کد خبر : 138914
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 - 9:56

بازی متاورسی کاردانو رسید

بازی متاورسی کاردانو رسید

زمان مطالعه: 2 دقیقه هفته گذشته، یک بازی متاورسی جدید به نام پاویا (Pavia) در شبکه کاردانو راه‌اندازی شد. پاویا، اولین پروژه متاورسی است که بر بستر بلاکچین کاردانو اجرا می‌شود. استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) که مشابه سایر ارزهای دیجیتال با فناوری بلاکچین کار می‌کنند، روز به روز در حال افزایش است. این

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هفته گذشته، یک بازی متاورسی جدید به نام پاویا (Pavia) در شبکه کاردانو راه‌اندازی شد. پاویا، اولین پروژه متاورسی است که بر بستر بلاکچین کاردانو اجرا می‌شود.

استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) که مشابه سایر ارزهای دیجیتال با فناوری بلاکچین کار می‌کنند، روز به روز در حال افزایش است. این توکن‌ها سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازند تا دارایی‌ها و آیتم‌های مختلف را توکنیزه کنند.

با توجه به طراحی پاویا، این بازی متاورسی ۱۰۰ هزار قطعه زمین مجازی را در قالب توکن NFT عرضه کرده که هر کدام از آنها مختصات منحصربه‌فردی دارند.

پیش‌فروش زمین‌های پاویا از سال ۲۰۲۱ و در ماه‌های اکتبر و نوامبر آغاز شد و هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد آنها خریداری شده است. سایر زمین‌های باقی‌مانده این متاورس نیز قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به فروش گذاشته شوند.

متاورس پاویا یک توکن بومی نیز دارد که به عنوان یک دارایی درون بازی عمل می‌کند. بخشی از عرضه این توکن طی یک ایردراپ در دسامبر ۲۰۲۱ میان مالکان زمین‌های NFT این متاورس توزیع شد.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط MuesliSwap، یک صرافی مستقر در کاردانو، توکن‌ پاویا در حال حاضر با قیمت تقریبی ۲۰ سنت معامله می‌شود و ارزش بازار آن بیش از ۱۰۷ میلیون دلار است.

علاوه بر این، تعداد مالکان زمین در متاورس پاویا بیش از ۸،۳۰۰ نفر گزارش شده است. البته از آن‌جایی که این پروژه هنوز در مرحله توسعه زمین‌های خود است، کاربران فعلا قادر به بازدید و یا استقرار دارایی‌های مختلف بر روی زمین‌های خود نیستند.

به نظر می‌رسد اشتیاق زیادی برای راه‌اندازی پروژه‌های متاورسی در کاردانو وجود دارد. این در حالی است که بازار فروش زمین‌های متاورسی این روزها بسیار داغ است و در سایر بلاکچین‌ها مانند اتریوم، این نوع زمین‌ها با قیمت‌های میلیون دلاری به فروش می‌رسند.

طبق گزارش‌ها، قیمت برخی از زمین‌ها در متاورس پاویا تا ۳۰ هزار کاردانو می‌رسد که حدود ۴۵،۶۰۰ دلار ارزش دارد. در حال حاضر، این زمین‌ها در CNFT، یک بازار NFT ساخته‌شده در شبکه کاردانو، خرید و فروش می‌شوند.

دنیای متاورس اخیراً مورد توجه شرکت‌های بسیاری قرار گرفته است. یکی از شرکت‌های علاقه‌مند به این جهان، بایننس آمریکا (Binance.US) است که قصد دارد دفتری را برای خود در پورتالز (Portals)، یک پروژه متاورس مبتنی بر سولانا، بسازد. علاوه بر این، سامسونگ نیز با افتتاح فروشگاه مجازی خود به‌ نام 837X در دیسنترالند که از فروشگاه این شرکت در نیویورک الهام گرفته شده، وارد دنیای متاورس شده است.

نوشته بازی متاورسی کاردانو رسید اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.