کد خبر : 107442
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 - 5:56

بازرسی‌های سرزده “مکنا” افزایش می‌یابد

بازرسی‌های سرزده “مکنا” افزایش می‌یابد

با هدف حفظ امنیت اطلاعات در بازار سرمایه: بازرسی‌های سرزده "مکنا" افزایش می‌یابد افزون بر ممیزی‌های دوره‌ای و نظارت مستمر مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه، این مرکز اقدام به ممیزی‌ها و بازرسی‌های دوره‌ای و سرزده خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در نشست بررسی مشکلات و چالش‌های امنیتی شبکه‌های شرکت‌های

با هدف حفظ امنیت اطلاعات در بازار سرمایه:

بازرسی‌های سرزده "مکنا" افزایش می‌یابد

افزون بر ممیزی‌های دوره‌ای و نظارت مستمر مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه، این مرکز اقدام به ممیزی‌ها و بازرسی‌های دوره‌ای و سرزده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در نشست بررسی مشکلات و چالش‌های امنیتی شبکه‌های شرکت‌های کارگزاری، رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا) ضمن تأکید بر ضرورت اهمیت امنیت سایبری در بازار سرمایه، مشکلات فنی و فرایندی موجود در شبکه‌های شرکت‌های کارگزاری را تشریح و راهکارهای لازم را به‌منظور بهبود وضعیت امنیت اطلاعات آن‌ها عنوان کرد.

رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه با بیان اینکه رعایت الزامات امنیت اطلاعات بازار سرمایه از اقدامات ضروری به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: پیگیری و پایش مستمر وضعیت رخدادهای امنیتی شبکه‌های داخلی شرکت‌های کارگزاری برای جلوگیری از مخاطرات امنیتی این حوزه اجباری است.

حامد سنجری تصریح کرد: با توجه به وجود اتفاقات سایبری زیان‌بار اخیر در سطح کشور، لازم است دقت و توجه کافی از سوی مدیران بالادستی و فنی شرکت‌ها به حذف نقاط آسیب‌پذیر و بهبود زیرساخت‌های فنی و امنیتی وجود داشته باشد.

به گفته این مقام مسوول، بازار سرمایه کشور در دو سال اخیر با استقبال بی سابقه‌ای از سوی سرمایه‌گذاران مواجه شده است و این سطح از اقبال عمومی، لزوم تقویت قدرت دفاعی زیرساخت‌ها را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه تمامی زیرساخت‌های بازار سرمایه تحت نظارت مستمر مکنا است، اذعان کرد: افزون بر نظارت‌های دائمی این مرکز، ممیزی‌ها و بازرسی‌های دوره‌ای و سرزده مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه از وضعیت امنیتی شبکه‌های داخلی کارگزاری افزایش خواهد یافت و هر گونه تخلف در این حوزه، با جدیت پیگیری خواهد شد.

در این نشست، رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه بر ضرورت توجه شرکت‌های کارگزاری به الزامات سازمان بورس و اوراق بهادار و توصیه های پیشین این سازمان و مکنا که در 5 سال اخیر به کارگزاری‌ها ابلاغ شده است، تأکید کرد.

بررسی الزامات پدافند غیرعامل در حوزه سایبری و رعایت الزامات بالادستی کشوری از دیگر موضوعات این نشست بوده است.

یادآور می‌شود، نشست بررسی مشکلات و چالش‌های امنیتی شبکه‌های شرکت‌های کارگزاری بازار سرمایه با حضور مدیران عامل شرکت‌های کارگزاری توسط مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا) طی دو روز در هفته گذشته برگزار شد.

*خبرنگار: محبوبه حاجی زاده

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.