کد خبر : 103208
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 11:30

از این پس با رایانه شخصی اتریوم استخراج کنید!

از این پس با رایانه شخصی اتریوم استخراج کنید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه در هر ثانیه، میلیون‌ها ماینر در حال استخراج اتریوم هستند که در ازای دریافت مقداری ETH، به حفظ امنیت شبکه کمک کرده و تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند. اما برای داشتن یک ماینینگ سودآور، اکثر کاربران به سخت افزارهای گران قیمت با قدرت محاسباتی زیاد نیاز دارند. گولم نتورک (Golem Network)، یک

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در هر ثانیه، میلیون‌ها ماینر در حال استخراج اتریوم هستند که در ازای دریافت مقداری ETH، به حفظ امنیت شبکه کمک کرده و تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند. اما برای داشتن یک ماینینگ سودآور، اکثر کاربران به سخت افزارهای گران قیمت با قدرت محاسباتی زیاد نیاز دارند.

گولم نتورک (Golem Network)، یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم برای به اشتراک‌گذاری غیرمتمرکز قدرت محاسباتی بلااستفاده، برنامه‌ای را راه‌اندازی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد ارز دیجیتال اتریوم را در رایانه‌ها و لپ تاپ‌های مبتنی بر ویندوز استخراج کنند.

طبق گزارش‌ها، این برنامه رایگان که تورگ (Thorg) نام دارد، در پس‌زمینه اجرا می‌شود و از قدرت محاسباتی بلااستفاده برای پردازش محاسبات مورد نیاز برای استخراج مبتنی بر اثبات کار اتریوم استفاده می‌کند.

پیتر جانیوک (Piotr Janiuk)، مدیر عامل گولم، در رابطه با این برنامه گفت:

برنامه تورگ برای افزایش پذیرش شبکه گولم طراحی شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق رایانه خود درآمد غیرفعال داشته باشند.

این سیستم بر روی پلتفرم لایه دوم پالی‌گان (Polygon) اجرا می‌شود که کارمزدهای بسیار بالای تراکنش‌های مربوط به توکن ERC-20 گولم را کاهش می‌دهد. همچنین لازم به ذکر است که با استفاده از این برنامه، کاربران توکن بومی شبکه گولم یعنی GLM را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند، نه اتریوم. بنابراین، در صورتی که کاربران بخواهند توکن‌های گولم خود را به اتریوم تبدیل کنند، باید کارمزد این انتقال را با استفاده از توکن بومی پالی‌گان یعنی MATIC بپردازند.

حداقل تجهیزات مورد نیاز برای اجرای برنامه تورگ، سیستم عامل ویندوز ۱۰ و کارت گرافیک ۶ گیگابایت یا بالاتر است که بیشتر لپ تاپ‌های گیمینگ درجه یک از آن برخوردار هستند.

البته لازم به ذکر است که استفاده از این برنامه برای استخراج اتریوم، سود چندان زیادی برای کاربران به همراه نخواهد داشت. بر اساس داده‌های موجود، یک کارت گرافیک ۶ گیگابایتی هش ریتی در حدود ۲۶ مگاهش در ثانیه را تولید می‌کند. با در نظر گرفتن این هش ریت و متوسط ​​مصرف انرژی لپ تاپ‌ها که حدود ۶۰۰ وات است، سود حاصل از استخراج اتریوم با استفاده از برنامه تورگ در رایانه‌های شخصی می‌تواند حدود ۰٫۰۶ دلار در روز باشد. به عبارت دیگر، بیش از دو هفته طول می‌کشد تا ۱ دلار به دست آید.

البته باید این را نیز در نظر داشت که عوامل زیادی مانند سخت افزار رایانه، مصرف برق و هزینه برق، این محاسبات را تحت تأثیر قرار می‌دهند و نتایج ممکن است متفاوت باشد.

همچنین، در این محاسبات قیمت کارت‌های گرافیکی که در حال حاضر به دلیل افزایش تقاضا و کمبود تراشه بسیار گران هستند، در نظر گرفته نشده است. البته در اطلاعیه گولم آمده است که پردازنده گرافیکی سطح بالا برای همه کاربران ضروری نیست:

در صورت نداشتن پردازنده گرافیکی پیشرفته، همچنان می‌توانید از گولم نتورک برای انجام محاسبات و کسب توکن GLM استفاده کنید.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم کوین گکو (CoinGecko)، ارز دیجیتال گولم که در حال حاضر ۱۲۶مین رمزارز برتر جهان از لحاظ ارزش بازار است، در محدوده قیمتی ۰٫۴۴۵ دلار معامله شده و حدود ۶۴ درصد با اوج تاریخی خود در آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی فاصله دارد.

نوشته از این پس با رایانه شخصی اتریوم استخراج کنید! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.