کد خبر : 96051
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400 - 12:30

بررسی ربات ۳Commas برای ترید ارز دیجیتال

بررسی ربات ۳Commas برای ترید ارز دیجیتال

زمان مطالعه: 14 دقیقه مقدمه اگر مایل به شرکت در عرصه معاملات چند میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال هستید، اما تجربه کمی در این زمینه دارید، شاید بد نباشد محاسن معاملات خودکار را نیز در نظر بگیرید. در حقیقت، حتی اگر خود را یک معامله‌گر حرفه‌ای در بازار بدانید، باز هم توانایی ربات تریدر از آن

زمان مطالعه: 14 دقیقه

مقدمه

اگر مایل به شرکت در عرصه معاملات چند میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال هستید، اما تجربه کمی در این زمینه دارید، شاید بد نباشد محاسن معاملات خودکار را نیز در نظر بگیرید. در حقیقت، حتی اگر خود را یک معامله‌گر حرفه‌ای در بازار بدانید، باز هم توانایی ربات تریدر از آن چیزی که مغز انسان قادر به ارائه آن است، به‌ مراتب بیشتر است. حداقل می‌توان گفت ربات‌ها بر خلاف انسان، توانایی معامله شبانه‌روزی به‌ صورت 24 ساعته را دارند. در حال حاضر یکی از مشهورترین ربات‌های معاملات ارزهای دیجیتال در بازار، ربات 3Commas است. این پلتفرم ویژگی‌های معاملاتی نوآورانه‌ای را ارائه می‌دهد که می‌تواند در ربات سفارشی‌شده شما تعبیه شود. تمامی آنها قابل تست و استفاده در تعدادی از صرافی‌های پیشرو ارز دیجیتال هستند.

اگر به فکر استفاده از ربات تری کاماز برای انجام کارهای معاملاتی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا بررسی جامع این ربات را مطالعه کنید. در ادامه این مطلب مواردی همچون نحوه کار ربات و امکانات تری کاماز بررسی می‌شوند.

آشنایی با ربات 3Commas

ربات 3Commas یک پلتفرم آنلاین است که به معامله‌گران روزانه امکان استفاده از مزایای ربات‌های معاملاتی خودکار را می‌دهد. ربات تری کاماز قصد دارد از هر تریدر در هر سطحی پشتیبانی کند.

اگر می‌خواهید معاملات را به صورت خودکار انجام دهید، ربات 3Commas سفارشات خرید و فروش رمزارز را از طرف شما انجام می‌دهد. به‌ عنوان‌ مثال، می‌توانید ربات معاملاتی خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که با رسیدن ارزش دارایی شما به 10 هزار دلار در صرافی بایننس، به‌ صورت خودکار بیت‌ کوین بخرد و سپس وقتی ارزش کوین به 11 هزار دلار رسید، بیت‌ کوین شما را به فروش برساند. می‌توانید این کار را با خیال راحت و از طریق ربات تری کاماز انجام دهید.

بررسی ربات 3Commas برای ترید ارز دیجیتال

همان‌طور که در ادامه با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد، توانایی ربات معاملاتی شما می‌تواند بسیار فراتر از ثبت سفارش‌های مارکت باشد. این تکنولوژی اساسی از Short Sell ،Stop loss ،Take profit، حد ضرر پله‌ای، ربات‌های مرکب و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

اگر در سطحی نیستید که بتوانید با خیال راحت پارامترهای معاملاتی خود را تنظیم کنید، ربات 3Commas این امکان را به شما می‌دهد که نمونه معاملات و سفارشات دیگر معامله‌گران را کپی کنید. در واقع می‌توانید با ارزیابی آمار تاریخچه سود و زیان، جفت ارزهای انتخابی و حجم معاملاتی این معامله‌گران بهترین مورد را انتخاب و کپی کنید.

پلتفرم تری کاماز برای اولین‌ بار در سال 2017 راه‌اندازی شد و شرکت پشتیبان آن در تورنتو (کانادا) مستقر است.

