کد خبر : 193055
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 فروردین 1401 - 9:33

تعرفه‌های جدید استخراج، داد انجمن بلاکچین ایران را درآورد

تعرفه‌های جدید استخراج، داد انجمن بلاکچین ایران را درآورد

زمان مطالعه: 2 دقیقه قوانین جدید مربوط به استخراج ارزهای دیجیتال، واکنش منفی انجمن بلاکچین ایران را در پی داشت. این انجمن، طی بیانیه‌ای که در روزهای گذشته منتشر شد، مخالفت خود با نرخ‌ برق مصوب برای ماینینگ را اعلام کرد. به گزارش سایت ارز دیجیتال، انجمن بلاکچین ایران در این بیانیه از قوانین دستوری

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قوانین جدید مربوط به استخراج ارزهای دیجیتال، واکنش منفی انجمن بلاکچین ایران را در پی داشت. این انجمن، طی بیانیه‌ای که در روزهای گذشته منتشر شد، مخالفت خود با نرخ‌ برق مصوب برای ماینینگ را اعلام کرد.

به گزارش سایت ارز دیجیتال، انجمن بلاکچین ایران در این بیانیه از قوانین دستوری حوزه استخراج رمزارز در ایران انتقاد کرده و این قوانین را مانع اصلی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه، اعلام کرده است. همچنین، ادامه این روند را موجب قانون‌گریزی بیشتر فعالین این حوزه دانسته و به درآمد از دست‌رفته وزارت نیرو از محل فروش انرژی به صنعت استخراج رمزارز اشاره کرده است.

طبق قوانین، تعرفه استخراج رمزارزها، برابر با 70 درصد میانگین صادراتی برای گاز و نرخ صادراتی برای برق است و انجمن بلاکچین، این تعرفه را مانع از گسترش حوزه استخراج در ایران و کسب درآمد ارزی برای کشور می‌داند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

پیشنهاد می‌کنیم جهت جلوگیری از خروج کسب و کارها و نیروی انسانی متخصص از کشور و عدم نگه‌داشت دارایی‌های دیجیتال ایرانی‌ها در کسب و کارهای خارجی، قوانین به گونه‌ای تنظیم گردد تا تسهیل‌گر و نگاه توسعه‌ای داشته باشد. تاکید می‌کنیم تعیین نرخ غیرکارشناسی برای حامل‌های انرژی به گونه‌‎ای که قیمت تمام‌شده برق را بالاتر از 4 سنت برای این صنعت فراهم نماید چیزی جز عقب‌ماندگی و ادامه ماینینگ زیرزمینی برای کشور نخواهد داشت.

در ادامه، انجمن بلاکچین نسبت به جذب نیروهای متخصص داخلی توسط کشورهای همسایه هشدار داده است و فرصت تبدیل شدن ایران به قطب استخراج رمزارز در منطقه را در حال از دست رفتن می‎‌‌بیند.

متن کامل این بیانیه را در این لینک بخوانید.

نوشته تعرفه‌های جدید استخراج، داد انجمن بلاکچین ایران را درآورد اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.