کد خبر : 150309
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1400 - 11:32

بیت کوین به روند صعودی بازگشته است؟

بیت کوین به روند صعودی بازگشته است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه بیت کوین و هولدرهای ارزهای دیجیتال در روز 10 فوریه نتیجه صبر خود را گرفتند زیرا بیت کوین بعد از اعلام شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و رشد 7.5 درصدی آن، یک جهش قیمت کوتاه را ثبت کرد. این گزارش اداره آمار کار آمریکا نشان می‌دهد که افزایش تورم ادامه یافته

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین و هولدرهای ارزهای دیجیتال در روز 10 فوریه نتیجه صبر خود را گرفتند زیرا بیت کوین بعد از اعلام شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و رشد 7.5 درصدی آن، یک جهش قیمت کوتاه را ثبت کرد. این گزارش اداره آمار کار آمریکا نشان می‌دهد که افزایش تورم ادامه یافته است و ارزهای فیات قدرت خرید خود را از دست داده اند.

به گزارش وبسایت کوین تلگراف، داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که بیت کوین بعد از معامله شدن در زیر سطح 44000 دلار در ساعات اولیه روز 10 فوریه، بعد از انتشار داده‌های CPI با جهشی تند تا سطح 45850 دلار بالا رفت.

نمودار 1 ساعته بیت کوین

ورود بیت کوین به چرخه جدید

ران نئونر (Ron Neuner)، مجری برنامه Crypto Trader شبکه تلویزیونی CNBC با انتشار تصویر زیر و با اشاره به بریک اوت صعودی بیت کوین در فوریه امسال به عنوان بخشی از الگوی چرخه ای بیت کوین که در چندین سال گذشته در آن قرار داشته گفت: «ما حالا در چرخه جدیدی قرار گرفته ایم.»

نمودار بیت کوین (تحلیل نئونر)

«این افزایش CPI نشان داد که افزایش نرخ بهره/CPI بخشی از چرخه قبلی است. از زمانی که خط روند را شکسته ایم، اخبار متفاوت شده و شرایط تغییر کرده است. این اتفاقی نیست. به چرخه ایمان بیاورید.»

پایان دوره اصلاح

توجه بیشتر به این برگشت روند بعد از سه ماه اصلاح قیمت توسط تحلیلگر تکنیکال و حساب کاربری ناشناس CryptoBirb انجام گرفت. این تحلیلگر با انتشار تصویر زیر، به حرکت خنثی بیت کوین در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت که «با کمی شانس می‌توانیم شاهد ادامه افزایش قیمت بیت کوین و رسیدن آن به بالای 50,000 دلار باشیم.»

نمودار هفتگی بیت کوین (تحلیل CryptoBirb)

«مهمترین خط نمودار که پیش روی بیت کوین قرار گرفته در حوالی 51,000 دلار است. انتظار می‌رود که این سطح مثل یک آهنربا عمل کند و جفت ارز BTC/USD را به طرف خود بکشد.»

جدایی بیت کوین از سهام

عملکرد مثبت بازار ارزهای دیجیتال در ماه فوریه توسط دالویر ماندارا (Dalvir Mandara) محقق Macro Hive، مورد بررسی قرار گرفت. او اظهار داشت که این «جهش‌های تحسین برانگیز» به خاطر هضم سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو توسط بازارها و همچنین قصد ECB برای افزایش نرخ در سال 2022 انجام گرفته است.

بنابر گفته ماندارا، این واقعیت که بازار کریپتو با وجود وضعیت نقدینگی انقباضی توانسته جهش‌های خوبی را ثبت کند «نشان می‌دهد که تأثیر عوامل اقتصاد کلان به مراتب کمتر شده است.»

ماندارا به همبستگی بیت کوین سهام شرکت‌های تکنولوژی هم اشاره کرد و خاطر نشان کرد که این همبستگی «از 75 درصد هفته گذشته حالا به 50 درصد رسیده است.»

«به طور کلی ما هنوز معتقدیم که عوامل اقتصاد کلان تأثیری منفی روی بازار کریپتو خواهد گذاشت ولی شاخص‌های آنچین نشان دهنده شرایطی مثبت است، از این رو فعلاً نسبت به آینده قیمت خوشبین هستیم.»

ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر حوالی 1.996 تریلیون دلار است و سهم بیت کوین از این مقدار 41.9 درصد می‌باشد.

نوشته بیت کوین به روند صعودی بازگشته است؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.