کد خبر : 97205
تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1400 - 6:53

تامین ۵۶ درصد از برق استخراج بیت کوین با انرژی‌های تجدیدپذیر

تامین ۵۶ درصد از برق استخراج بیت کوین با انرژی‌های تجدیدپذیر

زمان مطالعه: 2 دقیقه بر اساس برآوردهای گزارش شورای استخراج بیت کوین (BMC)، در حال حاضر در صنعت جهانی استخراج بیت کوین 56 درصد از برق مصرفی از انرژی‌های تجدیدپذیر است. در بیانیه مطبوعاتی اول ژوئیه این شورا آمده است: استخراج بیت کوین از مقدار کمی انرژی استفاده می‌کند، به سرعت در حال کارآمدتر شدن

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس برآوردهای گزارش شورای استخراج بیت کوین (BMC)، در حال حاضر در صنعت جهانی استخراج بیت کوین 56 درصد از برق مصرفی از انرژی‌های تجدیدپذیر است.

در بیانیه مطبوعاتی اول ژوئیه این شورا آمده است:

استخراج بیت کوین از مقدار کمی انرژی استفاده می‌کند، به سرعت در حال کارآمدتر شدن است و نسبت به هر کشور یا صنعت بزرگ دیگری بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند.

البته، اعتبار داده‌ها و برآوردهای حاصل از نظرسنجی BMC دقیق مشخص نیست، زیرا این گزارش‌ها عمدتاً با پاسخ‌های داوطلبانه‌ی فقط زیرمجموعه‌ای از شبکه جمع‌آوری شده است.

BMC بر اساس اصول تعریف شده آژانس بین المللی انرژی (IEA) برق تجدیدپذیر را به عنوان “تولید برق آبی، بادی، خورشیدی، هسته‌ای، زمین‌گرمایی و کربنی” تعریف می‌کند.

به نظر می‌رسد این مطالعه جدید BMC هنوز نتوانسته ایلان ماسک را تحت تاثیر قرار دهد. ایلان ماسک ماه گذشته در توئیتی گفته بود که هنگامی‌که شبکه جهانی استخراج بیت کوین (BMC) بیان کند که بیش از 50 درصد برق مورد نیاز استخراج بیت کوین با انرژی‌های تجدید‌پذیر تامین می‌شود، تسلا انجام معاملات با بیت کوین را از سر می‌گیرد.

مایکل سایلور (Michael Saylor)، مدیرعامل MicroStrategy و عضو شورای استخراج بیت کوین از این گزارش خوشحال شد. او خاطرنشان کرد که صنعت استخراج بیت‌کوین داوطلبانه همکاری کرده است تا اطلاعات مهم را به عموم مردم و سیاست گذاران ارائه دهد.
وی گفت:

این گزارش کمک خواهد کرد تا تصورات غلط رایج در مورد ماهیت و مقیاس مصرف انرژی بیت کوین برای عموم روشن شود.

شورای استخراج بیت کوین برای تهیه این گزارش این سه سوال را از مشترکان خود پرسیده است که آنها به صورت داوطلبانه به آن پاسخ داده‌اند.

سیستم استخراج شما امروز چقدر برق مصرف کرده است؟ چقدر از برق مصرفی امروز شما از انرژی‌های تجدید‌پذیر بوده است؟ مقدار هش‌ریت استخراج امروز شما چقدر بوده است؟

نوشته تامین ۵۶ درصد از برق استخراج بیت کوین با انرژی‌های تجدیدپذیر اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.