کد خبر : 89263
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 - 3:49

افزایش بی سابقه بدهی های دولت ژاپن

افزایش بی سابقه بدهی های دولت ژاپن

به گزارش ایرنا از تلویزیون دولتی ژاپن، وزارت دارایی این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد مقدار بدهی های دولت برای پنجمین سال متوالی به رقم بی سابقه ۱۲۱۶ تریلیون و ۴۰۰ میلیارد ین، یا حدود ۱۱ تریلیون و ۱۰۰ م..

به گزارش ایرنا از تلویزیون دولتی ژاپن، وزارت دارایی این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد مقدار بدهی های دولت برای پنجمین سال متوالی به رقم بی سابقه ۱۲۱۶ تریلیون و ۴۰۰ میلیارد ین، یا حدود ۱۱ تریلیون و ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

این رقم ۱۰۱ تریلیون و ۹۰۰ میلیارد ین یا حدود ۹۳۶ میلیارد دلار نسبت به سال قبل افزایش یافته است. از سال ۱۹۹۷ که داده های قابل مقایسه فراهم شد، این اولین باری است که مقدار افزایش نسبت به سال قبل از ۱۰۰ تریلیون ین بیشتر می شود.

بخشی از این افزایش به دلیل زیاد شدن هزینه های تامین اجتماعی است. عامل دیگر، همه گیری جهانی ویروس کرونا است که منجر شد دولت برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ اوراق قرضه به ارزش بیش از ۱۰۰ تریلیون ین صادر کند.

ارزش اوراق قرضه دولت ژاپن در سطح ۱۰۷۴ تریلیون ین یا حدود ۹ تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلار است که یکی از دلایل افزایش بدهی های دولتی است. عوامل دیگر، وام ها و صورتحساب های مالی کوتاه مدت هستند.

در شرایطی که همه گیری جهانی کرونا همچنان ادامه دارد، احتمالا وضعیت مالی ژاپن بدتر خواهد شد. در بودجه دولت برای سال مالی جاری درخواست شده است اوراق قرضه جدیدی به ارزش ۴۳ تریلیون و ۵۰۰ میلیارد ین یا حدود ۴۰۰ میلیارد دلار، صادر شود.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.