کد خبر : 108269
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 13:30

ارز دیجیتال نروس نتورک (Nervos Network) چیست؟ معرفی توکن CKB

ارز دیجیتال نروس نتورک (Nervos Network) چیست؟ معرفی توکن CKB

زمان مطالعه: 8 دقیقه مقدمه پلتفرم ارز دیجیتال نروس نتورک یک بلاکچین عمومی و متشکل از مجموعه‌ای از پروتکل‌ها است که با هدف رفع محدودیت‌های مقیاس‌پذیری در شبکه‌های قدیمی‌تر مانند بیت کوین و اتریوم روی کار آمده است. بلاکچین نروس یک پروتکل لایه ۱ است که در آن الگوریتم اجماع گواهی اثبات کار (PoW) به‌

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

پلتفرم ارز دیجیتال نروس نتورک یک بلاکچین عمومی و متشکل از مجموعه‌ای از پروتکل‌ها است که با هدف رفع محدودیت‌های مقیاس‌پذیری در شبکه‌های قدیمی‌تر مانند بیت کوین و اتریوم روی کار آمده است. بلاکچین نروس یک پروتکل لایه ۱ است که در آن الگوریتم اجماع گواهی اثبات کار (PoW) به‌ کار رفته است. این پروتکل از توسعه قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند. پروتکل نروس نتورک همچنین از مجموعه‌ای از راهکارهای لایه ۲ تشکیل شده که موارد کاربرد با حجم بالا را ممکن می‌سازند. توکن اختصاصی ارز دیجیتال Nervos Network (توکن CKB یا CKByte) به کاربران و توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که متناسب با دارایی‌های خود فضای ذخیره‌سازی ویژه‌ای را در بلاکچین نروس به خود اختصاص دهند. اگر می‌خواهید در مورد ارز دیجیتال نروس نتورک و توکن بومی آن، یعنی توکن CKB بیشتر بدانید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

ارز دیجیتال نروس نتورک چیست؟

ارز دیجیتال Nervos Network چیزی بسیار بیشتر از یک بلاکچین ساده است؛ در حقیقت ارز دیجیتال سی کا بی را می‌توان به ‌عنوان شبکه‌ای از پروتکل‌های هم‌کنش‌پذیر به حساب آورد. بلاکچین عمومی (CKB نروس) تنها یکی از اجزای متعدد این شبکه است و نقش محدودی را در تأمین امنیت و تمرکز زدایی آن ایفا می‌کند. مجموعه اجزای ارز دیجیتال نروس نتورک در همراهی با یکدیگر در راستای ایجاد پلتفرمی برای DApp ها و پروتکل‌ها به کار برده می‌شوند.

اگر به بررسی اکوسیستم بلاکچین علاقه داشته باشید، به‌ احتمال زیاد یک پروژه خاص توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. اگرچه ممکن است این‌ طور به نظر برسد که باید از آغاز تا پایان مسیر را با یک پروژه طی کنید، اما در واقع چنین چیزی صحت ندارد.

هم‌کنش‌پذیری در اکوسیستم بلاکچین به ‌عنوان یکی از عوامل حیاتی در تکامل آینده آن مطرح است. به‌ این ‌ترتیب، تلاش پلتفرم ارز دیجیتال CKB بر آن است که گذرنامه جهانی شما به دنیای بلاکچین را صادر نماید. اکنون بیش از هر زمان دیگری، نیاز به تحت کنترل درآوردن اقدامات صورت‌‌گرفته در اکوسیستم بلاکچین و در دسترس قراردادن آن برای سازندگان، آفرینندگان و کاربران این تکنولوژی انقلابی احساس می‌شود.

بیت کوین امن‌ترین و مورد اعتمادترین بلاکچین «ذخیره ارزش» در جهان امروز به شمار می‌رود. با این‌ حال بلاکچین بیت کوین تنها قادر است توکن‌های اختصاصی خود یعنی توکن‌های BTC را به نحوی ایمن ذخیره کند و پاسخگوی چالش‌های آتی و راهکارهای مقیاس‌پذیری در آینده نخواهد بود.ارز دیجیتال نروس نتورک

اتریوم نیز به ‌عنوان پرکاربردترین توکن و پلتفرم قرارداد هوشمند شناخته می‌شود. این در حالی است که قیمت اتریوم (توکن ETH) معیار خوبی برای تعیین ارزش ایجادشده در شبکه نیست و مدل «پرداخت یکباره و ذخیره همیشگی» آن زنجیره‌ای ناپایدار و مستعد تورم را به وجود می‌آورد که در نهایت، تاوان آن را دارندگان توکن ETH خواهند پرداخت.

