کد خبر : 106657
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 آبان 1400 - 11:12

ارز دیجیتال کوتی چیست؟ معرفی توکن COTI

ارز دیجیتال کوتی چیست؟ معرفی توکن COTI

زمان مطالعه: 9 دقیقه مقدمه ارز دیجیتال کوتی با علامت اختصاری COTI از عبارت Currency of The Internet (ارز اینترنت) با هدف ایجاد یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز و مقیاس‌پذیر برای تسهیل تجارت جهانی کارآمد ارائه شده است. ارز دیجیتال COTI قصد دارد با ترکیب فناوری دفتر کل توزیع شده و روش‌های پرداخت سنتی، یک روش

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال کوتی با علامت اختصاری COTI از عبارت Currency of The Internet (ارز اینترنت) با هدف ایجاد یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز و مقیاس‌پذیر برای تسهیل تجارت جهانی کارآمد ارائه شده است. ارز دیجیتال COTI قصد دارد با ترکیب فناوری دفتر کل توزیع شده و روش‌های پرداخت سنتی، یک روش پرداخت غیرمتمرکز جدید را با قابلیت اطمینان بالا و مقرون‌به‌صرفه ایجاد کند.

ارز دیجیتال کوتی چیست؟

ارز دیجیتال COTI با ارائه یک راه‌حل کامل شامل مکانیسم اعتماد خلاقانه، سیستم میانجی‌گری غیرمتمرکز، کیف پول چند ارزی (فیات و کریپتو) و صرافی ارزدیجیتال اختصاصی، خود را از سایر روش‌های پرداخت متمایز می‌کند.

توکن COTI ارز دیجیتال اختصاصی این پلتفرم است. دفتر توزیع شده COTI بر اساس ساختار داده‌های گراف غیرگردشی (DAG)، شبیه به فناوری زیرساخت شبکه IOTA است. با استفاده از DAG، بیش از 10000 تراکنش در ثانیه با استفاده از ارز دیجیتال کوتی انجام می‌شود.

یکی از اهداف بلندمدت توکن کوتی، جذب سرمایه 30 میلیون ‌پوندی است. بر اساس گزارش منتشرشده از طرف تیم توسعه‌دهنده COTI، تا کنون 10 میلیون پوند از فروش اختصاصی، جمع‌آوری ‌شده است.

روش توزیع توکن COTI

برای درک بهتر عملکرد ارز دیجیتال کوتی، بهتر است کمی به جزئیات آن بپردازیم. این شبکه با هدف ایجاد یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز طراحی شده است که مزایای هر دو سیستم پرداخت سنتی و ارزهای دیجیتالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.ارز دیجیتال کوتی

اجزای شبکه COTI عبارت‌اند از:

کلاستر یا خوشه

در پروژه ارز دیجیتال COTI به‌ جای استفاده از پایگاه‌داده مبتنی بر بلاکچین، از یک دفتر توزیع شده بر اساس نمودار غیر چرخشی که خوشه نامیده می‌شود، استفاده شده است. در شبکه‌های مبتنی بر DAG، هر تراکنش باید دو تراکنش قبلی را تأیید کند تا تأیید شود. ازاین‌رو، نرخ تأیید تراکنش مطابق با افزایش تعداد کاربران شبکه در حال افزایش است.

تیم توسعه توکن کوتی، DAG را روشی ایدئال برای دستیابی به اهداف خود می‌داند؛ زیرا آنها را قادر می‌سازد که تراکنش‌ها را به طور هم‌زمان و غیرهم‌زمان مرتبط کنند.

مکانیزم امتیازدهی اعتماد

ارز دیجیتال COTI برای تشویق کاربران برای به‌دست‌آوردن امتیازات اعتماد و ایجاد محیطی قابل‌اعتماد، ارتباط غیرمستقیمی بین امتیازات و نرخ کارمزد برقرار کرده است. در واقع هر چه میزان امتیاز بیشتر باشد، نرخ کارمزد پایین‌تر است.

