کد خبر : 103536
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1400 - 13:38

توسعه شگفت انگیز کاردانو با استیبل کوین کاردانو!

توسعه شگفت انگیز کاردانو با استیبل کوین کاردانو!

زمان مطالعه: 3 دقیقه چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو و شهاف بار‌گفن (Shahaf Bar-Geffen)، مدیرعامل شرکت توسعه نرم افزار کوتی (COTI)، از آغاز همکاری خود برای انتشار اولین استیبل کوین در شبکه کاردانو خبر دادند. طبق گزارش‌ها، این استیبل کوین که Djed نام دارد، بر بستر شبکه کاردانو منتشر خواهد شد و رشد اکوسیستم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو و شهاف بار‌گفن (Shahaf Bar-Geffen)، مدیرعامل شرکت توسعه نرم افزار کوتی (COTI)، از آغاز همکاری خود برای انتشار اولین استیبل کوین در شبکه کاردانو خبر دادند.

طبق گزارش‌ها، این استیبل کوین که Djed نام دارد، بر بستر شبکه کاردانو منتشر خواهد شد و رشد اکوسیستم نوپای آن را تقویت خواهد کرد؛ به ویژه اکنون که این شبکه بلاکچینی از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند و فعالان بازار انتظارات زیادی در مورد توسعه پلتفرم‌های دیفای بر بستر این شبکه دارند.

استیبل کوین Djed چیست و چرا کاردانو به استیبل کوین نیاز دارد؟

استیبل کوین یک نوع ارز دیجیتال است که ارزش آن توسط ارزهای فیات یا الگوریتمی خاص پشتیبانی می‌شود و به همین دلیل، از نوسانات قیمتی در امان است. معروف‌ترین استیبل کوین جهان، تتر (USDT) است که قیمت آن وابسته به دلار آمریکا است. در این میان، استیبل کوین‌هایی هم وجود دارند که ارزش آنها به نسبت ۱:۱ توسط کالاهای دیگری مانند طلا یا حتی سایر ارزهای دیجیتال یا سبدی از رمزارزها پشتیبانی می‌شود.

اما در مورد Djed، ارزش این استیبل کوین با طراحی الگوریتمی ثابت می‌ماند. به این صورت که، استیبل کوین Djed از قراردادهای هوشمند طراحی‌شده بر روی بلاکچین کاردانو استفاده می‌کند تا قیمت خود را تا حد امکان نزدیک به ۱ دلار نگه دارد. برای دستیابی به این هدف، الگوریتم Djed در هنگام ضرب و سوزاندن کوین‌های پایدار، تعدادی از کوین‌های پایه را برای مقابله با نوسانات قیمتی، ذخیره می‌کند.

cardano-djed-stablecoin
نحوه عملکرد استیبل کوین Djed در بلاکچین کاردانو.

بر اساس وایت پیپر این استیبل کوین، دو نسخه از Djed وجود خواهد داشت: یک نسخه حداقلی که در درجه اول به عنوان ابزاری برای مبادله استفاده می‌شود، و یک نسخه تعمیم‌یافته که قرارداد هوشمند آن از مدل قیمت‌گذاری مداوم و کارمزدهای پویا برای واکنش سریع‌تر به رویدادهای خارجی، اطمینان از سطح مطلوب ذخایر و امنیت بیشتر هنگام انجام عملیات‌های پیچیده مانند تراکنش‌ پروتکل‌های دیفای، استفاده می‌کند.

یک توسعه امیدوارکننده

شهاف بار‌گفن در رابطه با این استیبل کوین گفت:

استفاده از یک استیبل کوین مانند Djed به دلیل ارزش پایدار و کارمزد کم آن، به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر تراکنش‌های خود داشته باشند. اعضای بلاکچین کاردانو می‌توانند از این استیبل کوین برای انجام معاملات روزمره استفاده کنند؛ چراکه این استیبل کوین اجازه می‌دهد ارزش پولی بدون در نظر گرفتن مکان فرستنده و گیرنده به صورت یکپارچه مبادله شود. من معتقدم که افزودن استیبل کوین Djed به بلاکچین کاردانو، نحوه انجام تراکنش‌ها در این پلتفرم را به میزان قابل‌توجهی بهبود خواهد بخشید.

چارلز هاسکینسون نیز به نوبه خود بسیار مشتاق این پروژه جدید است و معتقد است که این پروژه یکی از بلندپروازانه‌ترین طرح‌ها برای تقویت اکوسیستم کاردانو خواهد بود.

نوشته توسعه شگفت انگیز کاردانو با استیبل کوین کاردانو! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.