کد خبر : 89026
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 9:13

حدود ۵۴۹ میلیارد ریال سود سهام عدالت سهامداران خراسان شمالی واریز شد

حدود ۵۴۹ میلیارد ریال سود سهام عدالت سهامداران خراسان شمالی واریز شد

ابراهیم قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین مرحله از واریز سود سهام عدالت در تاریخ ٢٨ اسفند ماه سال ٩٩ انجام شد و این میزان از واریزی به ۵۲۸ هزار نفر از مشمولان سهام عدا..

ابراهیم قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین مرحله از واریز سود سهام عدالت در تاریخ ٢٨ اسفند ماه سال ٩٩ انجام شد و این میزان از واریزی به ۵۲۸ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت این استان پرداخت شد.

وی عنوان کرد: دارندگان سهام ۵۰۰ هزار تومانی، رقمی حدود ۲۰۰ هزار تومان دریافت کردند و برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی دو برابر سود سهام ۵۰۰ هزار تومانی پرداخت شد که رقم آن ۴۰۰ هزار تومان بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان شمالی تصریح کرد: در مرحله اول ۵۰ درصد سود سهامداران پرداخت شد و ۵۰ درصد دیگر در مرحله دوم پرداخت می شود.

وی به آخرین وضعیت مرحله دوم سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: طبق گفته سخنگوی آزادسازی سهام عدالت همه تلاش‌ها بر این است که ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت تا چند روز آینده پرداخت شود.

وی تاکید کرد: ۳۶ شرکت جزو شرکت‌های سهام عدالت هستند که از این تعداد ٢٩ شرکت سود خود را محقق کرده‌اند، همه این ٢٩ شرکت باید سود را واریز کنند تا بتوان سود سهامداران سهام عدالت در مرحله دوم را پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: به محض تکمیل‌شدن وجه و واریز سود توسط همه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مرحله دوم سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ که مجامع آن در سال ۱۳۹۹ برگزار شده است، واریز می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۷۳۳ هزار نفر در خراسان شمالی سهامدار این شرکت هستند که از این تعداد ۲۰۰ هزار نفر روش مستقیم سرمایه‌گذاری و ۵۲۸ هزار نفر معادل حدود ۷۳ درصد نیز با روش غیرمستقیم در مدیریت سهام خود سهیم هستند.

۳۶۰ هزار نفر از ۵۲۸ هزار نفری سهامداران این شرکت که روش غیرمستقیم سرمایه‌گذاری را در استان انتخاب کرده بودند در سامانه «سجام» ثبت‌نام کردند که باید در انتخابات الکترونیکی هیات مدیره این استان شرکت کنند.

بعد از چند سال، انتظار سهامداران به سر رسید و در سه سال اخیر سود شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت دریافت و در مجموع مبلغی به ارزش ۱۲۷ هزار میلیارد ریال به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر از مشمولین طرح سهام عدالت واریز شد.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.