نمره اعتمادی که به هر یک از کاربران ارز دیجیتال کوتی تعلق می‌گیرد، در ابتدا توسط یک پرسش‌نامه عمومی و وریفای کردن اسناد تعیین می‌شود.

با گذشت زمان، امتیازات بر اساس فعالیت کاربران، میزان اختلاف شرکت‌کننده با دیگران، تعداد اختلافاتی که به نفع طرف شرکت‌کننده حل شده و رتبه‌ای که سایر طرف‌های معامله به شرکت‌کننده اختصاص داده‌اند، تعیین می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، برای اضافه‌شدن به Cluster، هر تراکنش (که نشان‌دهنده Trust Score کاربر است) باید دو تراکنش قبلی را که در محدوده امتیاز Trust Score خودش هستند، تأیید کند. از آنجا که معاملات به خوشه متصل می‌شوند، مشخص‌کننده زنجیره‌های اعتماد یا مجموعه معاملاتی هستند که دارای آستانه امتیاز اعتماد مشابه به هم هستند. الگوریتم اجماع زنجیره اعتماد تضمین می‌کند که کاربران مورد اعتماد (یعنی کسانی که دارای نمرات اعتماد بالاتری هستند) با تأیید بهینه تراکنش‌ها تشویق می‌شوند؛ زیرا امتیاز اعتماد آنها می‌تواند سریع‌تر به آستانه مورد نیاز برسد.ارز دیجیتال کوتی

سیستم میانجی‌گری

در صورت بروز اختلاف در شبکه، مسئولیت حل مشکل به عهده میانجی‌گران خواهد بود. به ‌خاطر داشته باشید که میانجی‌گران تنها مسئولیت حل مشکل را به عهده دارند و نه تأیید تراکنش‌ها. در واقع زمانی به میانجی‌گران نیاز خواهد بود که یکی از موارد زیر پیش آید:

  1. ایجاد انواع خطاهای مربوط به معاملات
  2. انتقال اشتباه ارز به حساب فرد دیگر
  3. عدم دریافت خدمات یا کالا با وجود پرداخت هزینه
  4. و …

هر اختلاف شامل چندین میانجی است که به طور مستقل برای تأیید اطلاعات دنیای واقعی در مورد اختلافات معامله همکاری می‌کنند. سپس هر کدام نظر خود را اعلام و مقداری توکن کوتی پرداخت می‌کنند. بعد از بررسی هر یک از آرا، افرادی که تعداد رأی مشابه بیشتری داشتند، برنده اعلام می‌شوند و مجدداً توکن COTI دریافت می‌کنند. میانجی‌گرانی که با نظر اعلام‌شده مخالف بودند، تحریم می‌شوند و فقط همان مقدار توکنی را که در ابتدا پرداخت کرده بودند، از دست می‌دهند.

افرادی که مایل به ثبت‌نام به ‌عنوان میانجی هستند، باید قبل از فعالیت، شرایط خاص مورد نیاز را برآورده کنند. COTI همچنین برنامه‌های آموزشی آنلاینی را آماده کرده که به داوطلبان در کسب دانش لازم برای مشارکت مؤثر در فرآیند حل اختلاف کمک می‌کند.ارز دیجیتال Coti

توکن ارز دیجیتال کوتی

در حالی‌ که شبکه کوتی از چندین رمزارز و ارزهای فیات پشتیبانی می‌کند، اما افراد را به خرید ارز دیجیتال کوتی تشویق می‌کند؛ چراکه آنها با داشتن این توکن کارمزد کمتری برای انجام معاملات پرداخت می‌کنند.

افرادی که می‌خواهند به ‌عنوان میانجی در شبکه کوتی فعالیت کنند، به توکن COTI نیاز دارند.

