کد خبر : 124817
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 7:14

بهترین جایگزین پول از نظر ایلان ماسک!

بهترین جایگزین پول از نظر ایلان ماسک!

زمان مطالعه: 2 دقیقه ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا (TSLA)، معتقد است که پول‌های فعلی دارای مشکلات و نواقصی هستند که امکان برطرف کردن یا کاهش آن‌ها توسط ارزهای دیجیتال وجود دارد. ماسک در پادکست Lex Fridman اعلام کرده است که مشکلات و نواقص پول‌های ملی به علت دخالت‌های دولت و چاپ بیش از حد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا (TSLA)، معتقد است که پول‌های فعلی دارای مشکلات و نواقصی هستند که امکان برطرف کردن یا کاهش آن‌ها توسط ارزهای دیجیتال وجود دارد.

ماسک در پادکست Lex Fridman اعلام کرده است که مشکلات و نواقص پول‌های ملی به علت دخالت‌های دولت و چاپ بیش از حد اسکناس است که سبب شده ارزش پول کاهش پیدا کند.

ماسک جزو حامیان حوزه کریپتو است و عقیده دارد متمرکز بودن پول‌های ملی و دخالت‌های دولت‌ها سبب سوءاستفاده‌های مالی خواهد شد. ایلان ماسک ارزهای دیجیتال که ماهیتی غیرمتمرکز دارند را یک راه‌حل مناسب برای خروج از بحران‌های پولی می‌داند. او در بخشی از صحبت‌هایش گفته است:

من فکر می‌کنم موضوع ارز دیجیتال یک رویکرد جالب برای کاهش مشکلات پول است؛ پول‌هایی که عرضه آن‌ها در اختیار دولت‌ها بوده و ارزش آن‌ها پیدا کرده است. دولت‌ها اختیارات و تأثیرگذاری زیادی در اصلاح و دست‌کاری حجم و ارزش پول دارند و هر زمان که بخواهند درآمد بیشتری داشته باشند، از این امتیازات سوءاستفاده می‌کنند. این اتفاق سبب ایجاد مشکلات و نواقص بیشتری در سیستم‌های پولی می‌شود.

علاوه بر این ماسک معتقد است که سیستم‌های پولی فعلی بر اساس فناوری‌های قدیمی طراحی شده و اجرا می‌شوند. این فناوری‌ها نیاز به بازنگری اساسی دارد و ارزهای رمزنگاری شده بهترین گزینه برای جایگزینی این فرایندهای قدیمی هستند.

بنیان‌گذار استارت‌آپ SpaceX خاطرنشان کرد که ظهور دارایی‌هایی مانند بیت کوین (BTC)، با وجود تمام کمبودهایی مثل مدت‌زمان طولانی تراکنش، راه‌حل مناسبی برای از بین بردن این مشکلات است.

به گفته ایلان ماسک، چالش پول‌های فعلی سبب شده بیت‌کوین یک دارایی عالی و مطمئن برای سپرده‌گذاری و سرمایه‌گذاری محسوب شود. این در حالی است که بیت کوین با کمک فناوری‌های مثل لایتنینگ (lightning) تلاش می‌کند بازدهی شبکه را نیز بهبود ببخشد.

پیش‌بینی‌ ماسک در مورد هویت ساتوشی ناکاموتو

در طول این گفتگو، ایلان ماسک به بحث پیرامون هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین نیز پرداخت.

ماسک اظهار داشت که ممکن است نیک سابو (Nick Szabo)، دانشمند کامپیوتر، خالق بیت کوین باشد؛ زیرا او تمام ویژگی‌های ناکاموتو را دارد. همچنین ماسک شایعات قبلی مبنی بر اینکه ممکن است او سازنده بیت کوین باشد را رد کرد.

جدایی ماسک از نیک زابو به علت پیشنهاد یک مهندس کامپیوتر در سال 1998 برای ایجاد یک ارز دیجیتال به نام BitGold بوده است.

هویت ساتوشی در ماه‌های اخیر به یکی از موضوعات داغ دنیای کریپتو تبدیل شده است. چندی پیش کریگ رایت، مهندس کامپیوتر استرالیایی ادعا کرده بود که او خالق بیت کوین است. او برای اثبات این ادعا حتی از فرایندهای حقوقی و دادگاه‌ها کمک گرفته تا هویت واقعی ساتوشی را مشخص کند.

نوشته بهترین جایگزین پول از نظر ایلان ماسک! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.