کد خبر : 84472
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 4:30

ایجاد ۱۱۲ هزار شغل جدید؛ تحقق اشتغال در استان تهران فراتر از انتظار

ایجاد ۱۱۲ هزار شغل جدید؛ تحقق اشتغال در استان تهران فراتر از انتظار

به گزارش ایرنا، در حالی که بعد از نقض برجام توسط آمریکا، شاهد شدت گرفتن تحریم های ظالمانه غرب با هدف قراردادن اقتصاد و اشتغال کشورمان از یک طرف و شیوع ویروس کرونا از طرف دیگر بودیم، اما در این شرایط ب..

به گزارش ایرنا، در حالی که بعد از نقض برجام توسط آمریکا، شاهد شدت گرفتن تحریم های ظالمانه غرب با هدف قراردادن اقتصاد و اشتغال کشورمان از یک طرف و شیوع ویروس کرونا از طرف دیگر بودیم، اما در این شرایط با تلاش متولیان امر از سال ۹۷ تا ۹۹ شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان تهران هستیم.

در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با مرتفع شدن مشکلات زیرساختی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی نرخ بیکاری استان تهران در سال گذشته به ۸.۴ درصد کاهش یافت.

ایجاد بیش از ۱۱۲ هزار شغل

استاندار تهران در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه کرونا و تحریم، حریف ایجاد اشتغال در استان تهران نشد، گفت: سال گذشته ۱۱۲ هزار و ۴۰۰ شغل در این استان ایجاد شد.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: تحریم های ظالمانه استکبار و همچنین شیوع ویروس کرونا شرایط پیچیده ای را در کشور ایجاد کرد اما با همت و همدلی مدیران دستگاه های اجرایی در زمینه ایجاد اشتغال فراتر از برنامه مدنظر اقدام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته ۷.۷ درصد میزان استفاده از برق در بخش صنعت، ۱۳۵ درصد صدور جواز صنعتی و ۳۵ درصد صدور جواز در بخش کشاورزی رشد داشته است.

محسنی بندپی اظهارداشت: این ارقام نشان دهنده اهتمام تمامی مدیران در بخش های مختلف برای عمل به شعار سال و تاکیدات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است که با وجود همه تحریم ها و سختی ها این موفقیت نصیب استان تهران شد.

پرداخت بیش از ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید

استاندار تهران با اشاره به اقدامات موفق ستاد تسهیل و رفع موانع استان تهران گفت: سال گذشته چهار هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در زمینه رونق تولید پرداخت شد.

محسنی بندپی افزود: از چهار هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید با احتساب پرداخت مستقیم بانک ها، ۱۹۱ میلیارد تومان مربوط به تسهیلات رونق تولید و مابقی پرداخت مستقیم بانک ها است.

وی با تقدیر از عملکرد ستاد تسهیل استان در سال ۹۹ اظهار داشت: در حالی که در سال های ۹۷ و ۹۸ در زمینه پرداخت تسهیلات به صاحبان کار با مشکلاتی مواجه بودیم اما در سال گذشته این مشکلات با همکاری بانک ها و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع در استان تهران برطرف شد.

استاندار تهران ادامه داد: این اقدام ناشی از هم فکری و همکاری اعضای ستاد تسهیل به منظور رونق تولید، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید است که باید در سال ۱۴۰۰ نیز این مهم به طور جدی پیگیری شود.

بهره برداری از یک‌ هزار و ۱۹۵ طرح در دهه فجر

استاندار تهران گفت: در دهه فجر سال گذشته یک هزار و ۱۹۵ طرح با اعتبار ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۱ هزار نفر در این استان به بهره‌برداری رسید.

محسنی بندپی افزود: در استان تهران نرخ بیکاری نزدیک ۱۲ درصد بود که در سال ۹۸ به ۹.۶ درصد و در تابستان سال گذشته به ۶.۸ درصد رسید.

وی ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری در استان نشان می دهد مسئولان در جایگاه های مختلف اقتصادی و در شرایط متفاوت توانسته اند در زمینه تحقق اشتغالزایی ۹۶ هزار نفری گام بردارند.

به گفته استاندار تهران، در ۱۰ ماهه سال گذشته نزدیک به ۸۶ هزار شغل جدید در سطح استان تهران ایجاد شد که نشان می دهد مدیریت استان در حوزه های مختلف در بخش اشتغال یک اهتمام ویژه داشته است.