همچنین، افرادی هم که مسئولیت تأیید تراکنش‌ها را به عهده دارند، ملزم به خرید و نگهداری توکن کوتی خواهند بود؛ زیرا تمام هزینه‌های شبکه COTI تنها با استفاده از ارز دیجیتال بومی این شبکه قابل پرداخت است.

صرافی کوتی

برای ارائه راه‌حل پرداخت آسان، COTI در حال‌ توسعه مبادله صرافی ارز دیجیتالی است که به شرکت‌کنندگان در شبکه دسترسی مداوم به بازارهای نقدی را با پشتیبانی از طیف وسیعی از جفت ارزهای دیجیتال و فیات می‌دهد. با راه‌اندازی این صرافی، کاربران می‌توانند رمزارزهای خود را به یکدیگر تبدیل کنند، بدون آنکه نیاز به خارج کردن سرمایه از کیف پول کوتی باشد.

تیم ارز دیجیتال COTI

ارز دیجیتال Coti

  1. دیوید عصراف (David Assaraf) (بنیان‌گذار، توسعه تجارت).

دیوید قبلاً به ‌عنوان حسابرس داخلی در HSBC و به‌ عنوان آزمایش‌کننده در واحد ریسک اعتباری بخش نظارت بر بانک‌های اسرائیل فعالیت می‌کرد.

  1. شهف بار-گفن (Shahaf Bar-Geffen) (مدیرعامل).

شهف بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق WEB3، یک شرکت پیشرو در بازاریابی دیجیتال چندملیتی و دارای مدرک کارشناسی بیوتکنولوژی و اقتصاد از دانشگاه تل آویو است.

  1. مت مک بردی (Matt McBrady)

متیو مدیر سرمایه‌گذاری در پلتفرم صندوق‌های سرمایه‌گذاری چند-استراتژی در BlackRock بود. متیو دارای مدرک دکتری در اقتصاد کسب‌وکار از دانشگاه هاروارد است.

  1. گرگ کید (Greg Kidd)

گرگ یکی از بنیان‌گذاران Hard Yaka، دارای مدرک MBA از دانشگاه ییل و MPA از دانشگاه هاروارد است.

  1. سباستین استوپوراک (Sebastian Stupurac)

سباستین بنیان‌گذار WINGS است؛ یک پلتفرم تسهیل قرارداد هوشمند است که روی بلاکچین DAPPS اتریوم کار می‌کند.

  1. استیون هیلبرون (Steven Heilbron)

استیون به‌ عنوان رئیس جهانی بانک خصوصی و مدیرعامل مشترک بانک Investec در لندن فعالیت کرده است.

مزایا و معایب ارز دیجیتال کوتی

با توجه ‌به اینکه ارز دیجیتال کوتی هنوز در ابتدای مسیر است و به طور رسمی فعالیت خود را آغاز نکرده است، به موارد زیر در خصوص مزایا و معایب این رمزارز می‌توان اشاره کرد:

توکن COTI

مزایای ارز دیجیتال COTI

مشابه با بسیاری دیگر از پروژه‌های ارز دیجیتال، COTI هم با هدف ارائه پلتفرمی برای پرداخت‌های روزانه کاربران توسعه یافته است. علاوه بر بهبود عملکرد از نظر مقیاس‌پذیری، تمرکززدایی، امنیت و کاهش هزینه‌ها، COTI با استفاده از یک لایه امنیت اضافی، ارائه کیف پول و صرافی بومی، هر آنچه را که یک فرد برای حضور در بازار ارزهای دیجیتال نیاز دارد، یکجا در اختیارش قرار می‌دهد.

مزایای این شبکه با توجه ‌به استفاده روزافزون افراد از اینترنت به‌ قدری جذاب و کاربردی است که به نظر می‌رسد در آینده می‌توان از آن به ‌عنوان یک سرویس پرداخت قانونی استفاده کرد.

با توجه‌ به اینکه این پروژه ترکیبی از روش‌های پرداخت سنتی و مدرن است، این احتمال وجود دارد که سهم قابل‌توجهی از تراکنش‌های آتی در فضای آنلاین با استفاده از این سیستم انجام شود.

