کد خبر : 102914
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 مهر 1400 - 13:30

جایگزین های صرافی بایننس برای ایرانیان | بعد از بایننس کجا برویم؟

جایگزین های صرافی بایننس برای ایرانیان | بعد از بایننس کجا برویم؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه مقدمه همان‌طور که می‌دانید چندی پیش صرافی بایننس احراز هویت را برای همه کاربرانش اجباری کرد. از آنجا که کاربران ایرانی به علت تحریم‌ها اجازه فعالیت در صرافی بایننس را نداشتند، اکثر کاربران ایرانی بدون احراز هویت در صرافی بایننس فعالیت می‌کردند. پس از اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

همان‌طور که می‌دانید چندی پیش صرافی بایننس احراز هویت را برای همه کاربرانش اجباری کرد. از آنجا که کاربران ایرانی به علت تحریم‌ها اجازه فعالیت در صرافی بایننس را نداشتند، اکثر کاربران ایرانی بدون احراز هویت در صرافی بایننس فعالیت می‌کردند. پس از اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس برای انجام هر گونه فعالیتی، کاربران ایرانی به دنبال جایگزینی برای صرافی بایننس هستند. پیدا کردن جایگزین صرافی بایننس برای ایرانیان کمی مشکل است؛ چون اکثر صرافی‌های حوزه ارز دیجیتال ایرانیان را تحریم کرده‌اند و کاربران ایرانی نگران بلوکه شدن دارایی‌های خود در این صرافی‌ها هستند. در این مقاله قصد داریم چند صرافی جایگزین بایننس را معرفی کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین جایگزین‌ صرافی بایننس

بهترین صرافی برای هر کاربری بستگی به نوع فعالیت و سرمایه‌گذاری هر کسی در بازار رمزارزها دارد. برای انتخاب بهترین صرافی جایگزین بایننس باید چند معیار را بررسی کنید؛ معیار‌هایی مثل:

  • تعداد رمزارز موجود در سبد دارایی شما چقدر است؟
  • هدف شما سرمایه‌گذاری بلندمدت، میان‌مدت یا کوتاه‌مدت است؟
  • در بازار اسپات فعالیت می‌کنید یا در بازار فیوچرز؟
  • میزان دارایی شما چقدر است؟

در این مقاله ما قصد داریم به جای اینکه یک مورد خاص را معرفی کنیم، چارچوب‌ها و معیار‌های انتخاب را برایتان توضیح دهیم تا خودتان بتوانید بر اساس اولویت‌های خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

استفاده از صرافی‌های ایرانی به عنوان صرافی جایگزین بایننس

اگر نمی‌خواهید ریسک کنید و حوصله دردسر و اتفاقات مشابهی که برای بایننس رخ داد را ندارید؛ اگر به ارزهای مطرح بازار علاقه دارید و سبد دارایی رمزارزتان زیاد متنوع نیست، صرافی‌های داخلی یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین صرافی بایننس است. در یک صرافی ایرانی معتبر به راحتی و آرامش می‌توانید خرید و فروش ارز دیجیتال انجام دهید و نگران دارایی یا تحریم شدن نباشید.

صرافی‌ های متمرکز خارجی جایگزین‌ صرافی بایننس برای ایرانیان

اگر ریسک‌پذیری بیشتری دارید؛ تعداد و تنوع دارایی‌های رمزارزی شما زیاد است؛ اگر دوست دارید در یک بازار با حجم نقدنگی بالا ترید کنید و اگر به معاملات آتی ارزهای دیجیتال علاقه دارید، بهتر است به دنبال یک صرافی معتبر خارجی جایگزین بایننس باشید. از این میان می‌توان به صرافی‌های کوکوین و کوینکس اشاره کرد.

صرافی‌ های غیر متمرکز جایگزین‌ صرافی بایننس برای ایرانیان

اگر به پروژه‌های جدید و نوظهور علاقه‌مند هستید؛ اگر معامله کردن در بازار‌های آتی برای شما چندان اهمیتی ندارد و اگر می‌خواهید کنترل دارایی خود را به طور کامل در دست داشته باشید، بهترین گزینه برای جایگزینی بایننس صرافی‌های غیر متمرکز مثل یونی سواپ، سوشی سواپ و … است. البته این مدل صرافی‌ها معمولاً کارمزدهای سنگینی برای انجام معاملات می‌گیرند. امکانات صرافی‌های متمرکز مثل سفارش‌گذاری (Limit order) و تعیین حد ضرر (Stop loss) را هم ندارند.

