کد خبر : 144934
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 - 11:30

توکن‌های متاورسی همچنان می‌تازند!

توکن‌های متاورسی همچنان می‌تازند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه روز گذشته، شرکت متا، فیسبوک سابق، گزارش مالی خود را برای سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ منتشر کرد که بر اساس آن، درآمد این شرکت و تعداد کاربران فعال روزانه آن، به طور ناامیدکننده‌ای کاهش یافته است. پس از انتشار این گزارش، بازار به سرعت واکنش نشان داد و ارزش سهام متا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

روز گذشته، شرکت متا، فیسبوک سابق، گزارش مالی خود را برای سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ منتشر کرد که بر اساس آن، درآمد این شرکت و تعداد کاربران فعال روزانه آن، به طور ناامیدکننده‌ای کاهش یافته است.

پس از انتشار این گزارش، بازار به سرعت واکنش نشان داد و ارزش سهام متا بیش از ۲۶ درصد سقوط کرد. به این ترتیب، ارزش بازار این شرکت بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

یات سیو (Yat Siu)، مدیر و هم‌بنیان‌گذار شرکت بازی‌های ویدیویی Animoca Brands، معتقد است که کاهش شدید ارزش سهام متا، ممکن است نشان‌دهنده روند گسترده‌تری باشد که در آن، کاربران شروع به زیر سوال بردن مدل متمرکز وب ۲ کرده‌اند. به گفته سیو، کاربران به دنبال گزینه‌های بهتری هستند و روز به روز بیشتر به وب ۳ روی می‌آورند. سیو اظهار داشت که حتی کارکنان شرکت‌های وب ۲ مانند متا و اپل نیز در حال مهاجرت به شرکت‌ها و پروژه‌های وب ۳ هستند.

رشد قیمت ارزهای دیجیتال متاورسی

با این حال و علی‌رغم کاهش ارزش سهام شرکت متا، کوین‌ها و توکن‌های متاورسی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند و این هفته نیز افزایش قیمت داشته‌اند.

دیسنترالند، یک پلتفرم متاورسی که بر روی اتریوم ساخته شده، در هفت روز گذشته شاهد افزایش بیش از ۲۰ درصدی قیمت توکن MANA خود بوده است. داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت این توکن طی هفت روز گذشته، از پایین‌ترین سطح ۲٫۱۹ دلاری خود به حدود ۲٫۶۷ دلار رسیده است.

به همین ترتیب، توکن‌ SAND، متعلق به متاورس سندباکس، نیز یک رشد قیمتی ۱۷٫۵ درصدی را در مقایسه با هفته گذشته تجربه کرده ‌است. این ارز دیجیتال در حال حاضر در نزدیکی سطح حمایتی ۳٫۶ دلار معامله می‌شود.

لازم به ذکر است که تیم دیسنترالند، در روزهای گذشته با انتشار بیانیه‌ای از برنامه‌های خود برای سال ۲۰۲۲ خبر داد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به عرضه یک نمونه اولیه از برنامه تلفن همراه، بهبود تجربه بازی، افزایش کاربرد NFTها و ارتقای پروتکل، اشاره کرد.

در همین حال، تیم سندباکس نیز اخیرا از همکاری با UniX Gaming، یک سازمان غیرمتمرکز خودگردان (DAO) و همچنین، انتشار زمین‌های بیشتر در متاورس خود، خبر داده است.

علاوه بر متا، سایر غول‌های فناوری از جمله اپل و مایکروسافت نیز در حال گسترش فعالیت‌های خود در جهان متاورس هستند. در این میان، به نظر می‌رسد غول سرگرمی دیزنی نیز در تلاش است تا با استخدام شخصی برای کمک به فعالیت‌های این شرکت در بخش NFT، خود را برای ورود به دنیای متاورس آماده کند.

نوشته توکن‌های متاورسی همچنان می‌تازند! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.