کد خبر : 89388
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 - 12:00

بیش از ۴۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیش از ۴۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در خراسان جنوبی پرداخت شد

غلامرضا اشرفی روز چهارشنبه در تشریح عملکرد استان در زمینه اجرای قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اظهار داشت: از مجموع ۳ هزار و ۱۵۷ طرح ارسال شده اشتغال پایدار در مناطق روستا..

غلامرضا اشرفی روز چهارشنبه در تشریح عملکرد استان در زمینه اجرای قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اظهار داشت: از مجموع ۳ هزار و ۱۵۷ طرح ارسال شده اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان به مبلغ ۴۹۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان، تعداد ۳ هزار و ۱۴ طرح به مبلغ ۴۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان با پیش‌بینی ایجاد ۷ هزار و ۱۳۷ فرصت شغلی به تصویب رسیده است.

وی افزود: از محل اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، ۳ هزار و سه طرح به مبلغ ۴۰۴ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان و پیش‌بینی ایجاد ۷ هزار و پنج فرصت شغلی موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌های بیرجند، قاینات و طبس به ترتیب بیشترین تعداد تسهیلات پرداخت شده از محل اعتبارات توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: به لحاظ مبلغ تسهیلات پرداخت شده از محل این طرح، شهرستان‌های خوسف، بیرجند و طبس به ترتیب بیشترین مبلغ تسهیلات پرداخت شده را داشته‌اند.

اشرفی گفت: از طرح‌های موفق به دریافت تسهیلات نیز شهرستان‌های فردوس، بیرجند و خوسف بیشترین تعداد ایجاد فرصت‌های شغلی را به خود اختصاص داده‌اند.

هیات وزیران سال ۱۳۹۶ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و به استناد ماده (۷) قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ـ مصوب ۱۳۹۶ ـ آیین‌نامه اجرایی قانون یادشده را تصویب و به استان‌ها ابلاغ کرد.

همچنین مرکز آمار ایران نرخ بیکاری و اشتغال در سال ۹۹ را منتشر کرد که براساس این گزارش کمترین نرخ بیکاری بین استان‌های کشور مربوط به خراسان جنوبی (۶.۲ درصد) است.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.