جایگزین‌ صرافی بایننس

سیستم‌های مبادله درون کیف پول‌ها

در بعضی از کیف پول‌های رمزارزی امکان تبدیل داخلی ارزها و توکن‌ها وجود دارد. این امکان با نام Swap در صرافی شناخته می‌شود. در کیف پول بدون اینکه نیازی به احراز هویت وجود داشته باشد، می‌توانید توکن‌ها و کوین‌های خود را البته با کارمزدی بیشتر از صرافی‌ها با هم مبادله کنید. البته این روش هم مشکلات خاص خود را دارد، مثلاً تبدیل کوین‌ها بر بستر بلاکچین های مختلف به یکدیگر مشکل و در بعضی مواقع غیر ممکن است و هزینه تمام‌شده این تبدیل زیاد می‌شود.

با توجه به توضیحات بالا می‌بینید که راحت‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش خرید و فروش ارزهای دیجیتال همان استفاده از صرافی‌ها، چه متمرکز و چه غیرمتمرکز، است.

صرافی های متمرکز جایگزین‌ صرافی بایننس

هنوز هم راحت‌ترین راه برای ترید ارزهای دیجیتال استفاده از صرافی‌ های متمرکز است. برای انتخاب صرافی‌ های معتبر خارجی به نکات زیر دقت کنید:

اجباری بودن یا نبودن احراز هویت

برای کاربران ایرانی این ویژگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها است. ممکن است در حال حاضر صرافی با کاربران ایرانی مشکل نداشته باشد، اما بعداً قوانین خود را تغییر دهد و و در بدترین حالت، ممکن است دارایی کاربران ایرانی را بلوکه کند. این روز‌ها بحث پیدا کردن یک صرافی مناسب به عنوان جایگزین صرافی بایننس برای ایرانیان بسیار داغ است و در اکثر شبکه‌های اجتماعی در این زمینه پیشنهاد‌هایی از طرف کاربران ارائه می‌شود. می‌توانید به سایت صرافی‌ها مراجعه کنید و بررسی کنید که آیا در آن صرافی احراز هویت اجباری است یا خیر.

صرافی‌ای را انتخاب کنید که احراز هویت در آن اجباری نباشد.

رفتار صرافی با کاربران کشور‌های تحریم‌شده

حتماً به این نکته دقت کنید که صرافی در گذشته با کاربران کشور‌های تحریم‌شده چگونه برخورد کرده است. تاکنون صرافی‌هایی بوده‌اند که بدون اینکه به کاربران هشداری دهند دارایی کاربران کشور‌های تحریم‌شده را بلوکه کرده‌اند. وجود این خطر در صرافی‌های آمریکایی بیشتر است.

رتبه صرافی و حجم معاملات و نقدینگی صرافی

در سایت کوین مارکت کپ در برگه صرافی‌ها (Exchange) می‌توانید حجم معاملات و نقدینگی صرافی‌ها را بررسی کنید. هر چقدر این دو معیار در یک صرافی بالاتر باشد، هم بیشتر می‌توان به آن صرافی اعتماد کرد و هم اینکه آن صرافی برای ترید مناسب‌تر است.

بازار فیوچرز

اگر به معامله در بازار آتی ارزهای دیجیتال علاقه دارید، در سایت صرافی بررسی کنید که آیا صرافی چنین امکانی برای کاربرانش دارد یا نه.

صرافی کوکوین به عنوان جایگزین‌ صرافی بایننس برای ایرانیان

صرافی کوکوین جزو ده صرافی برتر بازار ارزهای دیجیتال است. در قوانین و شرایط استفاده از این صرافی قید شده که ایرانیان به دلیل تحریم‌ها مجاز به استفاده از این صرافی نیستند اما به دلیل اینکه احراز هویت در این صرافی اجباری نیست، کاربران ایرانی می‌توانند بدون احراز هویت و با IP یک کشور دیگر، در این صرافی فعالیت کنند. حتماً مراقب باشید که همیشه از یک ای پی ثابت برای اتصال به صرافی استفاده کنید؛ زیرا ممکن است در صورتی که هویت ایرانی شما برای صرافی فاش شود، حسابتان در صرافی مسدود گردد.

جایگزین‌ صرافی بایننس

وبسایت رسمی صرافی کوکوین

صرافی کوینکس به عنوان جایگزین‌ صرافی بایننس برای ایرانیان

صرافی کوینکس یکی از صرافی‌هایی است که در میان کاربران ایرانی محبوبیت زیادی به‌ دست آورده است. تیم صرافی کوینکس هم برای جلب کاربران ایرانی برنامه‌های زیادی دارد. اخیراً این صرافی زبان فارسی را به زبان‌های قابل پشتیبانی سایت خود اضافه کرده است. همچنین در شبکه‌های اجتماعی، صفحه مخصوص کاربران ایرانی را ایجاد کرده است و به زبان فارسی محتوا تولید می‌کند. تاکنون هم این صرافی هیچ سخنی از ممنوعیت برای کاربران ایرانی بیان نکرده است و کاربران ایرانی را نیز احراز هویت می‌کند.

