کد خبر : 106477
تاریخ انتشار : جمعه 23 مهر 1400 - 13:30

ارز دیجیتال Refinable چیست؟ معرفی توکن FINE

ارز دیجیتال Refinable چیست؟ معرفی توکن FINE

زمان مطالعه: 9 دقیقه مقدمه صنعت بلاکچین در دهه اخیر، رشدهای تکنولوژیک مختلفی را تجربه کرد که هر کدام تأثیر زیادی روی این صنعت داشته‌اند. از ایجاد این صنعت به وسیله عرضه بیت کوین گرفته تا ظهور پلتفرم‌های بلاکچینی مختلف و همین اواخر پروژه‌های اقتصاد غیر متمرکز یا دیفای (DeFi)، هر کدام اتفاقاتی بزرگ در

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

صنعت بلاکچین در دهه اخیر، رشدهای تکنولوژیک مختلفی را تجربه کرد که هر کدام تأثیر زیادی روی این صنعت داشته‌اند. از ایجاد این صنعت به وسیله عرضه بیت کوین گرفته تا ظهور پلتفرم‌های بلاکچینی مختلف و همین اواخر پروژه‌های اقتصاد غیر متمرکز یا دیفای (DeFi)، هر کدام اتفاقاتی بزرگ در صنعت جذاب و هیجان‌انگیز رمزارزها بوده‌اند. با این وجود، هیچ کدام از مواردی که در بالا ذکر کردیم، مثل توکن‌های غیر مثلی یا همان NFT ها نتوانستند با سرعتی باورنکردنی، مورد اقبال و استقبال کاربران و اعضای جامعه کریپتو قرار بگیرند.

توکن‌های غیر قابل تعویض یا غیر مثلی (NFT) ترند بزرگ بعدی در دنیای ارزهای دیجیتال است. در سال 2021، فروش‌های توکن NFT رکوردشکنی‌های زیادی ایجاد کردند و پذیرش بسیار زیاد این نوع توکن‌ها در بین خالقان و مصرف‌کنندگان باعث شده که سروصدای زیادی در جهان ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم پلتفرمی را مورد بررسی قرار دهیم که سعی دارد با رفع برخی از بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت رمزارزها، کارایی و پذیرش NFT را به سطح جدیدی ببرد. در ادامه درباره مسائل مختلف ارز دیجیتال Refinable و توکن FINE صحبت خواهیم کرد.

ارز دیجیتال Refinable چیست؟

توسعه دهندگان ارز دیجیتال Refinable قصد دارند با ایجاد مرکز فروشی که در آن سازندگان بتوانند توکن NFT خود را خلق کنند و آن را به دست مشتریان برسانند، پلتفرم خود را به یک «کانون نهایی NFT» در زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) تبدیل کنند. این سیستم قصد دارد راه‌حلی را ارائه دهد که هر چهار بخش اصلی NFT یعنی خلق، پخش، کشف و کاربردپذیری را پوشش دهد.

از طریق ارز دیجیتال Refinable سازندگان به راحتی می‌‌توانند محتوای خود را توکنیزه کنند و از طریق انواع مختلفی از مکانیزم‌ها از جمله حراجی، هدیه و حق امتیاز، آن را بین کاربر نهایی پخش کنند. از طرف دیگر، کاربران هم می‌‌توانند از بین انواع منابع مختلف یک NFT را بیابند و روی آن سرمایه‌گذاری نمایند و سپس سبد NFT خود را بزرگ‌تر کنند و در بستر گسترده‌تر DeFi بر ارزش دلاری آن بیفزایند.توکن FINE

البته با تعامل بیشتر جوامع و کاربران مختلف با پروژه‌های NFT موجود، مشکلاتی همچون مقیاس‌پذیری و شلوغی شبکه به وجود آمدند. کارمزد تراکنش‌های بستر اتریوم هم به خاطر فعالیت‌های سرسام‌آور در پروژه‌های بلاکچینی دیگر، سر به فلک کشیده بود و این باعث شد که کاربران برای خلق یا انتقال توکن NFT کارمزدی تا 60 دلار هم پرداخت کنند. کمیسیون پلتفرم هم در کنار آن افزایش یافته بود و زمان تأیید و نهایی شدن انتقال هم گاهی ماه‌ها زمان می‌‌برد.

