کد خبر : 102416
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1400 - 7:31

ترکیه به جنگ ارزهای دیجیتال می‌رود!

ترکیه به جنگ ارزهای دیجیتال می‌رود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه رجب طیب اردوغان (Recep Tayyip Erdogan)، رئیس جمهور ترکیه، در جریان دیدار روز ۱۸ سپتامبر با دانشجویان ۸۱ استان که در شهر مرسین برگزار شد، گفت که این کشور در حال جنگ با ارزهای دیجیتال است. بانک مرکزی ترکیه پیش‌تر و در ماه آوریل، پرداخت با ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رجب طیب اردوغان (Recep Tayyip Erdogan)، رئیس جمهور ترکیه، در جریان دیدار روز ۱۸ سپتامبر با دانشجویان ۸۱ استان که در شهر مرسین برگزار شد، گفت که این کشور در حال جنگ با ارزهای دیجیتال است.

بانک مرکزی ترکیه پیش‌تر و در ماه آوریل، پرداخت با ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرده بود. به این ترتیب، شرکت‌های محلی مجاز به انجام تراکنش‌های مرتبط با رمزارزها نیستند.

در آن زمان، بانک مرکزی ترکیه «عدم وجود مقررات شفاف در حوزه رمزارزها، بی‌ثباتی قیمتی و امکان استفاده از ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های مجرمانه» را به عنوان دلایل اصلی این تصمیم خود اعلام کرده بود.

اردوغان ادعا می‌کند که این کشور هیچ مشکلی با گسترش دارایی‌های دیجیتال ندارد. رئیس جمهور افزود که ترکیه با پول خود که به اعتقاد وی بخشی از هویت ملی است، به این مسیر ادامه خواهد داد.

لیر دیجیتال در راه است!

اظهارات اردوغان در حالی مطرح می‌شود که بانک مرکزی ترکیه در اوایل ماه سپتامبر بستر جدیدی را برای تحقیق و آزمایش نسخه دیجیتال لیر ترکیه راه‌اندازی کرد. در مرحله اول، این پروژه در مقیاس محدود آزمایش می‌شود که به منظور تعیین قابلیت ادامه فعالیت و کارایی آن است. نتایج مرحله آزمایشی این ارز دیجیتال سال آینده اعلام خواهد شد.

بررسی صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در برنامه سالانه ریاست جمهوری اردوغان در سال ۲۰۱۹ میلادی گنجانده شده بود.

ترک‌ها علاقه زیادی به ارزهای دیجیتال دارند!

ترکیه که اقتصاد آن تحت تأثیر تورم غیرقابل کنترل و کاهش ارزش پول ملی قرار دارد، همواره به عنوان یکی از برترین کشورها از لحاظ استفاده از ارزهای دیجیتال رتبه‌بندی می‌شود.

در اواخر ماه مارس، پس از سقوط قابل‌توجه ۱۷ درصدی ارزش لیر در یک روز – پس از برکنار شدن رئیس بانک مرکزی این کشور توسط اردوغان – میزان جستجوی کلمه بیت کوین در گوگل توسط کاربران ترکیه‌ای بیش از ۵۰۰ درصد افزایش یافت.

از آن‌جایی که اردوغان هیچ کنترلی بر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز ندارد، به نظر می‌رسد می‌خواهد شهروندان ترکیه را از پس‌انداز سرمایه خود در این دارایی‌ها منصرف کند.

نوشته ترکیه به جنگ ارزهای دیجیتال می‌رود! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.