در کل می‌توانید ربات تری کاماز را با 13 صرافی برجسته ارز دیجیتال مانند KuCoin ،Binance ،Coinbase Pro ،BitFinex و BitMEX لینک کنید.

از نظر هزینه‌های موجود در ربات 3Commas، حساب‌های کاربری در این پلتفرم به چهار گروه مختلف تقسیم می‌شوند:

  1. حساب کاربری رایگان
  2. حساب کاربری تازه‌وارد با 22 دلار در ماه
  3. حساب کاربری پیشرفته با 37 دلار در ماه
  4. حساب کاربری Pro با 75 دلار در ماه

تا این بخش اصول اولیه را درباره این ربات بیان کردیم، در بخش بعدی قصد داریم نحوه کار با ربات 3Commas را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم.

نحوه ترید با ربات 3Commas

پلتفرم تری کاماز خدمات متنوعی را برای نیازهای معاملاتی کاربران خود ارائه می‌دهد. برای آسان شدن شروع کار با این ربات، در ادامه به تجزیه مراحل می‌پردازیم.

اتصال API صرافی به ربات تری کاماز

قبل از آنکه تصمیم بگیرید از کدام استراتژی معاملاتی استفاده کنید، لازم است ابتدا پلتفرم تری کاماز را به حساب کاربری یکی از صرافی‌های پشتیبانی‌شده در تری کاماز لینک کنید. به طور خلاصه، شما باید به 3Commas اجازه دسترسی به حساب معاملاتی خود را بدهید تا استراتژی انتخاب‌شده شما بتواند معاملات را به روشی مستقل انجام دهد.

این امر حتی زمانی که قصد استفاده از ربات خودکار را ندارید، مفید است؛ چراکه می‌توانید سفارش‌های ترید خودکار را در تمام حساب‌های کاربری صرافی‌های دیجیتالی، تنها با یک کلیک انجام دهید.

بررسی ربات 3Commas برای ترید ارز دیجیتال

به‌ عنوان‌ مثال، برای کاهش ریسک، وجوه ذخیره‌شده‌ای در KuCoin ،Binance و Coinbase Pro دارید. اگر قصد داشته باشید در هنگام رسیدن به یک قیمت خاص یک معامله خودکار BTC/ETH انجام دهید، معمولاً از شما خواسته می‌شود که به‌ صورت جداگانه وارد هر یک از پلتفرم‌های صرافی‌های کریپتو شوید و به‌ صورت یکی‌یکی سفارش خود را ثبت کنید. اما در ربات 3Commas می‌توانید از طریق پورتال تری کاماز خود یک سفارش واحد تنظیم کنید و در صورت تحقق شرایط از پیش تعیین شده توسط شما، سفارش انتخابی اجرا خواهدشد.

چگونگی لینک‌دهی حساب‌های کاربری، با توجه‌ به صرافی شخص ثالث خاصی که قصد استفاده از آن را دارید، متفاوت خواهد بود. اما در اکثر موارد، لازم است به صفحه تنظیمات حساب صرافی خود مراجعه و کلید API را استخراج کنید.

در صورت داشتن مدارک لازم، به بخش “My Exchanges” در ربات تری کاماز بروید و سپس وارد قسمت “Connect to a new account” شوید. در آخر، کلید API استخراج‌شده از صرافی را در قسمت مشخص‌شده جای‌گذاری کنید. پس از اتمام این مراحل، در واقع به ربات 3Commas اجازه می‌دهید که از جانب شما معاملات را انجام دهد.