هم‌اکنون صرافی کوینکس در میان 50 صرافی برتر در لیست کوین مارکت کپ قرار دارد. اما برخی از کارشناسان این صرافی را مکانی امن برای کاربران ایرانی نمی‌دانند. این کارشناسان مشخص نبودن هویت تیم اصلی این صرافی و همچنین مکان این صرافی را از نکات منفی این صرافی به حساب می‌آورند و ریسک فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی بالا است.

جایگزین‌ صرافی بایننس برای ایرانیان

وبسایت رسمی صرافی کوینکس

صرافی‌ های غیر متمرکز جایگزین‌ صرافی بایننس

یکی از جایگزین‌ ‌های بایننس برای کاربران ایرانی صرافی‌های غیر متمرکزی همچون یونی سواپ، سوشی سواپ و پنکیک سواپ هستند. این صرافی‌ها بر پایه قرارداد‌های هوشمند بلاکچینی کار می‌کنند و در این صرافی‌ها می‌توان به تمام توکن‌های فعال روی بلاکچین اصلی دسترسی داشت.

مزیت اصلی این مدل صرافی‌ها این است که مدیریت دارایی در اختیار خود کاربران است و هیچ نیازی به احراز هویت وجود ندارد. برای استفاده از این صرافی‌ها فقط کافی است که کیف پول خود را به این صرافی‌ها متصل کنید. اگر کسی قصد سرمایه‌گذاری روی توکن‌های جدید را دارد، بهترین مکان، صرافی‌ های غیر متمرکز است؛ زیرا اولین جایی که این توکن‌های جدید برای ورود به بازار استفاده می‌کنند، همین صرافی‌های غیر متمرکز است.

جایگزین‌ صرافی بایننس برای ایرانیان

کار با این صرافی‌ها به دلیل پیچیدگی کار با قرارداد‌های هوشمند برای کاربران تازه‌‍کار گیج‌کننده است. مشکل دیگر این مدل صرافی‌ها کارمزد بالای تراکنش در این صرافی‌ها است. البته چند صرافی غیر متمرکز روی شبکه اتریوم وجود دارند که از راهکار لایه دوم استفاده می‌کنند و به همین دلیل کاربران را قادر می‌سازند که تا حد زیادی در کارمزد تراکنش‌ها صرفه‌جویی کنند. در این صرافی‌ها فقط برای واریز و برداشت نیاز است که کارمزد شبکه بلاکچینی پرداخت شود و برای معاملات درون شبکه صرافی نیاز به پرداخت کارمزد برای شبکه بلاکچینی نیست. البته مشکل این مدل از صرافی‌ها هم این است که حجم معاملات موجود در این صرافی‌ها بسیار پایین است. از این مدل صرافی‌ها می‌توان صرافی آی دکس (IDEX)، صرافی dYdX و صرافی لوپرینگ (Loopring) را نام برد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد صرافی جایگزین بایننس برای کاربران ایرانی صحبت کردیم. نمی‌توان به طور خاص فقط یک یا دو صرافی را معرفی کرد و به همه کاربران گفت که از این به بعد از این صرافی به عنوان جایگزین بایننس استفاده کنید. با توجه به هر کاربر و روشی که برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال برای خود انتخاب کرده است، بهترین گزینه برای جایگزینی بایننس متفاوت است. در این مقاله سعی کردیم معیار‌های مهمی را که باید هنگام انتخاب یک صرافی در نظر بگیرید برای شما توضیح دهیم. با توجه به این معیار‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید که چه صرافی‌ای را به عنوان جایگزین برای بایننس انتخاب کنید.

چند تا از صرافی‌های معروفی که هم‌اکنون در جامعه کاربران ایران محبوب‌اند، صرافی‌های کوکوین و کوینکس هستند. با توجه به متمرکز بودن بایننس و داشتن امکاناتی مثل انجام معاملات مارجین و فیوچرز، به نظر می‌رسد شاید بهترین جایگزین یکی از این دو صرافی باشد.

اگر در این زمینه یا در مورد محتوای مقاله نکته مبهم یا سؤالی برایتان وجود دارد، حتماً در بخش کامنت‌ها سؤال خود را مطرح کنید. در اسرع وقت پاسخ‌گو خواهیم بود.

نوشته جایگزین های صرافی بایننس برای ایرانیان | بعد از بایننس کجا برویم؟ اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.