کد خبر : 125474
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1400 - 10:01

بلاکچین این بار در صنعت موسیقی!

بلاکچین این بار در صنعت موسیقی!

زمان مطالعه: 3 دقیقه صنعت موسیقی جهان یک صنعت میلیارد دلاری است که ثروت زیادی در آن جریان دارد و از طرفی با تغییر تکنولوژی، روش خرید موسیقی افراد هم در حال تغییر است. در این بین، بلاکچین راه حلی دارد که می‌تواند صنعت موسیقی را وارد مسیری کند که عصر جدیدی در آن ایجاد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

صنعت موسیقی جهان یک صنعت میلیارد دلاری است که ثروت زیادی در آن جریان دارد و از طرفی با تغییر تکنولوژی، روش خرید موسیقی افراد هم در حال تغییر است. در این بین، بلاکچین راه حلی دارد که می‌تواند صنعت موسیقی را وارد مسیری کند که عصر جدیدی در آن ایجاد خواهد کرد.

دنیای رو به گسترش NFT ها پیش نمایشی از مسیر جدیدی که موسیقی می‌تواند با بلاکچین داشته باشد را به ما نشان می‌دهد. NFT ها (توکن‌های غیر مثلی) به راه جدیدی تبدیل شده که هنرمندان می‌توانند با آن آثار هنری خود را به فروش برسانند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران از این گونه آثار نگهداری می‌کنند تا با افزایش ارزش آن به سود برسند.

تاکنون هنرمندان زیادی آثار موسیقی خود را به شکل NFT به فروش رسانده اند، از جمله معروف ترین آن‌ها توری لِینز (Tory Lanez) است که با همکاری با پلتفرم E-NFT آلبوم جدید خود به نام Whet It’s Dark را به عنوان NFT به فروش رساند.

این ایده بحث و جدل‌های زیادی بین هنرمندان و استودیوهای ضبط موسیقی ایجاد کرده است. تکنولوژی بلاکچین بستری فراهم کرده که هنرمندان خودشان کنترل آثار خود را به دست بگیرند و به طور مستقیم با هواداران تعامل داشته باشند. هواداران و سرمایه گذاران NFT هم می‌توانند سهمی در درآمد آثار هنرمندان مورد علاقه خود داشته باشند و در نتیجه همه در کنار هم رشد کنند.

برت شیِر (Brett Shear) یک کلکسیونر NFT است که در پلتفرم Catalog خود 45 آهنگ دارد و برای آن‌ها حدود 40 اتر (177000 دلار) هزینه کرده است. او درباره این سیستم جدید می‌گوید:

من خوشحال می‌شوم که پولم را صرف سرمایه‌گذاری روی هنرمندانی کنم که به رویایشان ایمان دارم. علاوه بر این معتقدم که NFT موسیقی در آینده رشد بسیار چشمگیری خواهد داشت.

حدوداً هر 10 سال، مفهوم جدیدی معرفی می‌شود که کسب و کارمان و نحوه انجام دادن کارها را در بسیاری از صنایع مختلف تغییر می‌دهد. ارزهای دیجیتال هم حالا برنامه ای بسیار قدرتمند و متنوع ارائه کرده که می‌تواند روش ذخیره و استفاده ما از پول را به کلی تغییر دهد.

همزمان با رشد کوین‌ها، هر چیزی که به آن‌ها مرتبط باشد نیز رشد می‌کند. ادغام موسیقی با کریپتو هم می‌تواند فرصتی فراهم کند تا قدرت و ابتکار عمل افرادی که به طور مستقیم در پروژه فعالیت می‌کنند، بیشتر شده و هواداران هم ارتباط عمیق تری با هنرمندان مورد علاقه خود داشته باشند. با اینکه بعید است بلاکچین بتواند به صورت آنی و یک مرتبه نقش شرکت‌های پخش موسیقی را حذف کند، ولی این شروعی است برای نمایش اینکه بسیاری از روش‌های سنتی برای کسب و کار می‌تواند با بلاکچین تغییر کند.

وقتی گروه‌های موسیقی، هنرمندان، ستاره‌های ورزشی و حتی بازی‌های ویدیویی به NFT تبدیل می‌شوند، افراد جامعه علاقه و توجه بیشتری به سمت بلاکچین نشان خواهند داد.

نوشته بلاکچین این بار در صنعت موسیقی! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.