صرافی‌های پشتیبانی‌شده در ربات 3Commas

در ربات تری کاماز، از 13 صرافی دیجیتالی مختلف پشتیبانی می‌شود. این صرافی‌ها عبارت‌اند از:

.Bitmex, Bittrex, BitFinex, Binance, Bitstamp, KuCoin, Poloniex, HitBTC, Gate, Coinbase Pro, OKEx, Huobi, Kraken

نحوه کار با SmartTrade در ربات 3Commas

پس از آنکه صرافی دلخواه خود را به ربات تری کاماز متصل کردید، می‌توانید استراتژی معاملاتی خود را انتخاب کنید. قبل از آنکه به ربات خودکار بپردازیم، ویژگی‌های SmartTrade را توضیح می‌دهیم:

تری کاماز به شما این امکان را می‌دهد که از طریق یک هاب، در چندین صرافی معامله انجام دهید. این ویژگی به SmartTrade معروف است.

به طور خلاصه، اگرچه بسیاری از امکانات معاملاتی از طریق SmartTrade در دسترس هستند، اما با این‌ حال امکاناتی مانند حد ضرر (Stop loss) در پلتفرم صرافی انتخاب‌شده شما نیز در دسترس است. اما SmartTrade امکاناتی را ارائه می‌دهد که در صرافی پشتیبانی نمی‌شوند. به‌ این‌ ترتیب می‌توانید تلاش‌های خود را برای انجام معاملات رمزنگاری‌شده به سطوح بالاتری ارتقا دهید.

بررسی ربات 3Commas برای ترید ارز دیجیتال

امکانات معاملاتی که از طریق SmartTrade انتخاب می‌کنید، در نهایت به تجربه و دانش شما در خصوص نحوه عملکرد استراتژی‌های معاملاتی بستگی دارد.

نحوه عملکرد ویژگی Trailing Order در ربات تری کاماز

ویژگی Trailing Order یک ابزار معاملاتی بسیار مفید است که ابتدا در فضای سنتی بورس مشهور شد. صرف‌نظر از دارایی اساسی که برای معامله برنامه‌ریزی شده است، اصولاً Trailing Order به شما این امکان را می‌دهد که سفارشات حد ضرر و حد سود خود را به‌ صورت خودکار تنظیم کنید. در واقع این امر با توجه‌ به شرایط بازار انجام می‌شود.

برای نمونه، فرض کنید که می‌خواهید BTC/USDT را در صرافی بایننس معامله کنید. برای مثال فرض کنید قیمت بیت‌ کوین 10 هزار دلار است و تصمیم می‌گیرید که در صورت سقوط 10% از ارزش بیت‌ کوین، Trailing Order خود را برای خروج از معامله برنامه‌ریزی کنید. تقریباً مانند سفارش Stop loss متعارف، دستورالعمل Trailing Order نیز طور طراحی شده است که در صورت کاهش 10% قیمت، معامله شما متوقف شود.

بررسی ربات 3Commas برای ترید ارز دیجیتال

حالا اگر قیمت بیت‌ کوین افزایش یافت، چه خواهید کرد؟ به طور معمول، شما فقط به یک سفارش ثابت سود، محدود می‌شوید. برعکس، Trailing Order هم پارامترهای مربوط به Stop loss و هم درصد سود شما را تنظیم می‌کند.

در ادامه با همان مثال قبلی، فرض کنید ارزش بیت‌ کوین 20% افزایش‌ یافته و به همین دلیل، در حال حاضر قیمت بیت‌ کوین برابر با 12 هزار دلار ارزش‌گذاری شده است. در حالی‌ که حد ضرر شما قبلاً 9 هزار دلار (10% از 10 هزار دلار) تعیین شده بود، اکنون 10.800 دلار خواهد بود. دلیل این امر آن است که 10% سفارش حد ضرر، با افزایش قیمت بیت‌ کوین تنظیم می‌شود. به عبارتی دیگر با استفاده از این امکان می‌توانید حد ضرر خود را به صورت پله‌ای بالا ببرید و سود بیشتری را برای خود ذخیره نمایید.

