کد خبر : 93219
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 8:00

افزایش قیمت بیت کوین به ۴۱ هزار دلار| آیا روند صعودی بازگشته است؟

افزایش قیمت بیت کوین به ۴۱ هزار دلار| آیا روند صعودی بازگشته است؟

زمان مطالعه: 4 دقیقهدر طول یک هفته گذشته، ۱۰ هزار دلار به قیمت بیت کوین (BTC) اضافه شد و قیمت ارز دیجیتال برتر جهان بعد از تقریبا دو هفته، مجددا به بالای ۴۰ هزار دلار افزایش یافت. نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp). به گفته تحلیل‌گران، برخی از داده‌های

زمان مطالعه: 4 دقیقهدر طول یک هفته گذشته، ۱۰ هزار دلار به قیمت بیت کوین (BTC) اضافه شد و قیمت ارز دیجیتال برتر جهان بعد از تقریبا دو هفته، مجددا به بالای ۴۰ هزار دلار افزایش یافت.

bitcoin-bullish-signals
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

به گفته تحلیل‌گران، برخی از داده‌های درون‌ زنجیره‌ای خبر از تحولات صعودی بیشتری برای بیت کوین می‌دهند؛ از نسبت بیت کوین به استیبل کوین گرفته تا افزایش آدرس‌های فعال، شرکت‌های خریدار و سرمایه‌گذارانی که همچنان به هودل کردن ادامه می‌دهند.

نسبت بیت کوین به استیبل کوین!

با توجه به داده‌های ارائه‌شده توسط شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، اسیلاتور نسبت بیت کوین به استیبل کوین به محدوده صعودی رسیده است. این شاخص نسبت تعداد بیت کوین‌ها به استیبل کوین‌های ذخیره‌شده در تمام صرافی‌ها را بررسی می‌کند.

بر اساس نمودار منتشرشده، این شاخص که به پایین‌ترین سطح تاریخی خود در سال ۲۰۱۹ میلادی نزدیک شده بود، بار دیگر در حال افزایش است. به گفته کریپتوکوانت، این یک سیگنال خرید است؛ چراکه تعداد استیبل‌ کوین‌های ذخیره‌شده در صرافی‌ها بیشتر از تعداد بیت کوین‌ها است و احتمال خریدهای بیشتر را نشان می‌دهد.

bitcoin-bullish-signals
نسبت بیت کوین به استیبل کوین.

بیت کوین به کف قیمتی رسیده است!

جورین تیمر (Jurrien Timmer)، مدیر اقتصاد جهانی در شرکت خدمات مالی فیدلیتی (Fidelity)، با بررسی تحولات اخیر قیمت BTC به این نتیجه رسیده که افت شدید قیمت بیت کوین به سطح ۳۰ هزار دلار، در واقع کف قیمتی آن بوده است.

تیمر نموداری از مقایسه قیمت بیت کوین با نمودار GS Retail Favorites Basket را منتشر کرد، نموداری که شکل‌گیری کف‌های قیمتی مشابه را نشان می‌دهد.

bitcoin-bullish-signals
مقایسه قیمت بیت کوین با GS Retail Favorites Basket.

به گفته تیمر، زمان آن فرا رسیده که در انتظار سطوح بالاتر برای حرکت بعدی بیت کوین باشیم نه افت به محدوده پایین‌تر.

خرید بیت کوین توسط سازمان‌ها همچنان ادامه دارد!

در حالی که برخی گزارش‌ها از فروش بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران کوتاه مدت در اصلاح قیمتی اخیر خبر می‌دادند، برخی از سرمایه‌گذاران سازمانی، مانند غول هوش تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، در این مدت ذخایر بیت کوین‌های خود را دو برابر کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیر عامل مایکرواستراتژی، قصد دارد ۱ میلیارد دلار از سهام شرکت را به منظور خرید بیت کوین‌های بیشتر بفروشد.

علاوه بر این، پل تودور جونز (Paul Tudor Jones)، مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و میلیاردر آمریکایی نیز در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که قصد دارد پنج درصد از پرتفوی خود را به بیت کوین اختصاص دهد. او بیت کوین را با ریاضیات مقایسه می‌کند که هزاران سال است وجود دارد و هزاران سال دیگر نیز باقی خواهد ماند. چنین تعریف‌هایی از بیت کوین توسط یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران جهان، می‌تواند به عنوان یک سیگنال صعودی قلمداد شود.

هودلرها به هودل کردن ادامه می‌دهند!

شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode) در بررسی این هفته خود از بازار، به نقش هودلرهایی پرداخته است که دارایی‌های خود را قبل از یک تاریخ خاص خریداری کرده و از فروش یا حتی مبادله آنها خودداری می‌کنند.

نمودار زیر که توسط گلس‌نود منتشر شده، نشان می‌دهد که حجم بسیار زیادی از بیت کوین در جریان بازار گاوی خریداری شده و تا حد زیادی خرج نشده است.

bitcoin-bullish-signals
رفتار دارندگان بلند مدت بیت کوین.

علاوه بر این‌ها، آدرس‌های فعال شبکه بیت کوین نیز می‌تواند عامل صعودی دیگری باشد. این فعالیت معمولا با قیمت BTC در ارتباط است، به این صورت که هرچه کاربران بیشتری از بلاکچین بیت کوین استفاده کنند، این ارز دیجیتال عملکرد صعودی بیشتری از خود نشان می‌دهد.

آدرس‌های فعال شبکه بیت کوین از کمترین میزان خود در اوایل ماه ژوئن، یعنی ۷۱۵ هزار کیف پول به یک میلیون رسیده است. با این‌که این رقم هنوز خیلی پایین‌تر از بالاترین سطح آن در اواسط آوریل، یعنی ۱٫۴ میلیون کیف پول است (جالب است بدانید که BTC در آن زمان، بالاترین رکورد تاریخی خود را ثبت کرد)، اما افزایش آن در روزهای اخیر می‌تواند سیگنالی صعودی باشد.

نوشته افزایش قیمت بیت کوین به ۴۱ هزار دلار| آیا روند صعودی بازگشته است؟ اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.