ارز دیجیتال Refinable قصد دارد به وسیله رفع برخی از مهم‌ترین نقاط ضعف NFT ها از جمله کارمزدهای بالا و انعطاف‌پذیری کم، از پتانسیل‌های بکر و جذاب NFT بهره ببرد و آن را به مخاطبان بیشتری معرفی کند.

همانند اغلب پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین، ارز دیجیتال Refinable هم از توکن ابزاری به‌خصوص خودش استفاده می‌‌کند که توکن FINE نام دارد. این توکن در تار و پود اکوسیستم Refinable تنیده شده و به دارندگان آن مزیت‌های مختلفی از جمله افزایش سقف حق امتیاز و پخش، دسترسی به فروش‌های اختصاصی و ارتقای لیست محصولات را ارائه می‌‌کند. این توکن همچنین برای تعیین کارمزد در بازار Refinable و اهداف حاکمیت شبکه هم به کار می‌‌آید.

این پلتفرم مرحله آخر جذب سرمایه خود را از طریق عرضه اولیه دیفای (IDO) توسط Polkastarter در آپریل 2021 برگزار کرد و اندکی بعد در صرافی PancakeSwap راه‌اندازی شد.

ارز دیجیتال Refinable چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال Refinable با سیستم خود فعالیت سازندگان و کاربران حوزه NFT را از طریق یک پلتفرم غیر متمرکز ساده کرده تا کاربران بتوانند توکن‌های NFT مختلف و متنوع هنرمندان، برندها و افراد مختلف را بیابند و آن را خریداری کنند.

این پلتفرم به صورتی طراحی شده که سازندگان توکن NFT بدون هیچ گونه دانش برنامه‌نویسی بتوانند محصول خود را ایجاد کنند و همزمان کارمزدها و کمیسیون‌های مربوطه را نیز در حداقل نگه دارند. این باعث شده که هم سازندگان شخصی و هم شرکت‌های صنعتی بزرگ از بیشترین سود بهره ببرند.توکن FINE

در حال حاضر، Refinable در اواسط راه توسعه خود است. تیم سازنده این ارز دیجیتال قصد دارند که قابلیت‌های مختلف برای ایجاد و معامله NFC را تا سه ماهه دوم 2021 راه‌اندازی کنند و در سه ماهه بعدی هم قابلیت‌های تعاملی کاربران همچون تعامل اعضای جامعه و ویژگی‌های حاکمیتی را به سیستم اضافه کنند.

در نهایت این سیستم به بلوغ و کارایی بیشتری خواهد رسید و ویژگی‌های مختلفی همچون سیستم محافظت از IP، حقوق تجاری و غیرتجاری و حق امتیاز قابل تنظیم ارائه خواهد شد که همگی آنها باعث می‌‌شوند حوزه NFT برای نهادها و برندهای مختلف جذاب‌تر شود.

ویژگی‌های ارز دیجیتال Refinable

معرفی و ارائه NFT به افراد عادی و حتی کاربران حوزه‌های دیگر رمزارزها، کار ساده‌ای نیست. با این وجود پلتفرم Refinable ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و جالبی دارد که احتمال موفقیت آن را بسیار زیاد می‌‌کند. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را معرفی خواهیم کرد.

جست‌وجوی ساده

ارز دیجیتال Refinable با پلتفرم خود یکی از بزرگ‌ترین موانع در پذیرش NFT یعنی قابلیت جست‌وجو را حل می‌‌کند. این پلتفرم از طریق ارائه یک بازار، مشکل فعالیت در بازار NFT را حل کرده است. در این بازار، کاربران به سادگی می‌توانند دارایی‌هایی را که به آنها علاقه دارند، با استفاده از تگ‌ها، کلکسیون‌ها و کانال‌های اجتماعی پیدا کنند.

