کد خبر : 101965
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1400 - 10:00

برداشت اتریوم از صرافی ها رکورد زد!

برداشت اتریوم از صرافی ها رکورد زد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه برای دومین بار در سال جاری میلادی، بیش از ۱ میلیارد دلار اتریوم (ETH) در بازه زمانی ۲۴ ساعته از صرافی‌های متمرکز خارج شده است. آخرین باری که چنین اتفاقی افتاد و عرضه اتریوم در پلتفرم‌های معاملاتی کاهش یافت، قیمت آلت کوین برتر بازار به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد. بر

زمان مطالعه: 3 دقیقه

برای دومین بار در سال جاری میلادی، بیش از ۱ میلیارد دلار اتریوم (ETH) در بازه زمانی ۲۴ ساعته از صرافی‌های متمرکز خارج شده است. آخرین باری که چنین اتفاقی افتاد و عرضه اتریوم در پلتفرم‌های معاملاتی کاهش یافت، قیمت آلت کوین برتر بازار به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم تحلیلی اینتودبلاک (IntoTheBlock)، در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۱٫۲ میلیارد دلار اتریوم از صرافی‌های متمرکز خارج شد تا رکورد جدیدی در برداشت روزانه این ارز دیجیتال از صرافی‌ها ثبت شود.

اینتودبلاک خاطرنشان کرد که قیمت اتریوم طی ۳۰ روز پس از خروج ۱ میلیارد دلاری آن از پلتفرم‌های معاملاتی متمرکز در ماه آوریل، ۶۰ درصد افزایش یافته بود.

ether-withdraw-from-centralized-exchanges
میزان اتریوم‌های ورودی و خروجی از صرافی‌ها در یک سال گذشته.

اما وضعیت اتریوم از ماه آوریل تاکنون بسیار تغییر کرده است. به‌روزرسانی لندن اتریوم که در ماه آگوست اجرا شد، مکانیزم سوزاندن کوین‌ها را به سازوکار کارمزدهای شبکه وارد کرد تا ETH را به یک ارز دیجیتال ضد تورمی تبدیل ‌کند.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم اولتراساند مانی (Ultrasound Money)، از زمان اجرای به‌روزرسانی لندن و طرح بهبود EIP-1559 تاکنون، بیش از ۳۱۰ واحد ETH به ارزش بیش از ۱٫۱ میلیارد دلار سوزانده شده است. به این ترتیب، حدود ۵٫۰۵ واحد ETH به ارزش تقریبی ۲۶ میلیون دلار در هر دقیقه از عرضه در گردش اتریوم حذف شده است.

در این میان، بازار محبوب توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) اوپن سی (OpenSea) از لحاظ نرخ توکن‌سوزی در صدر جدول است و پس از آن، نقل و انتقالات ETH، نسخه دوم صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap V2)، استیبل کوین تتر (USDT) و بازی بلاکچینی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

خالق اتریوم در میان ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال ۲۰۲۱ میلادی!

فهرست ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال ۲۰۲۱ میلادی توسط مجله تایم (Time) در روزهای اخیر منتشر شد و نام ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، خالق و بنیانگذار اتریوم نیز برای اولین بار در میان اسامی موجود در این فهرست به چشم می‌خورد.

به دنبال انتشار این فهرست، قیمت اتریوم با یک رشد ۶ درصدی به ۳،۶۰۰ دلار صعود کرد که بالاترین قیمت این ارز دیجیتال از تاریخ ۷ سپتامبر است.

البته در زمان انتشار این خبر، قیمت اتریوم کمی کاهش یافته و این ارز دیجیتال در محدوده قیمتی ۳،۵۱۵ دلار معامله می‌شود.

ether-withdraw-from-centralized-exchanges
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت ارز دیجیتال اتریوم در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

روند توسعه اتریوم امیدوارکننده است!

کتی وود (Cathie Wood)، مدیر عامل شرکت مدیریت سرمایه آرک اینوست (Ark Invest)، در گفتگوی جدید خود اظهار داشت که رشد امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، توکن‌های NFT و به‌روزرسانی اتریوم ۲.۰، باعث افزایش قابل‌توجه اعتماد این شرکت به آینده اتریوم شده است.

به گفته وود، اتریوم به دلیل افزایش فعالیت‌های توسعه‌دهندگان در حوزه NFTها و دیفای، به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. وی گفت:

دیفای هزینه زیرساخت‌های خدمات مالی را به شدت کاهش می‌دهد. اعتماد ما به اتریوم به طرز چشمگیری افزایش یافته است؛ زیرا شاهد آغاز گذار این شبکه از اثبات کار به اثبات سهام هستیم.

نوشته برداشت اتریوم از صرافی ها رکورد زد! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.