کد خبر : 144957
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 - 13:30

توکن های اجتماعی (Social Tokens) چیست‌اند؟ چه مزایای ارزشمندی دارند؟

توکن های اجتماعی (Social Tokens) چیست‌اند؟ چه مزایای ارزشمندی دارند؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه مقدمه توکن های اجتماعی گروه جدیدی از توکن‌های فعال در حوزه بلاکچین و رمزارز‌ها هستند. این توکن‌ها به تازگی مورد توجه عموم مردم قرار گرفته‌اند. درست مانند توکن‌های غیرمثلی (NFT) که در زمان معرفی به عموم مردم، با استقبال زیادی مواجه شدند، این گروه از توکن‌ها نیز به دنبال خدماتی که

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

توکن های اجتماعی گروه جدیدی از توکن‌های فعال در حوزه بلاکچین و رمزارز‌ها هستند. این توکن‌ها به تازگی مورد توجه عموم مردم قرار گرفته‌اند. درست مانند توکن‌های غیرمثلی (NFT) که در زمان معرفی به عموم مردم، با استقبال زیادی مواجه شدند، این گروه از توکن‌ها نیز به دنبال خدماتی که به کاربران خود ارائه می‌دهند، با استقبال خوبی مواجه شده‌اند.

در این مقاله، سعی در معرفی کامل این توکن‌های نوظهور داریم. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات درباره Social Tokens هستید، این مقاله را از دست ندهید.

توکن های اجتماعی چه نوع توکن‌هایی هستند؟

توکن های اجتماعی یا همان Social Tokens مفهوم جدیدی است که احتمالاً تا به حال راجع به آن نشنیده بودید. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی، از پتانسیل بالای این توکن‌ها می‌گویند. آنها عقیده دارند که این توکن‌ها، همین حالا هم به دلیل استقبال مردم، مورد توجه قرار گرفته‌اند. بنابراین چیزی که به خواست مردم بالا بیاید، می‌تواند نیاز‌های آنها را برطرف کند و چیزی که نیاز‌های مردم را برطرف کند، ماندگار خواهد بود. حالا ممکن است که با خود بگویید، توکن‌ های اجتماعی اصلاً به چه دردی می‌خورند.

توکن های اجتماعی (Social Tokens) نوعی از ارز‌های دیجیتال هستند که اینفلوئنسر‌ها یا برندهای مختلف می‌توانند از آنها برای کسب درآمد استفاده کنند.

این نوع توکن‌ها، مالکیت بیشتری را برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد می‌کنند. توکن‌ های اجتماعی با همان روش‌ها و الگوریتم‌هایی که بیت کوین (Bitcoin) و اتریوم (Ethereum) ساخته شده‌اند، ایجاد می‌شوند.

توکن های اجتماعی

این نوع توکن‌ها، مانند دیگر توکن‌های فعال در حوزه رمزارزها، بر شبکه بلاک‌چین ایجاد می‌شوند. بیشتر Social Tokenها، بر بستر شبکه بلاکچین اتریوم قرار دارند.

تفاوت توکن های اجتماعی با توکن‌های NFT

می‌توان گفت که توکن‌های غیرمثلی (NFT) نیز نوعی توکن اجتماعی هستند. بزرگ‌ترین تفاوتی که میان توکن‌ NFT و توکن‌های اجتماعی وجود دارد، در قابل تعویض بودن یا قابل تعویض نبودن است.

توکن‌های اجتماعی قابل تعویض‌اند! به نوعی، هر توکن اجتماعی با یک توکن اجتماعی دیگر از لحاظ ارزش، یکسان است و به همین دلیل، قابل تعویض و مبادله است. مثلاً هر واحد بیت کوین، با یک واحد بیت کوین دیگر از لحاظ ارزش یکسان است و به همین دلیل، به راحتی مبادله می‌شود.

ولی توکن‌های NFT به این شکل نیستند؛ زیرا یک توکن غیرمثلی یا غیر قابل تعویض که مثلاً مربوط به یک اثر هنری ارزشمند است را نمی‌توان به راحتی و از لحاظ ارزش، با یک توکن غیر قابل تعویض دیگر مقایسه کرد.

توکن‌های اجتماعی به چه شکل مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

اینفلوئنسر‌ها یا افراد فعال در فضای مجازی که دنبال‌کنندگان زیادی دارند، به راحتی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

برای مثال، یک اینفلوئنسر معروف می‌تواند توکن اجتماعی و اختصاصی خود را به دنبال‌کنندگا‌ن خود معرفی کند و بر اساس میزان توکن‌هایی که دنبال‌کننده‌اش خریداری می‌کند، به او امکان یا ویژگی خاصی را ارائه دهد.

