت طلایی ابزار مؤثری است؛ چون می‌تواند نشان دهد که چه زمانی قیمت در بازار، در چارچوب رشد منحنی پذیرش بیت‌ کوین و چرخه‌های بازار، قرار دارد.

به دنبال سقوط بازار کریپتو در زمان شروع کووید-۱۹ در مارس ۲۰۲۰، قیمت بیت کوین طولانی‌ترین افت خود را به زیر DMA ۳۵۰ روزه تجربه کرد، اما قیمت این ارز دیجیتال اکنون توانسته از این منحنی بالاتر برود که یک سیگنال صعودی مهم محسوب می‌شود.

حرکت بعدی بیت کوین، ریزش یا صعود؟
نمودار ضریب نسبت طلایی بیت کوین.

علاوه بر این، داده‌های بازار نشان می‌دهند که گاوها اکنون در حال تلاش برای تبدیل دو میانگین متوسط (MA) که در سه ماهه اول سال جاری به عنوان سطوح مقاومتی عمل می‌کردند – MA نمایی ۲۱ هفته‌ای و ۵۰ هفته‌ای – به سطوح حمایتی هستند.

در همین راستا، رکت کپیتال (Rekt Capital)، معامله‌گر و تحلیلگر معروف، می‌گوید که در صورت غلبه بر این مقاومت‌ها، بیت کوین می‌تواند اوج تاریخی جدیدی را ثبت کند.

حرکت بعدی بیت کوین، ریزش یا صعود؟
نمودار کندل یک هفته‌ای بیت کوین همراه با میانگین‌های متحرک نمایی ۲۱ هفته‌ای و ۵۰ هفته‌ای.

نوشته حرکت بعدی بیت کوین، ریزش یا صعود؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.