کد خبر : 139729
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400 - 10:33

بیت کوین ریخت اما سخت‌تر شد

بیت کوین ریخت اما سخت‌تر شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه سختی استخراج شبکه بیت ‌کوین (BTC) اوج تاریخی جدیدی را در ۲۶٫۶۴۳ تریلیون با میانگین هش ریت ۱۹۰٫۷۱ اگزاهش در ثانیه (EH/s) ثبت کرده که نشان‌دهنده حمایت قوی جامعه با وجود بازار نزولی فعلی است. سختی شبکه بیت کوین توسط قدرت محاسباتی کلی تعیین می‌شود که نشان‌دهنده سختی تأیید تراکنش‌ها و

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سختی استخراج شبکه بیت ‌کوین (BTC) اوج تاریخی جدیدی را در ۲۶٫۶۴۳ تریلیون با میانگین هش ریت ۱۹۰٫۷۱ اگزاهش در ثانیه (EH/s) ثبت کرده که نشان‌دهنده حمایت قوی جامعه با وجود بازار نزولی فعلی است.

سختی شبکه بیت کوین توسط قدرت محاسباتی کلی تعیین می‌شود که نشان‌دهنده سختی تأیید تراکنش‌ها و استخراج BTC است.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم blockchain.com، سختی شبکه بیت کوین بین ماه‌های می و ژوئیه سال ۲۰۲۱ میلادی، به دلایل مختلف از جمله ممنوعیت استخراج رمزارز در چین، کاهش یافته بود.

bitcoin-ath-network-difficulty
سختی شبکه بیت کوین.

با این حال، پس از آن‌که ماینرها به کشورهای دیگر مهاجرت کردند و دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند، سختی این شبکه از آگوست ۲۰۲۱ بهبود قابل‌توجهی را تجربه کرد. تا این‌که روز شنبه ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲، سختی شبکه BTC رکورد تاریخی جدیدی را در ۲۶٫۶۴۳ تریلیون به ثبت رساند.

در این میان، پلتفرم BTC.com تخمین می‌زند که سختی این شبکه با ادامه رشد خود طی ۱۲ روز آینده، می‌تواند تا ۲۶٫۷ تریلیون هم افزایش یابد.

bitcoin-ath-network-difficulty
برآورد سختی شبکه BTC در ۱۲ روز آینده.

در چهار روز گذشته، استخر F2Pool با استخراج ۸۸ بلاک BTC، بیشترین سهم را در هش ریت داشته و پس از آن، استخر Poolin با استخراج ۷۶ بلاک در جایگاه دوم قرار دارد. از دیروز، میانگین کارمزد هر تراکنش نیز تقریباً ۱٫۵۸ دلار است. این رقم در آوریل ۲۰۲۱ تا ۶۲٫۷۸ دلار هم رسیده بود.

علی‌رغم فشار فدرال برای سیاست‌های پولی سخت‌تر در مورد ارزهای دیجیتال، مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست بلومبرگ، معتقد است که بیت‌ کوین هنوز شانسی برای برتری دارد؛ چرا که سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال را به عنوان یک دارایی ذخیره ارزش دیجیتال می‌شناسند.

به گفته مک‌گلون، بیت کوین در موقعیتی منحصربه‌فرد برای ارائه عملکرد بهتر در محیطی قرار دارد که کاهش بسته‌های محرک معمولاً برای دارایی‌های پرریسک، منفی در نظر گرفته می‌شود.

نوشته بیت کوین ریخت اما سخت‌تر شد اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.