نحوه ثبت Short Sells در ربات 3Commas

تا زمانی که از صرافی‌های شخص ثالثی که از Short sells پشتیبانی می‌کنند، استفاده می‌کنید، پلتفرم SmartTrader به شما امکان سفارش‌های Short sells از پیش تعریف شده را می‌دهد. به‌ عنوان‌ مثال، اگر در حال انجام معامله ETH/USD هستید و فکر می‌کنید سطح حمایتی مهم در 230 دلار شکسته می‌شود، می‌توانید به ربات تری کاماز دستور دهید که دارایی‌های فعلی شما را بفروشد و در عوض یک سفارش شورت(Short order) اجرا کند. اگر شما مشتاق هستید که باتوجه به شرایط بازار واکنش نشان دهید و حداکثر سود را در معاملات تجربه کنید، این ویژگی برایتان بسیار مفید خواهد بود.

سفارش Short order از طریق تری کاماز، به شما این امکان را می‌دهد که زمانی که فضای معاملاتی کریپتوکارنسی در بازار خرسی است، سود کسب کنید.

نحوه عملکرد ویژگی Smart Sell در ربات تری کاماز

اگرچه ویژگی Smart Sell (فروش هوشمند)، قابل‌دسترس در SmartTrade، ممکن است در ابتدا تا حدودی پیچیده به نظر برسد، اما به‌ محض اینکه با این ویژگی آشنا شوید، می‌تواند برای شما مانند یک ابزار ارزشمند عمل کند. در ابتدایی‌ترین شکل، ویژگی فروش هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که یک کوین خاص یا گروهی از کوین‌ها را بفروشید و سپس آنها را در تاریخ دیگری خریداری کنید.

به‌ عنوان‌ مثال، فرض کنید در حال حاضر مقداری از کوین XRP را در اختیار دارید و می‌ترسید که قیمت این کوین در مدت کوتاهی کاهش یابد. اما همچنان از ارزش XRP در طولانی‌مدت اطمینان دارید و قصد دارید با رسیدن قیمت به یک رقم مشخص، دوباره XRP بخرید. به‌ جای اینکه به طور شخصی در تمام حساب‌های صرافی خود از این دستورالعمل استفاده کنید، می‌توانید به پروتکل فروش هوشمند (Smart Sell) دستور دهید که از طرف شما این کار را انجام دهد.

بررسی ربات 3Commas برای ترید ارز دیجیتال

اگر قصد دارید سطح کارها را به سطوح بالاتری ارتقا دهید، حتی می‌توانید خرید پله‌ای داشته باشید و رمزارز مورد نظر خود را با قیمت میانگین خریداری نمایید. در اینجا است که هر بار دارایی به یک سطح حمایتی می‌رسد، مقدار کوین از پیش تعیین شده‌ای خریداری می‌شود.

به‌ عنوان‌ مثال، می‌توانید به ربات 3Commas دستور دهید وقتی قیمت بیت‌کوین به 9 هزار، 8 هزار یا 7 هزار دلار رسید، هر بار به ارزش 500 دلار بیت‌ کوین خریداری کند.

نحوه عملکرد سیگنال یاب کریپتوکارنسی TradingView در ربات تری کاماز

به طور خلاصه، سیگنال یاب TradingView بازارهای معاملات ارزهای دیجیتال را بر اساس یافتن سیگنال‌های بالقوه در هر میکروثانیه اسکن می‌کند. در کل، این پروتکل 4 نوع سیگنال خرید(Buy)، سیگنال خرید قوی(Strong Buy)، سیگنال فروش(Sell) و سیگنال فروش قطعی(Strong Sell) را صادر می‌کند.

پس از صدور سیگنال و اجرا شدن خودکار سفارش توسط ربات تری کاماز، ربات به طور خودکار تعدادی سفارش ایجاد می‌کند. حد ضرر و حد سود در معاملات نیز توسط TradingView تعیین می‌شود.

