کد خبر : 97695
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 7:39

تکرار مجدد فراکتال ۲۰۱۹ بیت کوین، خبر از بازگشت قیمت به ۵۰ هزار دلار می‌دهد!

تکرار مجدد فراکتال ۲۰۱۹ بیت کوین، خبر از بازگشت قیمت به ۵۰ هزار دلار می‌دهد!

زمان مطالعه: 5 دقیقه روند نزولی فعلی بیت کوین (BTC) به طرز شگفت‌انگیزی مشابه پرایس اکشن این ارز دیجیتال در ژوئن-دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی است. با توجه به شباهت قابل‌توجه روند فعلی بیت کوین با روند ماه‌های ژوئن تا دسامبر سال ۲۰۱۹، احتمال صعود مجدد قیمت این ارز دیجیتال به محدوده ۴۷،۵۰۰ دلار تا ۵۰

زمان مطالعه: 5 دقیقه

روند نزولی فعلی بیت کوین (BTC) به طرز شگفت‌انگیزی مشابه پرایس اکشن این ارز دیجیتال در ژوئن-دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی است.

با توجه به شباهت قابل‌توجه روند فعلی بیت کوین با روند ماه‌های ژوئن تا دسامبر سال ۲۰۱۹، احتمال صعود مجدد قیمت این ارز دیجیتال به محدوده ۴۷،۵۰۰ دلار تا ۵۰ هزار دلار وجود دارد.

فراکتال بیت کوین در سال ۲۰۱۹

قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۶ ژوئن سال ۲۰۱۹ و پیش از آن‌که شرایط سودآوری تا پایان سال کاهش یابد، ترس، عدم قطعیت و تردید (FUD) ناشی از هارد فورک بیت کوین کش بیشتر شود، فیس‌بوک در مورد پروژه لیبرا (Libra) خود با تنظیم‌کنندگان به مشکل بر بخورد و دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده و استیو منوچین (Steven Mnuchin)، وزیر خزانه‌داری، با لحن تهدیدآمیزی در مورد بیت کوین صحبت کنند، تا حدود ۱۴ هزار دلار افزایش یافت.

در دسامبر همان سال، قیمت ارز دیجیتال برتر جهان به حدود ۶،۵۰۰ دلار سقوط کرد. به این ترتیب، میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه بیت کوین به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه آن رسید، پدیده‌‌ای که تحلیلگران تکنیکال آن را «تقاطع مرگ» می‎نامند و شکل‌گیری آن را به عنوان سیگنالی برای فروش گسترده در نظر می‌گیرند.

اما در همان زمان، گاوهای بیت کوین قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته نگه داشتند. نمودار یک روزه این ارز دیجیتال تلاش خرس‌ها برای پایین آوردن قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته را نشان می‌داد، اما گاوها هر بار در آن افت‌ها اقدام به خرید می‌کردند.

اقدام به خرید در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته، منجر به یک جهش شدید صعودی به سطح ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی شد، یک نمودار فیبوناچی اصلاحی که از کف قیمتی ۶،۵۰۰ دلار تا اوج قیمتی ۱۴ هزار دلار رسم شده بود.

btc-price-can-rebound-back-50k
پرایس اکشن بیت کوین در سال ۲۰۱۹.

علاوه بر این، در فراکتال بیت کوین در سال ۲۰۱۹ حداقل دو سناریوی واگرایی صعودی مشاهده می‌شود که در آن، قیمت بیت کوین پایین‌ترین مقدار را نشان می‌دهد. در حالی که شاخص قدرت نسبی روزانه که یک اسیلاتور مومنتوم قیمتی است، اوج نسبتا کمی را نشان می‌دهد. این موضوع اشاره به ضعف در روند نزولی داشت و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، قیمت مجددا افزایش یافت.

