کد خبر : 156570
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 - 7:58

جزئیات مصاحبه خالق اتریوم در مورد آینده رمزارزها

جزئیات مصاحبه خالق اتریوم در مورد آینده رمزارزها

زمان مطالعه: 3 دقیقه ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، در مصاحبه‌ای گفت که بستر‌های غیرمتمرکز برای گسترش بی‌قانونی به وجود نیامدند؛ بلکه ابزاری برای کمک به حاکمیت قانون هستند. به گزارش وبسایت کوین‌دسک، این مهندس روسی‌کانادایی گفت که اقدامات دولت کانادا برای سرکوب کامیون‌داران و افراد معترض به واکسیناسیون اهمیت ارزهای دیجیتال را بیشتر نمایان می‌کند.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، در مصاحبه‌ای گفت که بستر‌های غیرمتمرکز برای گسترش بی‌قانونی به وجود نیامدند؛ بلکه ابزاری برای کمک به حاکمیت قانون هستند.

به گزارش وبسایت کوین‌دسک، این مهندس روسی‌کانادایی گفت که اقدامات دولت کانادا برای سرکوب کامیون‌داران و افراد معترض به واکسیناسیون اهمیت ارزهای دیجیتال را بیشتر نمایان می‌کند.

بوترین که بزرگ‌شده کانادا است، روز جمعه در کنفرانس ETHDenver گفت که اعتراضات موسوم به «کاروان‌های آزادی» را به دقت رصد می‌کند. این تظاهرات هفته گذشته در مخالفت با محدودیت‌های کووید ۱۹ به راه افتاده است.

او به کریستین لی، مجری تلویزیون CoinDesk، گفت:

اگر کامیون‌داران جاده‌ها را مسدود کنند و بحران اقتصادی به وجود آید اتفاق جالبی رخ خواهد داد اما مسدود کردن جاده‌ها غیرقانونی است و قوانینی علیه آن وجود دارد.

بوترین پاسخ دولت به معترضان را غیرمنطقی و ارزهای دیجیتال را به عنوان یک گزینه بالقوه برای مقابله با چنین سرکوب‌هایی توصیف کرد. او در ادامه گفت:

دولت مایل به پیروی از قوانین نیست و به مردم فرصت دفاع از خود را نمی‌دهد. آن‌ها فقط می‌خواهند با همکاری بانک‌ها معیشت مالی مردم را بدون طی شدن روند قانونی دچار مشکل کنند. این اتفاق یک بحران خطرناک است.

او تاکید کرد که کریپتو یک فناوری رادیکالی یا قانون‌گریز نیست؛ بلکه یک تکنولوژی مفید و کاربردی است.
بوترین گفت:

کریپتو غیرقانونی نیست و اتفاقا از برخی جهات به بازگرداندن حاکمیتی قانونی کمک می‌کند.

او در ادامه گفت که دولت و پلیس همچنان می‌توانند به طور قانونی عمل کنند و مظنونان را طبق روندهای قانونی و مثل گذشته تحت تعقیب قرار دهند اما نباید از ابزارهای بانکی استفاده کنند.

بوترین گفت:

این اتفاق که دنبال واسطه‌ها برویم و از آن‌ها برای دور زدن فرایندها استفاده کنیم، خطرناک است. داشتن جایگزین‌های غیرمتمرکز برای واسطه‌ها، راه‌حل خوبی برای کاهش این نوع آسیب‌ها است.

این هفته، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، برای سرکوب معترضان از اختیاراتی اضطراری استفاده کرد. او بانک‌ها و سایر ارائه‌دهندگان خدمات مالی را مکلف به مسدود کردن یا تعلیق حساب‌های معترضان کرد. این دستور در حالت عادی نیاز به حکم دادگاه دارد اما مسدود شدن حساب کامیون‌دارها بدون هیچ حکمی صورت گرفته است. به کار گیری چنین محدودیت‌هایی برای سرکوب اعتراضات در کشور کانادا به ندرت مشاهده می‌شود.

حامیان کامیون‌داران سعی کرده‌اند با ارسال کمک‌های مالی به صورت ارز دیجیتال، این محاصره اقتصادی را دور بزنند. دولت تعدادی از آدرس‌های رمزارزی مرتبط با این جریان را در لیست سیاه قرار داده است. یک دادگاه خصوصی نیز حکم مسدود شدن دارایی‌های در انتظار را صادر کرده است.

باید دید این اقدامات چقدر موثر خواهد بود؛ زیرا تراکنش‌های رمزارزی را نمی‌توان دست‌کاری کرد و کیف‌پول‌ تنها توسط دارندگان کلید خصوصی کنترل می‌شود.

از سوی دیگر، جهت استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای خرید غذا یا بنزین، کامیون‌دارها باید رمزارز را به ارز فیات تبدیل کنند. در نتیجه معترضان به سرویس‌های یک صرافی متمرکز و تحت نظارت دولت کانادا نیاز خواهند داشت.

نوشته جزئیات مصاحبه خالق اتریوم در مورد آینده رمزارزها اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.