نحوه عملکرد سیگنال‌های بازار تریدینگ در ربات 3Commas

اگر استراتژی‌های معاملاتی مختلف شما را گیج می‌کنند یا اعتماد به‌ نفس کافی را برای فعالیت انفرادی ندارید، می‌توانید از بازار معاملاتی 3Commas را برای سیگنال‌های ترید استفاده نمایید. همچنین می‌توانید تنظیمات ربات‌های دیگر تری کاماز را خریداری کنید.

نکته جالب در مورد بازارمعاملاتی این است که می‌توانید با استفاده از آن نتایج و تاریخچه معاملاتی هر یک از ربات‌های لیست‌شده در این پلتفرم را مشاهده کنید. بنابراین، احتمالاً یک ربات خودکار با سابقه طولانی از نتایج سودده منطقی و ثابت را انتخاب خواهید کرد. مطمئناً هر ربات استراتژی مخصوص به خود را دارد و استفاده از برخی از آنها نسبت به بقیه ریسک بیشتری به همراه خواهدداشت.

ویژگی‌ها و مزایای ربات 3Commas

وقتی صحبت از ترید در ربات تری کاماز می‌شود، دو حالت کلی وجود دارد. اگر شما یک معامله‌گر حرفه‌ای باشید، می‌توانید شرایط معاملات خود را شخصی‌سازی کنید. اما اگر یک کاربر تازه‌وارد در فضای ارزهای دیجیتال هستید، می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی سایر کاربران باتجربه و حرفه‌ای را کپی کنید.

بررسی ربات 3Commas برای ترید ارز دیجیتال

امکان انتخاب صرافی کریپتوکارنسی در ربات تری کماز

می‌توانید صرافی رمزارزی را که می‌خواهید ربات تری کاماز در آن معامله انجام دهد، تعیین کنید. اگر به دنبال معامله با حجم قابل‌توجهی از دارایی هستید، بهتر است صرافی‌های متعددی را به ربات متصل کنید. نگران نباشید! تری کاماز دستورالعمل‌های شما را به طور همزمان در همه صرافی‌های تعیین‌شده اجرا می‌کند. به‌ این‌ ترتیب، با گسترش سفارش‌های خود در صرافی‌های متعدد، هیچ فرصت بالقوه‌ای را از دست نخواهید داد.

امکان مشخص‌کردن جفت ارزها در ربات 3Commas

سپس در مرحله بعد باید مشخص کنید که می‌خواهید ربات تری کاماز، کدام جفت ارزهای معاملاتی را برایتان معامله کند. به‌ عنوان‌ مثال، اگر می‌خواهید ربات شما با BTC/USDT و BTC/ETH معامله کند، به‌ سادگی و از طریق لیست کشویی موجود در ربات، جفت ارز مدنظر خود را انتخاب کنید. پیش از انجام این کار، بهتر است ابتدا به بخش Recommended Pairs بروید و جفت ارزهای پیشنهادی را بررسی کنید. این بخش جفت ارزهای مناسب با شرایط بازار را که از قبل انتخاب کرده‌اید، برایتان لیست می‌کند.

امکان مشخص‌کردن میزان اولیه ترید در ربات تری کاماز

در این مرحله شما باید مقداری را که قصد دارید با آن معامله را شروع کنید، به ربات اطلاع دهید. فراموش نکنید که پس از اجرای سفارش اولیه، طبق شرایط از پیش‌ تعیین‌ شده، ربات تری کاماز معاملات را انجام خواهد داد؛ بنابراین، شما باید مبلغی را که می‌خواهید با آن رمزارز خریداری کنید، وارد حساب خود کنید.

امکان مشخص‌کردن میزان ترید ایمن در ربات تری کاماز

با این امکان می‌توانید از مزیت خرید پله‌ای بهره‌مند شوید. با استفاده از این روش می‌توانید در موارد ریزش قیمت، رمزارزمورد نظر خود را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید. همان‌طور که پیش‌ از این نیز به طور خلاصه توضیح دادیم، این بخش به شما امکان می‌دهد که در صورت کاهش ارزش رمزارز، میانگین قیمت خرید خود را پایین بیاورید.