فراکتال بیت کوین در سال ۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۱، بیت کوین سناریوی سال ۲۰۱۹ را تا نیمه راه بازسازی کرد. در ابتدا، قیمت این ارز دیجیتال از اوج ۶۵ هزار دلاری خود به همان محدوده حمایتی میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته، یعنی حدود ۳۰ هزار دلار، اصلاح شد. در همان زمان، حرکت بیت کوین به سمت پایین‌تر امکان شکل‌گیری تقاطع مرگ را نیز فراهم کرد.

همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، پرایس اکشن بیت کوین در هفته گذشته به یک سناریوی واگرایی صعودی نیز اشاره داشت.

btc-price-can-rebound-back-50k
پرایس اکشن بیت کوین در ماه‌های آوریل تا ژوئن.

تریدینگ شات (TradingShot)، پلتفرم تجزیه و تحلیل بازار، به این نکته اشاره کرد که تشکیل واگرایی صعودی، همراه با بازگشت از حمایت میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته، می‌تواند قیمت بیت کوین را به سطح ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی در نمودار فیبوناچی اصلاحی فعلی برساند.

این پلتفرم توضیح داد:

حمایت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه هفتگی مهم است؛ چون با وجود این‌که بیت کوین در کف پایین‌تر (LL) قرار دارد، شاخص قدرت نسبی یک روزه آن در کف بالاتر (HL) قرار دارد. این یک واگرایی صعودی است و در ماه اکتبر و اواخر نوامبر-اوایل دسامبر سال ۲۰۱۹ نیز مشاهده شد. این واگرایی برای بازگشت به سطح ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی اصلاحی کافی بود.

btc-price-can-rebound-back-50k
فراکتال بیت کوین در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱.

در نمودار ارائه‌شده توسط تریدینگ شات، سطح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصد نزدیک به ۴۷،۵۰۰ دلار ظاهر شده است. در همین حال، نمودار دیگری حد سود را نزدیک به ۵۰ هزار دلار نشان می‌دهد.

فاندامنتال‌ها

این تحلیل‌ها در حالی منتشر شده که بیت کوین سه ماهه دوم امسال را با ضرر ۴۱ درصدی به پایان رساند و بدترین عملکرد خود را از زمان افت ۴۳ درصدی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ ثبت کرد. افت اخیر این ارز دیجیتال، ناشی از انبوه فاندامنتال‌های منفی از جمله سرکوب صنعت رمزارزها در چین، افزایش نظارت‌ها از سوی تنظیم‌كننده‌های جهانی و همچنین، توییت‌های ضد بیت کوینی ایلان ماسك (Elon Musk) است.

در همین حال، تقاضا برای بیت کوین نیز پس از اظهارت اخیر فدرال رزرو کاهش یافت. بانک مرکزی ایالات متحده اخیرا اعلام کرده که ممکن است نرخ بهره خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ برای مهار فشارهای تورمی افزایش دهد.

با وجود موانع شدید، قیمت بیت کوین همچنان بالاتر از سطح حمایت روانی ۳۰ هزار دلار باقی مانده و در حال حاضر، به نزدیکی ۳۵ هزار دلار نیز رسیده است. با این حال، مقاومت قوی سطح ۴۰ هزار دلار مانع از رشد قیمت بیت کوین در کوتاه مدت می‌شود.

در همین راستا، فواد رزاق‌زاده (Fawad Razaqzada)، تحلیلگر تینک مارکتز (ThinkMarkets)، می‌گوید:

قیمت بیت کوین هرچه بیشتر زیر ۴۰ هزار دلار باقی بماند، در نهایت حمایت خود را از دست داده و جای خود را به یک حرکت نزولی سریع به سمت ۲۰ هزار دلار خواهد داد.

تریدینگ شات نیز می‌گوید:

آیا تمام فاندامنتال‌های منفی تاثیر خود را روی قیمت بیت کوین گذاشته‌اند؟ نمی‎توان به طور قطع پاسخ داد، اما اگر چنین باشد، واگرایی صعودی شاخص قدرت نسبی ۱ روزه قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نوشته تکرار مجدد فراکتال ۲۰۱۹ بیت کوین، خبر از بازگشت قیمت به ۵۰ هزار دلار می‌دهد! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.