کد خبر : 128576
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 9:41

برنامه‌های کاردانو در سال ۲۰۲۲!

برنامه‌های کاردانو در سال ۲۰۲۲!

زمان مطالعه: 3 دقیقه بلاکچین کاردانو در طول سال‌ها به طور قابل‌توجهی تکامل یافته است. این شبکه از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند که نیاز به توان پردازشی و در نتیجه مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. بنابراین، به جای نیاز به استخراج، کاربران با میزان دارایی استیک‌شده بیشتر در این شبکه وظیفه تأیید تراکنش‌ها

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بلاکچین کاردانو در طول سال‌ها به طور قابل‌توجهی تکامل یافته است. این شبکه از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند که نیاز به توان پردازشی و در نتیجه مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. بنابراین، به جای نیاز به استخراج، کاربران با میزان دارایی استیک‌شده بیشتر در این شبکه وظیفه تأیید تراکنش‌ها و اضافه کردن بلاک‌ها به زنجیره را دارند.

با این حال و با وجود این تحولات، کاردانو اخیراً با واکنش‌های بسیاری مواجه شده است. یکی از رایج‎ترین انتقادها به کاردانو، مقایسه آن با «زنجیره ارواح» است. اما آیا در سال جدید هم همینطور خواهد بود؟ برای پاسخ دادن به این سوال، ابتدا باید ببینیم که مدیران کاردانو در حال حاضر روی چه چیزی تمرکز دارند.

گسترش اکوسیستم

اول از همه، تیم توسعه‌دهنده کاردانو در حال گسترش اکوسیستم دیفای خود است.

شرکت این‌پوت آوت‌پوت گلوبال (IOG) اخیراً فهرستی از پروژه‌های ساخته‌شده بر بستر کاردانو را منتشر کرده است. این پروژه‌ها، شامل صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، سیستم‌های احراز هویت، بازی‌های بلاکچینی، اوراکل‌ها و موارد دیگر، است. این شرکت ادعا می‌کند که توسعه‌دهندگان بدون توقف در حال کار کردن روی این پروژه‌ها هستند.

به نظر می‌رسد اکوسیستم رو به رشدی که بر بستر این شبکه ساخته شده است، به رشد بلندمدت ADA هم کمک کند.

ترافیک بیشتر

نیازی به گفتن نیست که توسعه پروژه‌های فوق، حجم زیادی از ترافیک تراکنش‌ها را به همراه خواهد داشت. شرکت IOG هم با تأیید این موضوع، اعلام کرد که کاردانو برای چنین شرایطی آماده شده است. این تیم اخیراً نود اصلی کاردانو را با هدف افزایش عملکرد به نسخه ۱٫۳۳٫۰ ارتقا داد. این به‌روزرسانی باعث حفظ انعطاف‌پذیری و استحکام شبکه می‌شود.

علاوه بر این، این پروتکل حتی اندازه بلاک را تا ۱۲٫۵ درصد افزایش داده تا فضای لازم برای افزایش ترافیک مورد انتظار در شبکه ایجاد شود. میانگین بار بلاکچین کاردانو در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۲ به ۶۹٫۸۵ درصد رسید که بالاترین رقم از نوامبر سال ۲۰۲۱، یعنی ۷۶٫۲۸ درصد، است. نمودار زیر متوسط ​​بار بلاکچین کاردانو را نشان می‌دهد:cardano-still-has-hope

بار بلاکچین به استفاده از بلاک‌های کاردانو اشاره دارد. در حال حاضر، یک بلاک کامل کاردانو روی ۷۳ کیلوبایت تنظیم شده که در آن، امتیاز ۱۰۰ درصد نشان‌دهنده پر بودن بلاک و امتیاز صفر بیانگر خالی بودن بلاک است.

به طور کلی، بلاکچین کاردانو به طور قابل‌توجهی تکامل یافته است. همان‌طور که پیش‌تر گزارش شد، بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم‌های تحلیلی کریپتورنک (CryptoRank) و سنتیمنت (Santiment)، کاردانو توسعه‌یافته‌ترین پروژه ارز دیجیتال در گیت‌هاب در سال ۲۰۲۱ بوده است.

با این حال، نگرانی‌هایی نیز وجود دارد. در کوتاه‌مدت، اگر بیت‌ کوین نتواند حمایت کافی را پیدا کرده و به سطوح بالاتر صعود کند، کاردانو نیز ممکن است ضررهای بیشتری را متحمل شود. در زمان انتشار این خبر، کاردانو با قیمت ۱٫۱۸ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، ۴٫۴ درصد و طی یک هفته اخیر، بیش از ۱۲ درصد افت داشته است.

cardano-still-has-hope
نمودار کندل یک ساعته قیمت ارز دیجیتال کاردانو.

نوشته برنامه‌های کاردانو در سال ۲۰۲۲! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.