Social Tokens

طبیعتاً ارزش توکن های اجتماعی اینفلوئنسر‌های تازه‌واردی که آینده‌دار نیز هستند، بسیار رشد خواهد کرد؛ بنابراین این توکن‌ها می‌توانند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری باشند.

ویژگی ارزشمند توکن های اجتماعی

توکن های اجتماعی به سرعت در حال رشد هستند و هر روز تعداد بیشتری از هنرمندان و افراد مشهور یا اینفلوئنسر‌های قدرتمند، در حال پذیرش این نوع از توکن‌ها هستند.

توکن های اجتماعی، باعث کاهش فاصله فعالان شبکه‌های اجتماعی با کاربرانشان می‌شود و این مسئله، برای هر دو طرف سودمند است.

قطعاً در درازمدت و با افزایش پذیرش این نوع توکن‌ها بین جوامع، ارزش آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

توکن‌های اجتماعی، چون کاربردی هستند و کاربران از آن استقبال می‌کنند، دارای ارزش هستند و این ارزش هم بر اساس میزان تقاضا، افزایش می‌یابد.

شبکه های اجتماعی توکن دار

بنابراین، توکن‌های اجتماعی می‌توانند به تولیدکنندگان محتوا در خصوص راه‌اندازی یک اکوسیستم اختصاصی بین تولیدکننده محتوا و دنبال‌کننده‌هایش، کمک کنند.

مزایای توکن‌های Social

این توکن‌ها، مزایای فراوانی برای کسب‌وکار‌ها دارند. یکی از مزایای استفاده از این توکن‌ها، افزایش توانایی ترغیب و جذب کاربر است. طبیعتاً پیشنهاد دادن توکن اجتماعی به جای چند امتیاز بی‌ارزش، کاربران بیشتری را جذب خواهد کرد.

همچنین از آنجا که این توکن‌ها بر بستر شبکه‌های بلاک‌چینی قرار دارند، امکان تقلب و دستکاری در ارزش و تعداد این توکن‌ها، وجود ندارد. همین مسئله نیز باعث افزایش اعتماد کاربران به این اکوسیستم می‌شود.

طرفداران می‌توانند از توکن‌ های اجتماعی برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند؛ هرچند این کار با ریسک بالایی همراه است.

یکی دیگر از مسائلی که در رابطه با این توکن‌ها مطرح است، مسئله پرطرفدار بودن آنها است. با اینکه مدت زیادی از معرفی این توکن‌ها به عموم مردم نمی‌گذرد، توانسته‌اند جایگاه خوبی در میان سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و همچنین افراد فعال در کسب‌وکار‌های مختلف برای خود کسب کنند.

به همین دلیل نیز می‌توان جایگاه خوبی را برای توکن‌های اجتماعی متصور شد؛ زیرا در سال 2021 شرایطی مشابه برای توکن‌های NFT نیز به وجود آمد.

شبکه های اجتماعی توکن دار

در آن زمان نیز توکن‌های غیرمثلی تازه معرفی شده بودند ولی با استقبال گسترده فعالان حوزه رمزارز‌ها و همچنین هنرمندان و بازیگران و حتی بازیکنان فوتبال مواجه شدند.

همان‌طور که می‌دانید، تکنولوژی‌های بلاکچین، وب 3 و متاورس که طرفداران زیادی هم دارند و به نظر می‌‌آید که آینده نیز متعلق به آنها است، تماماً بر حذف واسطه‌ها و غیرمتمرکز کردن فعالیت‌های مختلف تمرکز دارند؛ چیزی که توکن‌های‌ اجتماعی دقیقاً برای همان به وجود آمده‌اند!

سخن پایانی

توکن های اجتماعی یکی دیگر از فرزندان تکنولوژی بلاکچین هستند که می‌توانند کاربرد زیادی در آینده داشته باشند.

داده‌ها حاکی از استقبال گسترده کاربران فضای مجازی از این تکنولوژی است و همین مسئله می‌تواند برای رشد این اکوسیستم، کافی باشد.

این نوع توکن‌ها در جهت تکمیل کردن مسئله غیرمتمرکزسازی و حذف واسطه‌ها که هدف اصلی تکنولوژی بلاکچین نیز هست، به وجود آمده اند. البته نیاز کاربران نیز در به وجود آمدن این پدیده بی‌تأثیر نیست.

نوشته توکن های اجتماعی (Social Tokens) چیست‌اند؟ چه مزایای ارزشمندی دارند؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.