تری کاماز به طور معمول، به ازای هر درصدی که بر خلاف پیش بینی شما پیش می‌رود، یک ترید ایمن ایجاد می‌کند.

به‌ عنوان‌ مثال، اگر در حال معامله ETH/USDT هستید و می‌خواهید ربات 3Commas یک ترید ایمن در ارزش 1.5 ETH برای شما ایجاد کند، در صورتی‌ که قیمت 1% کاهش یابد، ربات این کار را انجام می‌دهد. همچنین اگر مجدداً قیمت بیش از 1% کاهش یابد، این امر ادامه خواهد یافت.

ویژگی محدوده ترید امن در ربات تری کاماز چگونه عمل می‌کند؟

این پارامتر نشئت‌گرفته از پارامتر قبلی است. همان‌طور که گفته شد، ممکن است ربات بر اساس هر 1% کاهش قیمت، سفارش ایمن جدیدی ثبت کند. با این‌ حال، باید مشخص کنید که مایل هستید ربات چند بار این کار را انجام دهد. مثلاً اگر بخواهید 4 مرتبه را انتخاب کنید، در صورتی‌ که قیمت به میزان 1%، 2%، 3% و 4% کاهش یابد، ربات 3Commas ترید ایمن جدیدی را برای شما ایجاد خواهد کرد و پس از آن هیچ ترید ایمن دیگری ایجاد نخواهد شد.

نحوه تعیین انحراف ترید ایمن در تری کاماز

اگر نمی‌خواهید ربات تری کاماز درصد افت ترید ایمن را تعیین کند، می‌توانید به‌ صورت شخصی و با وارد کردن درصد مدنظر در کادر مربوطه، این میزان را مشخص کنید.

بررسی ربات 3Commas برای ترید ارز دیجیتال

نحوه عملکرد ویژگی مقیاس ترید ایمن در تری کاماز

اگر با محدود شدن در یک درصد ثابت موافق نباشید، می‌توانید به ربات 3Commas دستور دهید که از یک استراتژی ترید ایمن مقیاس‌پذیر استفاده کند. به‌ عنوان‌ مثال، برای هر مقدار کاهش درصد می‌توانید میزان ترید ایمن را افزایش دهید.

چگونگی محدودیت‌های حجم معاملات در ربات 3Commas

این معیار معاملاتی خاص از ارزش قابل‌توجهی برخوردار است. از طریق آن می‌توانید به ربات تری کاماز دستور دهید که فقط در صورتی‌ که جفت ارز انتخابی شما به حداقل حجم معاملات 24 ساعته دست‌ یافت، به‌ صورت خودکار شرایط معاملاتی شما اجرایی شود. فرض کنید که برای مثال قصد انجام معامله BTC/ETH را دارید، اما تنها زمانی وارد بازار می‌شوید که حجم معاملات از 1000 BTC فراتر برود.

توجه داشته باشید که حداقل حجم معاملات 24 ساعته باید بر اساس یک رمزارز به عنوان رمزارز پایه بیان شود. به عنوان مثال اگر در حال معامله BTC/ETH یا BTC/USDT باشید، در هر دو حالت، ارز پایه BTC خواهد بود.

سخن پایانی

ربات تری کاماز یکی از معروف‌ترین ربات‌های ترید ارزهای دیجیتال است. شما می‌توانید با در نظر گرفتن تمام موارد ذکرشده تصمیم بگیرید آیا ربات 3Commas یا به‌ طور کلی استفاده از یک ربات تریدر برای شما مناسب است یا خیر. حتی اگر مایل به استفاده از این ربات نباشید، می‌توانید از ابزارهای متنوع ارائه‌شده توسط این پلتفرم در معاملات خود استفاده کنید.

نوشته بررسی ربات ۳Commas برای ترید ارز دیجیتال اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.