کد خبر : 84740
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 3:31

افزایش قیمت گندم نشانه عزم دولت در حمایت از معیشت کشاورزان است

افزایش قیمت گندم نشانه عزم دولت در حمایت از معیشت کشاورزان است

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ طبق مصوبه جدید شورای عالی اقتصاد از ۳۱ فروردین قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی به پنج هزار تومان رسید، یعنی مبلغ یک‌هزار تومان به هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم خرید تضمینی اض..

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ طبق مصوبه جدید شورای عالی اقتصاد از ۳۱ فروردین قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی به پنج هزار تومان رسید، یعنی مبلغ یک‌هزار تومان به هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم خرید تضمینی اضافه شد. این در حالی است پیش از این قیمت هر کیلوگرم گندم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با حمایت دولت به پنج هزار تومان رسیده بود.

یک کشاورز گندمکار جوانرودی روز سه‌شنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش یک‌هزار تومانی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم و رساندن آن به پنج هزار تومان اقدامی مناسب در جهت دلگرم‌کردن گندم‌کاران به ادامه تولید این محصول است.

«احمد مرادی» افزود: افزایش قیمت گندم یک اقدام پسندیده و نشانه عزم دولت برای کمک به معیشت کشاورزان است هر چند هزینه‌های تولید را به طور کامل پوشش نمی‌دهد.

یکی دیگر از کشاورزان جوانرودی نیز گفت: نرخ خرید تضمینی گندم باید بر اساس نرخ تورم و متناسب با افزایش هزینه‌ها باشد.

«علی محمدی» اظهار داشت: در حالیکه نرخ بیشتر اقلام، طی سالیان اخیر افزایش چندین برابری داشته اما نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با این افزایش قیمت ها نبوده است.

کشاورز دیگری جوانرودی یادآور شد: با توجه به اینکه این قیمت هزینه‌های کشاورزان را پوشش نمی‌دهد ولی باز هم برای پوشش مقداری از هزینه‌ها مفید است و می‌تواند پایداری کشاورزی و تولید را تضمین کند و به بخشی از خواسته‌های کشاورزان جامه عمل بپوشاند.

وی تصریح کرد: اشتیاق گندم‌کاران به فروش گندم به دولت با افزایش قیمت خرید تضمینی بیشتر شده است.

۹هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت گندم رفته است

مدیر جهاد کشاورزی جوانرود هم گفت: افزایش قیمت گندم گامی اساسی در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید داخلی است.

«حسن ویسی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه میزان بارندگی ها امسال بیش از ۴۱ در صد نسبت به بلندمدت کاهش داشته است، افزود: این افزایش قیمت می‌تواند مرهمی برای دغدغه کشاورزان دیم کار باشد.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، اقدام امیدبخش برای کشاورزان در زمینه افزایش تولید و اطمینان از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت است.

ویسی یادآور شد: در سال زارعی جاری حدود ۹ هزار هکتار زمین آبی و دیم در شهرستان جوانرود زیر کشت گندم رفته است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در شمال غرب کرمانشاه ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی دارد.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.