ارز دیجیتال نروس نتورک یک اکوسیستم بلاکچین متن‌ باز و عمومی است و مجموعه پروتکل‌های آن به حل بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی بلاکچین‌های امروزی نظیر بیت کوین و اتریوم اشتغال دارند. پروتکل CKB نروس (که مخفف عبارت پایگاه دانش مشترک است)، پروتکل بلاکچینی لایه ۱ و عمومی با گواهی اثبات کار در شبکه نروس است که به هر نوع دارایی رمزارز امکان ذخیره‌سازی ایمن، تغییر‌ناپذیر و بدون نیاز به مجوز را می‌دهد. در عین‌ حال این پروتکل امکان ایجاد قراردادهای هوشمند و مقیاس‌ پذیری لایه ۲ را فراهم کرده و به‌ واسطه طرح اقتصاد رمزارزی ویژه خود به نام «ذخیره ارزش» و توکن بومی خود یعنی توکن CKB معیاری از ارزش کلی شبکه را ارائه می‌کند.ارز دیجیتال CKB

تاریخچه ارز دیجیتال نروس نتورک (Nervos Network)

پروژه نروس نخستین‌ بار در سال ۲۰۱۸ و با هدف یافتن راهکاری برای حل مسائل مقیاس‌ پذیری در شبکه‌های لایه ۱، خصوصاً پلتفرم‌های قراردادهای هوشمند راه‌اندازی شد. نروس کوشیده است بلاکچینی برای برآورده کردن نیازهای عملکردی در سطح موارد کاربرد شرکتی بیابد.

شبکه اصلی نروس در نوامبر سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد. پلتفرم ارز دیجیتال Nervos Network یک بلاکچین عمومی است که از طراحی معماری متفاوتی استفاده می‌کند. در حقیقت زیرساخت‌های این شبکه به دو لایه تقسیم می‌شوند: یک‌ لایه اصلی منفرد (لایه-۱) و یک لایه کاربردی با عملکرد بالا (لایه-۲). توسعه‌دهندگان نروس در حال ایجاد مجموعه‌ای از پروتکل‌ها جهت تأمین مقیاس‌پذیری و محیط لازم برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌ها هستند.ارز دیجیتال nervos network

پایگاه دانش مشترک نروس (CKB) لایه اصلی است که یک بلاکچین با هدف عمومی و گواهی اثبات کار است و به‌ عنوان موتور اجماع برای اپلیکیشن‌های مبتنی بر نروس و لایه‌های کاربردی به کار می‌رود. این لایه اصلی همچنین دارای یک توکن کاربردی اختصاصی به نام توکن CKB یا توکن CKB است. از توکن ارز دیجیتال CKB به‌ منظور مدیریت منابع و ایجاد انگیزه در بین ماینرها استفاده شده است. دارندگان این توکن می‌توانند از یک فضای ذخیره‌سازی ویژه در بلاکچین ارز دیجیتال سی کا بی بهره‌مند شوند. اعضا همچنین می‌توانند توکن‌های خود را در DAO نروس قفل کنند و به ‌این ‌ترتیب در ازای سپرده‌های خود غرامت یا بهره دارایی دریافت کنند.

در صفحه قیمت ارز دیجیتال Nervos Network می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت نروس نتورک و توکن CKB را مشاهده کنید.

سی کا بی نروس (پایگاه دانش مشترک)

بیت کوین یک شبکه پرداخت همتا به همتا و محل ذخیره غیرمتمرکز ارزش پولی است. پایگاه دانش مشترک (CKB) بهترین خصوصیات بیت کوین را به ارث برده و از این خصوصیات جهت پشتیبانی از ذخیره نامحدود دارایی‌های رمزارز، فراتر از پول نقد الکترونیک و تراکنش‌های فراتر از تراکنش‌های پرداختی استفاده می‌کند.

پایگاه دانش مشترک ارز دیجیتال CKB در حقیقت بلاکچین عمده لایه ۱ با گواهی اثبات کار است و پایه و اساس تمامی پروتکل‌های لایه ۲، یکپارچه‌سازی‌ها و راهکارهای مقیاس‌پذیری برای شبکه نروس را تشکیل می‌دهد.ارز دیجیتال سی کا بی

مزایای بلاکچین ارز دیجیتال Nervos Network به شرح زیر است:

