کد خبر : 100736
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 شهریور 1400 - 12:30

بایننس بریج (Binance Bridge) چیست؟ پلی برای ارتباط و تعامل بلاکچین‌های مختلف

بایننس بریج (Binance Bridge) چیست؟ پلی برای ارتباط و تعامل بلاکچین‌های مختلف

زمان مطالعه: 7 دقیقه مقدمه در حال حاضر یکی از کمبودهای اصلی در شبکه‌های بلاکچین، عدم وجود امکان ارتباط میان شبکه‌های مختلف است. به عنوان مثال اگر شما تراکنش بیت کوینی انجام داده باشید، در شبکه اتریوم ثبت نمی‌شود و در آن شبکه کسی از این تراکنش مطلع نخواهد شد. علاوه‌ بر این، قوانین جدید

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

در حال حاضر یکی از کمبودهای اصلی در شبکه‌های بلاکچین، عدم وجود امکان ارتباط میان شبکه‌های مختلف است. به عنوان مثال اگر شما تراکنش بیت کوینی انجام داده باشید، در شبکه اتریوم ثبت نمی‌شود و در آن شبکه کسی از این تراکنش مطلع نخواهد شد. علاوه‌ بر این، قوانین جدید اجباری برای احراز هویت صرافی بایننس و محدودیت ایرانیان در استفاده از صرافی‌های خارجی، سبب شده که جای خالی راهی برای انتقال توکن‌ها بین شبکه‌های مختلف احساس شود. بایننس بریج می‌تواند مرهمی موقت برای این معضل باشد. با استفاده از بایننس بریج می‌توان از کوین‌ها و توکن‌های Wrapped شده برای ارتباط و تعامل میان شبکه‌های مختلف استفاده کرد. بایننس بریج (Binance Bridge) پروژه‌ای است که در تلاش است به افزایش ارتباط و تعامل میان شبکه‌های مختلف کمک کند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی چگونگی فعالیت پروژه بایننس بریج برای برقراری ارتباط میان شبکه‌های مختلف بپردازیم. اگر این موضوع برای شما نیز محدودیت ایجاد کرده است، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

بایننس بریج (Binance Bridge) چیست؟

پروژه بایننس بریج در تلاش است که به شبکه‌های مختلف امکان تعامل و ارتباط با دیگر شبکه‌ها را ارائه دهد. این فرآیند از طریق تبدیل رمزارزهای افراد به توکن‌های معادل‌سازی‌شده یا رپد توکن‌ها (Wrapped tokens) در شبکه‌های BEP2 و BEP20 امکان‌پذیر شده است. به عبارتی دیگر افراد می‌توانند جهت ارتباط با دیگر شبکه‌ها (شبکه‌هایی به جز شبکه مربوط به رمزارز خود) دارایی خود را به Wrapped token تبدیل کنند.

ممکن است برایتان این سؤال ایجاد شود که اهمیت و مزیت این کار چیست؟ پاسخ این است که با انجام این فرآیند می‌توانید از بیت کوین، اتریوم، تتر یا هر نوع دارایی رمزارزی دیگر خود در اپلیکیشن‌های غیر متمرکز شبکه هوشمند بایننس استفاده کنید.

بنابراین اگر بیت کوین هولد کرده‌اید، اما قصد دارید در آخرین ییلدفارمینگ موجود در شبکه هوشمند بایننس شرکت کنید، جای نگرانی نیست! با استفاده از روشی که گفتیم می‌توانید در این پروژه شرکت کنید در حالی که بیت کوین‌های خود را نیز نگهداری کرده‌اید.

رپد توکن ها به شما این امکان را می‌‌دهند که از توکن‌های خود در شبکه‌های بلاکچینی دیگری مانند شبکه هوشمند بایننس استفاده کنید. پیش‌تر در مقاله‌ای به معرفی ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin پرداختیم. این توکن، بیت کوین معادل‌سازی‌شده در شبکه اتریوم است. بایننس بریج قصد دارد توکن‌های مشابهی را در شبکه‌های BEP2 و BEP20 اجرا کند.