بهره برداری از ۴۷۰ طرح اشتغالزا در دهه فجر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز در این خصوص با بیان اینکه، در بخش های کشاورزی، صنعتی و گردشگری در دهه فجر سال گذشته، ۴۷۰ طرح به بهره برداری رسید، گفت: ۳۳۹ طرح آن در زمینه صنعتی، ۱۱۱ طرح در حوزه کشاورزی و ۲۰ طرح در بخش گردشگری بود.

حشمت الله عسگری افزود: مهمترین شاخص اقتصادی که نشان دهنده به ثمر نشستن تلاش مسئولان و تولیدکنندگان می تواند باشد، نرخ بیکاری است که تهران طی سه فصل گذشته شاهد روند نزولی این رقم بود.

وی ادامه داد: کاهش نرخ اقتصادی به عدد ۶.۸ درصد نشان دهنده تحرک و پویایی قابل توجه در مجموعه اقتصادی این استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: میزان سرمایه گذاری انجام شده برای ۳۳۹ طرح بخش صنعت پنج هزار و ۲۴۸ میلیارد و ۲۳ میلیون تومان بود و در این بخش برای ۱۰ هزار و ۵۸۹ نفر اشتغالزایی صورت گرفت.

عسگری ادامه داد: ۱۱۱ طرح در بخش کشاورزی استان نیز با سرمایه گذاری ۱۹۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی سه هزار و ۹۹۳ نفر به بهره برداری رسید.

وی گفت: در بخش گردشگری نیز با سرمایه ۱۳۹ میلیارد تومانی، ۲۰ طرح به بهره برداری رسید که منجر به اشتغال ۴۴۳ نفر شد.

۵۰۰ طرح صنعتی تهران منتظر رفع محدودیت زیست محیطی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز این خصوص گفت: بیش از ۵۰۰ طرح تولیدی و صنعتی این استان منتظر دریافت پروانه فعالیت هستند اما به علت محدودیت زیست محیطی مبنی بر ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری نمی توانند این مجوز را دریافت کنند.

یدالله صادقی خواستار اصلاح این قانون شد تا این طرح ها بتوانند وارد مدار بهره برداری و تولید شوند.

وی اضافه کرد: در تهران ۳۰۰ طرح صنعتی وجود دارد که برخی از آنها سال گذشته به بهره برداری رسید و برخی از آنها امسال افتتاح می شود.

صادقی افزود: تمام این موفقیت ها با وجود همه محدودیت ها و تنگناها در حوزه تامین نقدینگی، ارز مورد نیاز و تشدید تحریم ها به دست آمده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: باید تاکید کرد که در شرایط کنونی قهرمان قهرمانان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی هستند که با تمام دشواری های اقتصادی و دشواری های ایجاد شده با تحریم ها، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی به صدور هفت هزار پروانه طی سال گذشته در حوزه خدمات فنی اشاره کرد و میزان اشتغالزایی این بخش را بیش از ۲۱ هزار نفر برشمرد.

افزایش ۹۰ درصدی ظرفیت برق شهرک های صنعتی تهران

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: در حوزه برق که یکی از نقاط آسیب پذیری این شرکت بود، ۶ پست برق با ظرفیت ۲۰.۶۳ مگاوات طی تفاهم نامه ای احداث می شود که می تواند زمینه افزایش ۹۰ درصدی ظرفیت برق این شرکت را افزایش دهد.

صابر پرنیان یادآورشد: این میزان افزایش پست برق برای شهرک های صنعتی، طی ۴۰ سال گذشته بی نظیر است و می تواند پایداری اشتغال ۱۵۰ هزار نفر را در این نواحی صنعتی تضمین کند.

وی اظهارداشت: پارسال در حوزه آب ۷۴۶ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آبرسانی شهرک های صنعتی این استان اضافه شد و به این طریق شاهد رشد ۱۰۰ درصدی این زیر ساخت بودیم که به دنبال آن از ادامه اشتغال ۱۸۴ هزار نفر پشتیبانی شد.

پرنیان خاطرنشان کرد: با افزایش ۱۵۸ درصدی شهرک سازی در بخش های صنعتی، ۲۱۵ درصد میزان سرمایه گذاری در بخش تولید و صنعت این استان افزایش یافت.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.