کد خبر : 161460
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1400 - 9:11

بیت کوین، راهی برای کمک به جنگ‌زدگان!

بیت کوین، راهی برای کمک به جنگ‌زدگان!

زمان مطالعه: 3 دقیقه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بامداد پنجشنبه خبر شروع جنگ علیه اوکراین را رسما اعلام کرد. تنها چند ساعت پس از این اتفاق، کمک‌های مالی بیت کوین برای گروه‌های نظامی اوکراین ارسال شد. به گزارش وبسایت دی‌کریپت، طبق تجزیه و تحلیل موسسه Elliptic تنها در یک روز حدود 400 هزار دلار

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بامداد پنجشنبه خبر شروع جنگ علیه اوکراین را رسما اعلام کرد. تنها چند ساعت پس از این اتفاق، کمک‌های مالی بیت کوین برای گروه‌های نظامی اوکراین ارسال شد.

به گزارش وبسایت دی‌کریپت، طبق تجزیه و تحلیل موسسه Elliptic تنها در یک روز حدود 400 هزار دلار بیت کوین به مجموعه Come Back Alive اهدا شده است. این مجموعه یکی از گروه‌های نظامی حامی ارتش اوکراین است.

جس سیمینگتون، سرپرست تحقیقات موسسه Elliptic، به خبرگزاری Decrypt گفت:

این گروه به حمایت از سربازان خود در ارتش اوکراین خواهد پرداخت. آن‌ها از ماه آگوست 2021 کمک‌های مالی بسیار کمی دریافت کرده بودند. شاید مجموع این کمک‌ها به 4 یا 5 هزار دلار در ماه برسد اما از 22 فوریه به بعد اوضاع تغییر کرده است.

این گروه نظامی اوکراینی در یک روز 400 هزار دلار کمک مالی در قالب بیت کوین دریافت کرده است. پس از قطعی شدن حمله روسیه به اوکراین، حجم کمک‌ها به سرعت افزایش یافت. در حال حاضر اوکراینی‌ها نیاز فوری به منابع مالی و تسلیحاتی دارند.

روز چهارشنبه (۲۳ فوریه ۲۰۲۲) ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، رسما به اوکراین اعلام جنگ کرد و این تهاجم را یک «عملیات نظامی ویژه» خواند. نیروهای روس یک ماه گذشته را مشغول تجمع در مرزهای مشترک بوده‌اند.

دولت اوکراینی از سال ۲۰۱۴ سیاست‌هایی مبنی بر تامین مالی جمعی اتخاذ کرد. در آن سال ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور سابق اوکراین که مورد حمایت روسیه بود، در جریان انقلاب این کشور از سمت خود برکنار شد. طی این ۸ سال گروه‌های داوطلب و سازمان‌های غیردولتی دائما مشغول جمع‌آوری کمک مالی برای خرید سلاح‌ و تجهیزات پزشکی بوده‌اند. این اقدامات در جهت حمایت از سربازان اوکراینی صورت می‌گیرد.

گروه Come Back Alive بستری را برای ارسال کمک‌ها به روش‌های مختلف طراحی کرده است. بنابراین دست سازمان‌هایی که تمایل دارند از روش‌های متنوع برای ارسال کمک استفاده کنند، باز خواهد بود.

بیت کوین راه جدید و موثری برای ارسال کمک مالی است. برای مثال ویکی‌پدیا از سال ۲۰۱۴ در کنار تراکنش‌های کارت اعتباری و پی پال، پذیرش کمک‌های مالی به صورت BTC را نیز آغاز کرد. اگر اتفاقاتی مشابه ناآرامی‌های اخیر کانادا رخ دهد، این مسیرهای مالی می‌توانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند. دولت کانادا در هفته‌های گذشته حساب بانکی کامیون‌دارهای معترض را مسدود کرده است. در نتیجه این معترضان از کریپتو و رمزارزها برای تامین مخارج خود استفاده می‌کنند.

تراکنش‌های همتا به همتا کریپتو می‌تواند بانک‌ها، مؤسسات مالی و حتی سامانه‌های نظارتی دولت را دور بزند. البته که باز هم ارز فیات و پول نقد مورد نیاز خواهد بود اما کریپتو تا حد زیادی می‌تواند مشکلات را حل کند.

به گفته سیمینگتون، مجموعه Come Back Alive در روز پنجشنبه حدود 370 مورد کمک مالی دریافت کرده که میانگین مبلغ هر کدام در حدود 1000 تا 2000 دلار بود. در حالی کمک‌های مالی به سایر سازمان‌های غیردولتی اوکراین و گروه‌های داوطلبانه مثل گروه هک سایبری اوکراین سایبری ادامه دارد اما اعداد و ارقام دقیقی از حجم مبادلات این مجموعه‌ها در دست نیست. موسسه Elliptic اعلام کرده است که در روزهای آینده تجزیه و تحلیل بیشتری در مورد منابع اهدایی انجام خواهد داد.

نوشته بیت کوین، راهی برای کمک به جنگ‌زدگان! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.