کد خبر : 188919
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردین 1401 - 6:48

بیت کوین ۴.۸ میلیون دلاری | رویا یا واقعیت؟

بیت کوین ۴.۸ میلیون دلاری | رویا یا واقعیت؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی VanEck معتقد است که بیت کوین دو برابر طلا صعود کرده است و اگر بتواند به دارایی ذخیره جهانی تبدیل شود، قیمت هر واحد از آن می‌تواند به 4.8 میلیون دلار برسد. به گزارش وبسایت کوین تلگراف، این یک «اگر» بزرگ است و VanEck معتقد است که یوان

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی VanEck معتقد است که بیت کوین دو برابر طلا صعود کرده است و اگر بتواند به دارایی ذخیره جهانی تبدیل شود، قیمت هر واحد از آن می‌تواند به 4.8 میلیون دلار برسد.

به گزارش وبسایت کوین تلگراف، این یک «اگر» بزرگ است و VanEck معتقد است که یوان چین یکی از بزرگترین رقبای بیت کوین برای این موضوع است.

این ارزیابی بحث‌برانگیز برای قیمت بیت کوین در روز 30 مارس و در مقاله ای توسط رئیس بخش EM Debt این شرکت یعنی اریک فاین (Eric Fine) و اقتصاددان ارشد ناتالیا گوروشینا (Natalia Gurushina) منتشر شده است. این دو پیامدهای قیمتی طلا و بیت کوین را در صورت تبدیل شدن به پشتیبان جهانی ارزها مقایسه کرده اند.

تحلیل VanEck اعلام کرده است که قیمت احتمالی برای BTC در صورت چنین اتفاقی بین 1.3 تا 4.8 میلیون دلار خواهد بود. سطح پایینی در واقع پیش بینی برای تبدیل شدن بیت کوین به عنوان پایه پولی (M0) است. پایگاه داده سرمایه گذاری Investopedia اعلام کرده است که این شامل همه موجودی در گردش یک ارز و واریزهای بانکی می‌شود؛ ولی بررسی آن در بین اقتصاددان‌ها چندان رایج نیست.

سطح بالایی این بازه قیمتی هم به خاطر ارزیابی M2 ایجاد شده است. وبسایت Investopedia آن را به عنوان موجودی یک ارز در همه سپرده‌های بانکی و قابلیت تبدیل شدن آن به پول نقد توصیف می‌کند.

در ارزیابی این دو تحلیلگر قیمت هر اونس طلا هم پیشبینی شده است. فاین و گوروشینا بیشتر روی پیشبینی قیمت بر اساس M0 تأکید می‌کنند که در حوالی 31,000 دلار است، زیرا «تعداد زیادی از بانک‌های مرکزی در جهان ذخایر طلا ندارند یا مقدار آن‌ها بسیار کم است.» کمبود میزان سپرده در بانک‌های مرکزی باعث شده است که قیمت هر اونس طلای پیشبینی شده بر اساس M2 بسیار بالاتر و در حوالی 105,000 دلار باشد.

تنش‌های نظامی و سیاسی اخیر در اروپا باعث شده است که روسیه به دنبال ارزهای دیگری مثل بیت کوین باشد تا در تجارت‌های خود با کشورهای دوستی مثل چین و ترکیه از آن استفاده کند.

در آخر این تحلیلگران خاطر نشان کردند که پیشبینی‌های اعلام شده در واقع فقط نقاط شروعی برای سرمایه گذاران است تا چارچوبی برای ارزیابی بیت کوین و طلا در بالاترین حد خود و تبدیل شدن آن‌ها به ارز جهانی داشته باشند. این دو متذکر شده اند که جایگزین‌های دیگری مثل املاک محدود، سهام نامحدود و حتی ارزهای نوظهور دیگری که بتوانند بهتر از بیت کوین و طلا عمل کنند هم وجود دارد.

در آخر لازم به ذکر است که VanEck یک صندوق در صنعت کریپتو دارد که Bitcoin Strategy ETF (XBTF) نام دارد و در واقع صندوق قابل معامله آتی بیت کوین بوده و دارایی خالص آن حوالی 30.1 میلیون دلار است.

نوشته بیت کوین ۴.۸ میلیون دلاری | رویا یا واقعیت؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.