کد خبر : 121902
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 10:09

ایلان‌ماسک: بیت کوین بدرد نمی‌خورد!

ایلان‌ماسک: بیت کوین بدرد نمی‌خورد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه ایلان ماسک (Elon Musk) در مصاحبه پادکستی با لکس فریدمن، بار دیگر در پاسخ به شایعات اخیر متذکر شد که او ساتوشی ناکاموتو نیست. با این‌ حال او معتقد است که دانشمند علوم کامپیوتر و متخصص رمزنگاری نیک سابو (Nick Szabo) بیشتر مسئول ارائه ایده‌هایی است که منجر به خلق اولین

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلان ماسک (Elon Musk) در مصاحبه پادکستی با لکس فریدمن، بار دیگر در پاسخ به شایعات اخیر متذکر شد که او ساتوشی ناکاموتو نیست.

با این‌ حال او معتقد است که دانشمند علوم کامپیوتر و متخصص رمزنگاری نیک سابو (Nick Szabo) بیشتر مسئول ارائه ایده‌هایی است که منجر به خلق اولین ارز دیجیتال جهان شده است. البته خود سابو چنین ادعایی را رد کرده است. ماسک در این باره گفت:

او مدعی است که ناکاموتو نیست، ولی من چندان مطمئن نیستم. به نظر من او بیشتر از همه مسئول ارائه ایده‌هایی است که منجر به خلق بیت کوین شده.

سرعت بیت کوین پایین است!

از آن جایی که تأخیر بیت کوین بسیار طولانی است، ماسک معتقد است که ارز دیجیتال بیت کوین یک ذخیره ارزش پول است و به درد پرداخت‌های روزمره مردم نمی‌خورد. ماسک در ادامه اظهار داشت که دوج کوین ظرفیت حجم معاملات بسیار بالاتری نسبت به پادشاه ارزهای دیجیتال جهان دارد و در ضمن کارمزد آن هم کمتر است.

در حال حاضر اگر بخواهید یک تراکنش در بستر بیت کوین انجام دهید، قیمت آن بسیار بالا خواهد شد بنابراین نمی‌توان آن را در خرید یا کاربردهای دیگر استفاده کرد. مقیاس پذیری و حجم معاملات آن هم مناسب این کار نیست.

به خاطر زیرساخت‌های ضعیف اینترنت، حجم کم بلاک و سرعت پایین تولید بلاک در سال 2008 امری طبیعی بود ولی سرعت کنونی بیت کوین «به طور خنده داری» پایین است.

وقتی درباره ورود دوج کوین به سیاره مریخ از ماسک سؤال شد، اون گفت که سیاره سرخ باید از کوین دیگری استفاده کند زیرا سینک کردن تراکنش‌ها به خاطر سرعت نور، دشوار خواهد بود.

این میلیاردر معروف که به خاطر تجربیات گذشته خود در خلق PayPal، درک عمیقی از مفهوم پول دارد، معتقد است که سیستم مالی کنونی بسیار قدیمی شده است. در سال 2021 هستیم ولی بانک‌ها هنوز پردازنده مرکزی خریداری می‌کنند و کد بسیار قدیمی COBOL را اجرا می‌کنند.

او افزود که دولت مسئول ویرایش پایگاه داده پول است و این به آن‌ها اجازه می‌دهد که هر زمان که بخواهد، پول بیشتری چاپ کند. او معتقد است که بانک‌های مرکزی با اهداف مختلف می‌توانند ارزش پول را دست‌کاری کنند و متذکر شد که ارزهای دیجیتال می‌توانند چنین مشکلاتی را حل کنند.

در آخر مدیر عامل شرکت‌های مطرح تسلا و SpaceX پول را به عنوان پایگاه داده‌ای برای تخصیص مناسب معرفی می‌کند:

اگر در یک جزیره دور افتاده باشید و غذایی برای خوردن نداشته باشید، همه بیت کوین‌های جهان هم نمی‌تواند جلوی گرسنگی شما را بگیرند.

نوشته ایلان‌ماسک: بیت کوین بدرد نمی‌خورد! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.