رفینبل قابلیت‌های مختلفی را برای سازندگان ارائه کرده است تا دردسرهای موجود در ایجاد توکن NFT و فروش نهایی آن از بین برود.

از جمله این قابلیت‌ها می‌‌توان به حق امتیاز خودکار، شرایط فروش منعطف و پشتیبانی از ارزهای مختلف اشاره کرد.

محتواگریزی

سازندگان از طریق Refinable می‌‌توانند تقریباً هر نوع محتوایی از جمله تصاویر ثابت یا انیمیشنی، دامنه‌ها و آلبوم موسیقی را توکنیزه کنند، آن را بفروشند و سپس انتقال دهند. کاربران می‌‌توانند از طریق بازار مجهز به قراردادهای هوشمند Refinable و بدون نیاز به اعتماد به طرف معامله، این آیتم‌های مختلف را خریداری و معامله کنند.

همچنین به خاطر همکاری با شرکت‌ LABs و شرکت Ethernity، کاربران سرانجام می‌‌توانند NFT های ملکی و توکن‌های محدود عرضه‌شده توسط سلبریتی‌های محبوب خود را معامله کنند.

پشتیبانی از ERC721 و ERC1155

Refinable یکی از معدود پلتفرم‌های NFT دنیا است که از هر دو استانداردهای توکن غیر مثلی اتریوم پشتیبانی می‌‌کند. این باعث می‌شود که سازندگان محتوا از ظرفیت‌های خاص هر یک از این استانداردها استفاده کنند تا بتوانند NFT های کاربردی‌تر و جذاب‌تری ارائه دهند. همچنین این کار باعث می‌شود که هزینه‌های خود را کاهش دهند و ترکیب‌پذیری DeFi را بهبود ببخشند.ارز دیجیتال Refinable

مبتنی بر Binance Smart Chain

برخلاف انواع محصولات NFT دیگر که در شبکه اتریوم اجرا شده‌اند، ارز دیجیتال Refinable در زنجیره هوشمند بایننس قرار گرفته است. این پلتفرم توسط یک مکانیزم توافق اجماع جدید محافظت می‌‌شود که به آن اثبات اعتبار سهام (PoSA) می‌‌گویند.

این باعث شده که کار با این پلتفرم هم به سادگی پلتفرم‌های مبتنی بر اتریوم باشد و در عین حال به شدت از کارمزد تراکنش و زمان تأیید تراکنش کاسته شود.

کانون قطعی NFT

ارز دیجیتال Refinable که توسط بایننس و Mr.Beast پشتیبانی می‌‌شود، اولین بازار NFT در شبکه BSC است که هم به سازندگان شخصی و هم به برندهای محبوب جهان این امکان را می‌‌دهد که به سادگی و با هزینه کم NFT ها را خلق، کشف و معامله کنند. مأموریت ارز دیجیتال Refinable حمایت از همه جوامع برای تعامل با حوزه NFT است و قصد دارد نسل بعدی تراکنش‌های دیجیتالی را ایجاد کند.

توکن FINE

به جهت تشویق کاربران، سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان شبکه، پلتفرم ارز دیجیتال Refinable از یک توکن اختصاصی حاکمیتی با نماد FINE به عنوان دارایی مالی پایه خود استفاده می‌‌کند.

سرمایه‌گذاران به عنوان دارندگان توکن FINE، دسترسی بی‌نظیری به قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف پلتفرم دارند و همچنین از مزیت‌های دیگری که مختص دارندگان FINE است هم بهره می‌‌برند. در ادامه برخی از اطلاعات مرتبط با توکن FINE را معرفی خواهیم کرد.ارز دیجیتال Refinable

با هدف ایجاد خصوصیت‌های باارزش بیشتر، توسعه‌دهندگان این پلتفرم توکن FINE را به عنوان ستون اصلی اکوسیستم Refinable معرفی کرده‌اند. توکن FINE در این پلتفرم غیر متمرکز و توزیع‌شده به عنوان یک توکن حاکمیتی عمل می‌‌کند و به دارندگان این توکن امکان رأی‌دهی به پیشنهادات مختلف و به طور کلی تعیین مسیر شبکه را فراهم می‌‌کند. این سیستم باعث می‌‌شود که پلتفرم در مسیری که به نفع جامعه دارندگان توکن هستند، حرکت کند.