بایننس بریج

بایننس بریج امکان استفاده از رمزارزهایی همچون بیت کوین، اتریوم، تتر، لایت کوین، ریپل، Link ،ATOM ،DOT ،XTZ ،ONT و … را در شبکه هوشمند بایننس فراهم کرده است. به راحتی و با استفاده از Binance Bridge Portal می‌توانید دارایی خود در شبکه‌های دیگر را در شبکه‌های BEP2 و BEP20 استفاده نمایید.

بایننس بریج (Binance Bridge) چگونه کار می‌کند؟

تبدیل رمزارزها به Wrapped Tokens در بایننس بریج کار سخت و دشواری نیست. شما می‌توانید با استفاده از سرویس بایننس بریج دارایی خود را بین شبکه اصلی و شبکه هوشمند بایننس جابه‌جا کنید. به عنوان مثال اگر تتر ERC20 را به شبکه هوشمند بایننس منتقل کنید، بایننس بریج از این فرآیند پشتیبانی می‌کند و انتقال از شبکه ERC20 به شبکه BEP20 را امکان‌پذیر می‌سازد.

در حال حاضر پروژه بایننس بریج از شبکه‌های ERC20 و TRC20 پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، ERC20 استاندارد ایجاد توکن بر بستر شبکه اتریوم و TRC20 استاندارد ایجاد توکن بر بستر شبکه ترون است. همچنین BEP2 استاندارد ایجاد توکن بر بستر شبکه بایننس و BEP20 استاندارد ایجاد توکن بر بستر شبکه هوشمند بایننس است. توکن اختصاصی هر دوی این شبکه‌ها BNB است.

بعد از اینکه تمامی پارامترهای لازم را تعیین کردید، فرآیند انتقال بین شبکه انجام می‌شود. این فرآیند کمتر از چند دقیقه زمان می‌برد و به سرعت انجام می‌شود.

البته باید بدانید که مدت‌زمان تأیید این فرآیند به مدت‌زمان تأیید در شبکه نیز بستگی دارد. به عبارتی دیگر بسته به نوع شبکه‌ای که قصد انتقال از آن را دارید و بسته به شلوغی و میزان فعالیت‌های آن شبکه، ممکن است زمان تأیید آن تراکنش متغیر باشد.

بایننس بریج برای عملیات انتقال در شبکه‌ها هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌کند و تنها کارمزدی که باید بپردازید، مربوط به شبکه‌هایی است که قصد انتقال بین آنها را دارید.

برای استفاده از سرویس بایننس بریج به حساب کاربری در بایننس نیاز است؟

دسترسی به رابط بایننس بریج برای تمامی کاربران آزاد است و هیچ نیازی به داشتن حساب یا احراز هویت در بایننس ندارد. اما با توجه به پشتیبانی صرافی بایننس از شبکه‌های BEP2 و BEP20 در برخی رمزارزها، در صورتی که حساب بایننس داشته باشید می‌توانید بدون نگرانی، به نگهداری، ترید و انتقال رمزارزهای رپد شدۀ خود، همچون دیگر رمزارزها بپردازید.

بایننس بریج

نحوه تبدیل دارایی از شبکه اصلی به شبکه BEP2 و BEP20

در ابتدا به توضیح مفاهیم Peg-in و Peg-out می‌پردازیم. با استفاده از امکان Peg-in می‌توانید توکن‌ها یا رمزارزهای خود را از شبکه اصلی به شبکه‌های BEP2 و BEP20 منتقل کنید. امکان Peg-out دقیقاً چیزی مخالف مفهوم قبلی و به معنی تبدیل یک دارایی از شبکه هوشمند بایننس به شبکه اصلی آن است.

برای انجام فرآیند تبدیل بین شبکه‌ای، نیاز دارید که از یک کیف پول سازگار همچون متامسک یا کیف پول بایننس چین استفاده کنید.

بعد از انتخاب شبکه‌ اصلی و مقدار مورد نظر برای انتقال، بایننس بریج آدرسی را در اختیار شما می‌گذارد که باید مقدار ارز مورد نظر خود را به آن آدرس واریز کنید.

توجه داشته باشید که مدت‌زمان انتقال به آدرسی که در اختیار شما گذاشته شده است محدود است و در صورتی که پروسه انتقال رمزارز در طول مدت‌زمان تعیین‌شده صورت گرفته باشد، بایننس بریج نسبت به انتقال مقدار معادل به آدرس BEP2 یا BEP20 شما اقدام می‌کند.

