کد خبر : 95034
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 تیر 1400 - 10:00

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی حمایت می‌کند!

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی حمایت می‌کند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS) حمایت کامل خود را از توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) اعلام کرده و گفته است که این ارزها برای مدرن‌سازی امور مالی و اطمینان از عدم کنترل پول توسط غول‌های فناوری ضروری هستند. بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی که تحت عنوان بانک مرکزی بانک‌های مرکزی جهان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS) حمایت کامل خود را از توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) اعلام کرده و گفته است که این ارزها برای مدرن‌سازی امور مالی و اطمینان از عدم کنترل پول توسط غول‌های فناوری ضروری هستند.

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی که تحت عنوان بانک مرکزی بانک‌های مرکزی جهان نیز شناخته می‌شود، روز چهارشنبه توصیه‌هایی را درباره نحوه طراحی و صدور CBDC ارزهایی مانند دلار، یورو، ین یا یوان ارائه داد.

این بانک تخمین می‌زند که در حال حاضر، حداقل ۵۶ بانک مرکزی و مرجع پولی که نماینده حدود یک پنجم از جمعیت سراسر جهان هستند، به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تسهیل تجارت آنلاین، در حال بررسی دیجیتالی کردن ارزهای خود هستند.

به گفته بنوئر کوئره (Benoit Coeure)، رئیس مرکز نوآوری بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی، این تلاش‌ها به این خاطر است که به دلیل بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ و استفاده روزافزون از پورتال‌های تجارت الکترونیک و آنلاین، استفاده از پول نقد در سطح جهان کاهش یافته است. علاوه بر این، کوئره معتقد است که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی مي‌توانند به رفع تهدید تسلط غول‌های فناوری بر پول نیز کمک کنند.

بانکداران بزرگ، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز مانند بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای عرضه‌شده توسط شرکت‌های بزرگ فناوری – به عنوان مثال، ارز دیجیتال دیم (Diem) فیس‌بوک – را تهدیدی بزرگ برای خود می‌دانند.

کوئره هشدار می‌دهد که بدون ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، تسلط شرکت‌های بزرگ فناوری بر پول دیجیتال افزایش خواهد یافت؛ چون آنها از پایگاه‌های گسترده کاربران در رسانه‌های اجتماعی خود برای این منظور استفاده می‌کنند.

کوئره گفت:

این جایی است که شما نمی‌خواهید باشید، جایی که دولت‌ها نمی‌خواهند باشند

و به این ترتیب، در مورد از دست دادن کنترل پول دولتی هشداد داد.

برخی از کشورها در زمینه توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود پیشرفت خوبی داشته‌اند.

باهاما اولین کشوری بود که در ماه اکتبر، ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را با نام دلار شنی راه‌اندازی کرد.

در این حوزه، چین در جایگاه دوم قرار دارد. چین در حال حاضر مراحل آزمایش گسترده یوان دیجیتال خود را در دست اجرا دارد. این کشور همچنین در تلاش است تا علاوه بر شهروندان خود، در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، یوان دیجیتال خود را در دسترس ورزشکاران و بازدیدکنندگان خارجی نیز قرار دهد.

سوئیس و فرانسه نیز از اولین آزمایش فرامرزی ارزهای دیجیتال مرکزی خود خبر داده‌اند.

در نهایت، کوئره گفت:

جنگ‌های تجاری جدید، جنگ بر سر فناوری خواهند بود.

نوشته بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی حمایت می‌کند! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.