  • بلاکچین ذخیره ارزش پایدار با قابلیت پشتیبانی از انواع گوناگون دارایی
  • حداکثر میزان امنیت، بدون نیاز به مجوز و مقاوم به سانسور
  • حلال بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی بلاکچین‌های امروزی
  • پروتکل لایه ۱ با امکان ویژه افزودن راهکارهای مقیاس‌پذیری لایه ۲
  • توکن CKB با قابلیت هم‌راستاسازی منافع تمامی کاربران شبکه
  • مناسب برای توسعه‌دهندگان، با توجه ‌به قابلیت ایجاد قراردادهای هوشمند بومی

توکن CKB ارز دیجیتال نروس نتورک (توکن CKB)

توکن CKB (پایگاه دانش مشترک) توکن اختصاصی شبکه CKB نروس است. این توکن بیانگر حق مالکیت در بلاکچین ارز دیجیتال سی کا بی است و به گونه‌ای طراحی شده که بتوان از آن به‌ عنوان منبع ذخیره ارزش و نیز مدیریت منابع استفاده کرد. درست مانند خرید یک قطعه زمین. با توکن ارز دیجیتال CKB می‌توانید انواع دارایی، قراردادهای هوشمند و دیگر اشکال «دانش مشترک» را ذخیره کنید یا از آن برای اجاره دادن فضای خود در بلاکچین بهره بگیرید.

مقیاس‌پذیری توکن‌های ارز دیجیتال Nervos Network با ایجاد ارزش از طریق دیگر توکن‌ها، دارایی‌ها، داده‌ها و قراردادهای هوشمند به‌ کار رفته در شبکه میسر می‌شود. با رشد شبکه ارز دیجیتال سی کا بی (CKB) انتظار می‌رود که تقاضا برای توکن CKB نیز به همان نسبت افزایش یابد. در حقیقت طراحی نوآورانه اقتصاد رمزارزی نروس نتورک موجب شده است که اعضای شبکه با یکدیگر هم‌راستا شوند و به ‌این ‌ترتیب امکانات این شبکه در زمینه «ذخیره دارایی» بهبود یابد.توکن CKB

سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) نروس از این شبکه در برابر افزایش عرضه توکن ناشی از صدور ثانویه که به ‌منظور مدیریت ذخایر و ایجاد انگیزه پایدار برای ماینرها به کار می‌رود، محافظت می‌کند و کاربران سیستم ذخیره ارزش می‌توانند با قفل کردن توکن‌های خود در DAO نروس، به تناسب، سهمی را از این افزایش عرضه توکن دریافت کنند. به‌ این ‌ترتیب توکن‌ها هیچ‌ گاه فراتر از یک ارزش ثابت (کپ) رقیق نخواهند شد.توکن CKB

سخن پایانی

ارز دیجیتال نروس نتورک نماینده اکوسیستم کلی نروس است و مجموعه‌ای از پروتکل‌ها و بلاکچین‌های عمومی و لایه ۲ را شامل می‌شود. این پروتکل‌ها زیربنای CKB نروس و توکن CKB را تشکیل می‌دهند. اصل کلیدی در طراحی ارز دیجیتال Nervos Network آن است که راهکارهای لایه ۲ مانند زنجیره‌های جانبی، زنجیره‌های پلاسما و کانال‌های حالت، بهترین راه برای مقیاس‌پذیری سیستم بلاکچین به شمار می‌آیند. بنابراین به‌ جای اینکه برای دستیابی به بالاترین تعداد معاملات در ثانیه (TPS) و سطح عملکرد، امنیت و تمرکززدایی لایه اصلی به دنبال به‌کارگیری سازوکارهای اجماع جدید و عموماً تست‌نشده به خطر بیفتد، از راهکارهای لایه ۲ برای دستیابی به توان تراکنشی تقریباً نامحدود و هزینه اندک تراکنش‌ها در بلاکچین لایه ۱ استفاده می‌شود. این لایه در ماهیت خود ایمن، بدون نیاز به مجوز و غیرمتمرکز است. به عقیده تیم سازنده ارز دیجیتال سی‌کا بی تنها راه برای حل مشکل مقیاس‌پذیری همین است.

در نهایت، علاوه بر کاربردهای متعددی که اکنون تیم نروس در حال کار روی آنها است، مرتباً از شرکت‌ها، توسعه‌دهندگان و کاربران دعوت به عمل می‌آید که توکن CKB را به ‌منظور بهره‌برداری از راهکارهای لایه ۲، dApp ها، پروتکل‌ها و بلاکچین‌ها مورد استفاده قرار دهند.

این مقاله صرفاً جنبه آموزشی دارد و به معنی توصیه به سرمایه گذاری و خرید و فروش این ارز دیجیتال نیست.

نوشته ارز دیجیتال نروس نتورک (Nervos Network) چیست؟ معرفی توکن CKB اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.