همچنین توکن FINE به عنوان ابزاری برای تعیین و پرداخت تراکنش‌ها یا هزینه برای دسترسی به اولویت در پلتفرم استفاده می‌‌شود! کاربرانی که توکن FINE را نگهداری و استیک می‌‌کنند، از تخفیفات حداکثر 60 درصدی در کارمزد پلتفرم بهره‌مند خواهند شد. خریداران و فروشندگان معمولی باید 2.5 درصد از مقدار تراکنش را به عنوان کارمزد خدمات پرداخت کنند، در حالی که فروشندگان پلتفرم‌های ثانویه باید 2.5 درصد به علاوه درصدی از حق امتیاز را پرداخت نمایند. برای دارندگان FINE، این کمیسیون‌ها به 1.5 درصد برای خریداران، 2 درصد برای فروشندگان اولیه و 1.5 درصد به علاوه حق امتیاز برای فروشندگان ثانویه کاهش می‌‌یابد!

در صفحه قیمت ارز دیجیتال Refinable می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت رفینبل و توکن FINE را مشاهده کنید.

اما این تمام ماجرا نیست! دارندگان توکن FINE به رویدادهای اختصاصی مختلفی مثل حراجی‌ها، فروش‌های اختصاصی و پذیرش‌های منحصربه‌فرد معرفی‌شده از طرف تیم Refinable و جامعه کاربران این ارز دیجیتال دسترسی خواهند داشت.

تاریخچه قیمت Refinable

توکن FINE اولین بار در تاریخ 27 آپریل 2021 به وبسایت CoinMarketCap اضافه شد. قیمت این توکن در اولین روز لیست شدن 4.8 دلار بود. البته بازار نزولی صنعت رمزارزها باعث شد که خبر لیست شدن این ارز تأثیر مثبتی روی قیمت نداشته باشد؛ چراکه قیمت این توکن تنها در دو روز به 1.7 دلار رسید.ارز دیجیتال Refinable

روز بعد، قیمت بار دیگر تلاش کرد به سطوح بالاتر برسد ولی در 4 دلار متوقف شد و با شیب نزولی نسبتاً تندی به پایین‌ترین سطح ثبت‌شده خود در 0.17 دلار رسید. مقدار کل توکن‌های تعیین‌شده در شبکه 500 میلیون توکن است که با توجه به قیمت کنونی، رسیدن به قله‌های جدید نیاز به زمان زیادی دارد.

ارز دیجیتال Refinable را از کجا بخریم و در کجا ذخیره کنیم؟

توکن FINE یا به طور کلی ارز دیجیتال Refinable در حال حاضر در صرافی Gate.io، صرافی Decoin و صرافی غیر متمرکز PancakeSwap قابل خریداری است. البته در صرافی Gate.io این توکن هم با تتر (USDT) و هم اتریوم (ETH) قابل خریداری است و صرافی غیر متمرکز PancakeSwap هم این توکن را با جفت ارز FINE/WBNB لیست کرده است.

سخن پایانی

ارز دیجیتال Refinable از جمله پروژه‌های خاصی است که می‌‌تواند حوزه NFT را به کلی متحول کند. از ایجاد محیطی برای سازندگان NFT، معامله‌گران و کلکسیونرها گرفته تا همکاری با شرکت‌های بزرگ و پذیرش در صرافی‌های مختلف، Refinable آمده تا تغییرات بزرگی ایجاد کند.

همچنین این سیستم در زنجیره هوشمند بایننس دایر شده است و این یعنی خبری از کارمزد تراکنش‌های سرسام‌آور در محصولات مشابه در بلاکچین اتریوم نخواهد بود. در کنار کارمزد کمتر، BSC به سرعت بالای تأیید تراکنش‌ها نیز معروف است.

نوشته ارز دیجیتال Refinable چیست؟ معرفی توکن FINE اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.