معایب ارز دیجیتال کوتی

پروژه کوتی هنوز در ابتدای راه است و برای پخته‌ شدن مسیر زیادی پیش رو دارد. گرچه این پروژه فعالیت رسمی خود را بعد از فروش توکن‌های شبکه آلفا آغاز می‌کند، اما برای دستیابی به مقیاس‌پذیری و قابلیت استفاده کامل از شبکه، به استقبال گسترده‌ای از سوی افراد نیاز دارد.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال COTI

ارز دیجیتال کوتی در زمان معرفی آن به بازار در اواسط ماه ژوئن و اوایل جولای سال 2020 قیمتی حدود 0.88 دلار را به ‌ازای هر توکن COTI به نام خود ثبت کرد. قیمت این توکن در کل سال 2020 زیر قیمت اولیه باقی ماند. اما با شروع سال 2021، شرایط بهتر شده و تا زمان نگارش این مطلب، روند صعودی و افزایش قیمت را تجربه می‌کند. گرچه در آپریل 2021، قیمت توکن کوتی به 0.53 دلار رسید اما مدتی بعد با افت روبه‌رو شد تا اینکه در اواسط ماه جولای 2021، به قیمت تقریبی 0.88 دلار رسید. از آن زمان تا کنون، مجدداً قیمت توکن COTI روند صعودی داشته است.

توکن کوتی

در صفحه قیمت ارز دیجیتال COTI می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت کوتی و توکن COTI را مشاهده کنید.

کیف پول و صرافی ارز دیجیتال COTI

با توجه ‌به اینکه ارز دیجیتال کوتی به‌ تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است، کیف پول‌های زیادی هنوز از آن پشتیبانی نمی‌کنند. با این ‌وجود، اگر قصد خرید و سرمایه‌گذاری در توکن COTI را دارید، می‌توانید از کیف پول‌های زیر برای نگهداری این رمزارز استفاده کنید:

  • کیف پول تراست والت
  • کیف پول متامسک
  • کیف پول Binance Chain

بعد از انتخاب و ایجاد کیف پول، نوبت به خرید ارز دیجیتال کوتی می‌رسد. برای خرید توکن COTI می‌توانید هم از صرافی‌های ایرانی و هم از صرافی‌های خارجی استفاده کنید. درصورتی‌که قصد دارید از خدمات صرافی‌های بین‌المللی برای خرید توکن کوتی استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما، صرافی‌های زیر است:

  1. صرافی Binance
  2. صرافی هوبی گلوبال
  3. صرافی Mandala
  4. صرافی کوکوین
  5. صرافی ZT

به‌ خاطر داشته باشید که قبل از اقدام به خرید ارز دیجیتال کوتی، به تتر نیاز دارید. شما می‌توانید از طریق صرافی‌های ایرانی، ریال را به تتر تبدیل کنید و سپس تتر خریداری‌شده را به کیف پول صرافی مد نظرتان انتقال دهید. پس از آن، تتر را به COTI تبدیل کنید و مجدداً رمزارز خریداری‌شده را به کیف پولتان انتقال دهید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال کوتی یکی از جدیدترین پروژه‌های رمزنگاری‌شده است که با هدف ارائه یک سیستم پرداخت مقیاس‌پذیر که ترکیبی از روش‌های پرداخت سنتی و مدرن است، ایجاد شده است. تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال COTI در تلاش است که با ارائه زیرساختی امن و قابل‌اعتماد، توجه افراد را به خود جلب کند و در آینده جایگزین سیستم‌های پرداخت سنتی مانند پی پال شود.

این مقاله صرفاً جنبه آموزشی دارد و به هیچ عنوان به معنی توصیه به سرمایه گذاری یا خرید و فروش این ارز دیجیتال نیست.

نوشته ارز دیجیتال کوتی چیست؟ معرفی توکن COTI اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.