کد خبر : 139757
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400 - 11:30

تلگرام بلاکچینی می‌شود

تلگرام بلاکچینی می‌شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه حضور روگوزوف (Andrew Rogozov) در تیم توسعه TON می‌تواند به ادغام این پروژه با تلگرام کمک کند. در حال حاضر تعامل روبه‌رشدی بین این دو پلتفرم وجود دارد. بنیاد TON خبر عضویت اندرو روگوزوف را به عنوان یکی از مدیران این مجموعه اعلام کرد. او بر توسعه محصول در بلاکچین نظارت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

حضور روگوزوف (Andrew Rogozov) در تیم توسعه TON می‌تواند به ادغام این پروژه با تلگرام کمک کند. در حال حاضر تعامل روبه‌رشدی بین این دو پلتفرم وجود دارد.

بنیاد TON خبر عضویت اندرو روگوزوف را به عنوان یکی از مدیران این مجموعه اعلام کرد. او بر توسعه محصول در بلاکچین نظارت خواهد کرد. این بنیاد در سال ۲۰۱۸ توسط برادران دورف (موسسان تلگرام) راه‌اندازی شد.

افزایش تعامل بین TON و تلگرام

بنیاد تُن اخیرا یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرده است. در این بیانیه از روگوزوف به عنوان عضو جدید تیم توسعه یاد شده است. او قرار است به پروژه TON کمک کند تا بلاکچینی متن باز، کارآمد و پرکاربرد را توسعه پیدا کند.

به نظر می‌رسد با قرار گرفتن روگوزوف در راس تیم توسعه پلتفرم TON، تلاش‌ها برای یکپارچه‌سازی ویژگی‌ها و دعوت از بیش از 500 میلیون کاربر تلگرام آغاز شود.

روگوزوف چندی پیش گفته بود:

در حال حاضر چندین محصول مشترک ارائه شده است؛ کیف پول Tonkeeper، ربات کیف پول و ربات درون خطی donate در تلگرام که اشتراک‌های کانال‌های پولی را با Toncoin مدیریت می‌کند.

او در حال حاضر سمت معاون اجتماعی مجموعه VK.com را بر عهده دارد. این مجموعه قبلا با نام Mail.ru فعالیت می‌کرد.

اندرو روگوزوف در سال ۲۰۰۷ به VKontakte پیوست. این مجموعه یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه شبکه‌های اجتماعی در روسیه است. بسیاری VK را فیس‌بوک روسی می‌دانند. او پله‌های ترقی را یک به یک طی کرد و در نهایت در سال ۲۰۱۷ به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد.

روگوزوف در کنار مدیریت یکی از مهمترین بخش‌های پلتفرم TON، به عنوان مشاور در کنار مجموعه VK خواهد ماند.

TON جانشینی برای پروژه بلاکچین تلگرام

پروژه OPEN NETWROK به عنوان یک شبکه تلگرامی طراحی شد. هدف این پروژه توسعه بلاکچینی مقیاس‌پذیر و سریع بود اما پس از مدتی تلگرام به دلایل امنیتی و فنی از پیمودن ادامه راه منصرف شد.

زمانی که بنیاد تلگرام تصمیم به عقب نشینی گرفت، جامعه TON اعلام کرد قصد ادامه فعالیت‌هایش را دارد. سپس پروژه به یک بستر open source تغییر کرد. شبکه TON جزو اولین پروژه‌های بلاکچین بود که از الگوریتم اثبات سهام برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده کرد.

روگوزوف اعلام کرده است که در صورت همکاری TON و تلگرام، فرصت‌های بزرگی خلق خواهد شد. او اذعان داشت که تلگرام ۶۰۰ میلیون کاربر دارد و بسیاری از توسعه‌دهندگان و شرکت‌های جهانی علاقه‌مند به فعالیت در این فضا هستند.

منافع مشترک TON و تلگرام

اکنون که تلگرام و TON وضعیت پایداری دارند و صنعت بلاکچین نیز روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود، می‌توان انتظار تعامل بین این دو مجموعه را داشت.

در بیانیه بنیاد TON ذکر شده است که استراتژی این پلتفرم توسعه همکاری و ادغام توانایی‌ها با تلگرام، APIها و فناوری‌های مختلف است. تیم توسعه TON معتقد است که کاربران این شبکه اجتماعی به رمزنگاری و تمرکززدایی توجه ویژه‌ای دارند؛ موضوعی که برای TON نیز بسیار حائز اهمیت است.

نوشته تلگرام بلاکچینی می‌شود اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.