بعد از اینکه تراکنش مربوطه انجام شد، بایننس بریج توکن‌ها را قفل می‌کند و معادل آن در شبکه هوشمند بایننس به شما توکن تعلق می‌گیرد. از این پس می‌توانید از رپد توکن‌ یا همان توکن‌‌های معادل‌سازی‌شده خود استفاده کنید.
در حال حاضر کیف پول‌های Binance Chain Extension Wallet و Trust Wallet ،MetaMask ،Math Wallet از این امکان پشتیبانی می‌کنند.

نکات مهمی که باید قبل از استفاده از بایننس بریج بدانید!

  1. با توجه به اینکه امکان استفاده از صرافی بایننس برای کاربران ایرانی وجود ندارد، در نتیجه دقت داشته باشید که هنگام استفاده از این سرویس در صرافی بایننس Login نباشید و از IP کشورهای دیگری که جزو لیست تحریمی بایننس نیستند استفاده کنید.
  2. قبل از انجام هر گونه تراکنشی به مقدار کارمزد آن دقت کنید؛ چراکه با توجه به اینکه این فرآیند تا حدودی وابسته به شبکه اتریوم است، ممکن است کارمزد تقریباً بالایی داشته باشد و برای تراکنش‌های با حجم کم به‌‌صرفه نباشد.
  3. برای استفاده از Binance Bridge به MetaMask یا کیف پول‌های مشابه دیگری نیاز دارید. دقت داشته باشید که شبکه MetaMask را صحیح تعریف کرده باشید. همچنین برای جلوگیری از پرداخت کارمزد انتقال از کیف پولی مثل Trust Wallet به متامسک می‌توانید بعد از نصب MetaMask با استفاده از ۱۲ کلمه ریکاوری Trust Wallet، آن را روی متامسک Import کنید. دقت کنید امکان Import کیف‌پول با کلمات Phrase یا ریکاوری فقط بلافاصله بعد از نصب متامسک امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین اگر کیف پول متامسک را قبلاً نصب کرده‌اید، احتمالاً ناچار به حذف این افزونه و نصب مجدد آن خواهید بود. همچنین در صورتی که خواستید متامسک را حذف کنید، دقت داشته باشید که کلمات ریکاوری آن را یادداشت کرده باشید.
  4. برای پرداخت کارمزد تراکنش ممکن است به مقدار کمی BNB در شبکه BEP20 نیاز پیدا کنید.
  5. برای تبدیل BNB BEP2 به BNB BEP20 می‌توانید از بخش DEX > Swap در تراست والت استفاده کنید. کیف پول متامسک نیز از قابلیت Swap برای برخی از توکن‌ها پشتیبانی می‌کند.
بایننس بریج (Binance Bridge)
ایران در لیست سیاه پلتفرم بایننس بریج قرار دارد

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی پروژه بایننس بریج (Binance Bridge) پرداختیم. بایننس با ارائه خدمتی به نام Binance Bridge در تلاش است که ارتباط بین شبکه‌های مختلف بلاکچینی را سازگارتر و ساده‌تر کند. با استفاده از این امکان، کاربران می‌توانند رمزارزهای خود را از شبکه‌های اصلی به شبکه‌های BEP2 و BEP20 و برعکس تبدیل کنند. بابت این خدمات کارمزد جداگانه‌ای از کاربران دریافت نمی‌شود و تنها کارمزد پرداختی آنها مربوط به شبکه‌هایی است که قصد انتقال بین آنها را دارند. با توجه به قوانین جدید احراز هویت صرافی بایننس و محدودیت‌های موجود برای کاربران ایرانی، بایننس بریج می‌تواند راه‌حل مناسبی برای برخی از معضلات موجود باشد.

توجه داشته باشید که این مقاله صرفاً جنبه معرفی دارد و رمزارزنیوز هیچ‌ گونه مسئولیتی در قبال آسیب‌ها یا ریسک‌های احتمالی موجود در استفاده از چنین خدماتی نخواهد داشت. بهتر است قبل از استفاده از این خدمات، تمامی موارد و مراحل مربوط به آن را با مبالغ کم و به صورت آزمایشی تست کنید.

نوشته بایننس بریج (Binance Bridge) چیست؟ پلی برای ارتباط و تعامل بلاکچین‌های مختلف اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.