کد خبر : 123095
تاریخ انتشار : جمعه 10 دی 1400 - 10:22

تاثیر هفته اول ژانویه بر قیمت بیت کوین تکرار می شود؟

تاثیر هفته اول ژانویه بر قیمت بیت کوین تکرار می شود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه برخی از تحلیلگران منتظر اتفاقات بزرگی برای بیت کوین در آینده‌ای نزدیک هستند، زمانی که تمام فروش‌های سازمانی تکمیل شده و سرمایه دوباره به بازار سرازیر شود. در همین راستا، الکس کروگر (Alex Krüger)، اقتصاددان و معامله‌گر، با اشاره به «اثر هفته اول سال» عملکرد خوب بازار کریپتو در ماه ژانویه

زمان مطالعه: 3 دقیقه

برخی از تحلیلگران منتظر اتفاقات بزرگی برای بیت کوین در آینده‌ای نزدیک هستند، زمانی که تمام فروش‌های سازمانی تکمیل شده و سرمایه دوباره به بازار سرازیر شود.

در همین راستا، الکس کروگر (Alex Krüger)، اقتصاددان و معامله‌گر، با اشاره به «اثر هفته اول سال» عملکرد خوب بازار کریپتو در ماه ژانویه سال‌های گذشته را یادآور شد.

کروگر با انتشار توییتی در تاریخ ۲۸ دسامبر، اعلام کرد که بیت کوین به صورت متوالی در چهار سال گذشته بازده مثبت ۷ تا ۳۶ درصدی را در هفته اول ژانویه ثبت کرده است.first-week-of-the-year-effect-bitcoin

داده‌های بازار نشان می‌دهند که در هفته اول ژانویه سال ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین از ۲۸،۶۵۳ دلار به ۴۱،۴۴۱ دلار افزایش یافت.

چشم‌انداز خوش‌بینانه کروگر برای اوایل ژانویه، از انتظار او برای جریان‌های ورودی قوی سرمایه به بازار، ناشی می‌شود.

در این میان، رائول پال (Raoul Pal)، مدیرعامل شرکت ریل ویژن (Real Vision) نیز با کروگر هم‌عقیده است. پال در مصاحبه اخیر خود گفت که او معتقد است فروش بیت کوین به پایان رسیده و این ارز دیجیتال در ماه ژانویه شروع قدرتمندی خواهد داشت؛ چراکه وجوه سازمانی دوباره در بازار سرمایه‌گذاری می‌شوند.

به گفته دیوید لیفچیتز (David Lifchitz)، مدیر اجرایی اکسوآلفا (ExoAlpha)، شرکت‌ها حتی در ۲۴ ساعت پایانی سال ۲۰۲۱ نیز همچنان در حال فروش هستند تا از زیان مالیاتی جلوگیری کنند. وی بازگشت قدرتمند بازار در هفته اول ژانویه را به این پدیده نسبت داد.

نیجل گرین (Nigel Green)، بنیانگذار شرکت مشاوره‌ مالی و سرمایه‌گذاری deVere ، معتقد است که بیت ‌کوین در دسامبر بدترین نمایش ماهانه خود را از ماه می ۲۰۲۱ داشت، به این دلیل که فروشندگان وحشت‌زده عملاً ارزهای دیجیتال خود را به خریداران ثروتمند دادند.

با این حال، او همچنان به عملکرد بیت کوین در بلندمدت خوش‌بین است. گرین معتقد است که بیت کوین می‌تواند از سرمایه‌گذاران در برابر تورم جهانی محافظت کند و ارزهای بدون مرز، جهانی و غیرمتمرکز، آینده سیستم‌های مالی هستند.

با این حال، همه نسبت به بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ خوش‌بین نیستند.

کارول الکساندر (Carol Alexander)، پروفسور امور مالی، در اظهارات اخیر خود گفته که در سال ۲۰۲۲ قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۱۰ هزار دلار سقوط کند. او معتقد است که بیت کوین هیچ ارزش فاندامنتالی ندارد و در این چرخه به اوج خود رسیده است.

علاوه بر این، تاد لوونشتاین (Todd Lowenstein)، استراتژیست ارشد سهام از یونیون بانک (Union Bank)، می‌گوید «شرایط طلایی»، مانند بسته‌های محرک مالی برای همه‌گیری کرونا و نرخ‌های بهره پایین که به نفع قیمت دارایی‌هایی همچون بیت کوین بود، رو به پایان است و این موضوع می‌تواند تأثیر منفی قابل‌توجهی بر ارزهای دیجیتال و بازارهای سنتی در سال ۲۰۲۲ داشته باشد.

نوشته تاثیر هفته اول ژانویه بر قیمت بیت کوین تکرار می شود؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.