کد خبر : 103979
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 مهر 1400 - 8:26

استعفای مدیر‌ عامل بورس در پی کشف ماینرهای زیرزمینی

استعفای مدیر‌ عامل بورس در پی کشف ماینرهای زیرزمینی

زمان مطالعه: 2 دقیقه دیروز در برخی از رسانه‌ها و کانال‌های فضای مجازی خبری مبنی بر برکناری علی صحرایی از مدیریت بورس تهران منتشر شده است و در رسانه‌ها گفته شد که محمود گودرزی معاون بازار این شرکت جایگزین او شده است. علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دیروز در برخی از رسانه‌ها و کانال‌های فضای مجازی خبری مبنی بر برکناری علی صحرایی از مدیریت بورس تهران منتشر شده است و در رسانه‌ها گفته شد که محمود گودرزی معاون بازار این شرکت جایگزین او شده است.

علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص گفت:

برای ایجاد فرصت برای تحقیقات بیشتر در مورد بحث استخراج رمزارز و در راستای قوام بازار سرمایه استعفای خود را به هیئت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران تقدیم کردم.

او افزود:

هئیت مدیره با این استعفا موافقت و آقای محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس تهران را به سرپرستی موقت این شرکت منصوب کرده است.

از چند روز پیش خبر کشف ماینر رمزارز در زیرزمین شرکت بورس تهران، حاشیه‌های زیادی را برای مدیرعامل و هیئت مدیره این شرکت ایجاد کرده است.

بررسی ابعاد حقوقی کشف ماینر در بورس

کارشناسان حقوقی بازار سرمایه با تاکید بر اینکه از بعد ماهیت، مساله ماینینگ رمزارز قطع به یقین در حوزه فعالیت شرکت بورس نیست و این مساله طبق اساس‌نامه شرکت، خارج از موضوع فعالیت شرکت محسوب می‌شود، گفت:

همین موضوع یک تخلف است و اگر احراز شود از چند بعد قابل رسیدگی است؛ نخست آنکه شرکت بورس باید نسبت به آن شفاف سازی کرده و در سامانه کدال اطلاعیه‌ای جهت آگاهی و اطلاع سهام‌داران منتشر می‌کرد.

سهامداران حق شکایت از شرکت بورس را دارند

اسدی کارشناس حقوقی بازار سرمایه می‌گوید:

سهامداران از جهت رسیدگی انضباطی به موارد مطروحه در دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات و دستورالعمل انضباطی ناشران حق شکایت دارند و سازمان در این مورد ورود می‌کند و درصورت احراز تخلف حکم انضباطی صادر می‌کند.

وی تاکید کرد که سازمان بورس، مدیریتی تحت عنوان مدیریت نظارت بر بورس‌ها دارد که در صورت وقوع تخلف، موارد را به کمیته تخلفات ارجاع می‌دهد. در صورتی که سهام‌داران در سامانه‌های سازمان ثبت شکایت کنند، این مدیریت مسئولیت رسیدگی به آن شکایت و پاسخگویی به سهامداران را بر عهده دارد.

نوشته استعفای مدیر‌ عامل بورس در پی کشف ماینرهای زیرزمینی اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.