کد خبر : 217248
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1403 - 13:30
دیدگاه‌ها برای ارز دیجیتال اوندو فایننس (Ondo Finance) چیست؟ معرفی توکن ONDO بسته هستند

ارز دیجیتال اوندو فایننس (Ondo Finance) چیست؟ معرفی توکن ONDO

ارز دیجیتال اوندو فایننس (Ondo Finance) چیست؟ معرفی توکن ONDO

زمان مطالعه: 9 دقیقه در حالی که صنعت بلاکچین به سرعت در حال گسترش است، نیاز به ادغام امور مالی سنتی با فناوری بلاکچین نیز روز به روز افزایش می‌یابد. یکی از پروژه‌هایی که در این حوزه حرفی برای گفتن دارد، ارز دیجیتال اوندو فایننس (Ondo Finance) است؛ پروژه جدیدی که دنیای مالی سنتی را

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در حالی که صنعت بلاکچین به سرعت در حال گسترش است، نیاز به ادغام امور مالی سنتی با فناوری بلاکچین نیز روز به روز افزایش می‌یابد. یکی از پروژه‌هایی که در این حوزه حرفی برای گفتن دارد، ارز دیجیتال اوندو فایننس (Ondo Finance) است؛ پروژه جدیدی که دنیای مالی سنتی را با ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز مرتبط می‌کند. به طور خاص، ارز دیجیتال Ondo با توکنیزه کردن دارایی‌های دنیای واقعی، که به اختصار RWA نیز نامیده می‌شوند، سروکار دارد. اما رمزارز اوندو دقیقاً چیست و چگونه کار می‌کند؟ ما در این مقاله در مورد رمزارز Ondo و آنچه که باید در مورد این ارز دیجیتال و عملکرد آن بدانید، بحث خواهیم کرد. پس اگر می‌خواهید با پروژه آینده‌دار ارز دیجیتال اندو بیشتر آشنا شوید، تا انتها با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال اوندو چیست؟

ارز دیجیتال اوندو فایننس یک پلتفرم دیفای پیشرفته است که نسخه‌های توکنیزه‌شده دارایی‌های دنیای واقعی، مانند اوراق خزانه‌ ایالات متحده و سایر دارایی‌های درآمدزا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع، این پروژه امیدوار است بتواند نسل بعدی زیرساخت‌های مالی را با ترکیب بهترین ویژگی‌های سیستم مالی سنتی و فناوری پیشرفته بلاکچین بسازد. با ترکیب این دو مفهوم، ارز دیجیتال Ondo به دنبال ایجاد یک بازار کارآمدتر و قابل دسترس‌تر است.

در حالی که رشد پایدار، آشنا بودن و قابلیت اطمینان، از مزایای صنعت مالی سنتی هستند، افزایش دسترسی و کارایی جهانی هم از بهترین ویژگی‌های صنعت بلاکچین به شمار می‌روند. پروژه رمزارز اوندو در تقاطع این دو سیستم عمل می‌کند و محصولات و پیشنهادات نوآورانه‌ای را برای کاربران خود ارائه می‌دهد. مفهوم توکنیزه کردن دارایی‌های دنیای واقعی یا RWAها این روزها شاهد افزایش سریع محبوبیت و پذیرش خود در فضای کریپتو است و رمزارز Ondo نقش به‌سزایی در توسعه و پذیرش این ابزارهای سرمایه‌گذاری نوآورانه دارد.

تاریخچه راه‌اندازی ارز دیجیتال Ondo

پروژه ارز دیجیتال اندو به دست ناتان آلمن (Nathan Allman)، فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد، تأسیس شد. آلمن در چندین شرکت مالی بزرگ، از جمله گلدمن ساکس (Goldman Sachs) کار کرده و در طول مدتی که با صندوق‌های تأمینی کار می‌کرد، به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شد.رمزارز Ondo

او متوجه شد که یک نیاز واقعی به نوآوری در صنعت مالی وجود دارد. در واقع، با وجود اینکه بازار کریپتو یک صنعت بسیار پرسود است، اما بسیاری از مؤسسات مالی هنوز در گذشته گیر کرده‌اند. آلمن رمزارز اندو را به عنوان راهی برای پر کردن شکاف بین بازارهای مالی سنتی و امور مالی مبتنی بر وب ۳ تأسیس کرد. هدف او بسیاری دیگر را نیز مجذوب خود کرد و پروژه ارز دیجیتال اوندو توانست ۲۴ میلیون دلار بودجه از طریق مشارکت با شرکت‌های بزرگی همچون پنترا (Pantera)، وینترمیوت (Wintermute) و کوین‌بیس ونچرز (Coinbase Ventures) به دست آورد.

رمزارز اوندو چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که گفته شد، سیستم ارز دیجیتال Ondo حول ایده توکنیزه کردن دارایی‌های سنتی، از پول دولتی گرفته تا اوراق قرضه شرکت‌های پربازده، می‌چرخد. اوندو فایننس این دارایی‌های سنتی را خریداری کرده و سپس، از سیستم بلاکچینی خود برای توکنیزه کردن آنها استفاده می‌کند. ارزش هر توکن بر اساس ارزش دارایی‌های پایه در دنیای واقعی در نوسان است. کاربران می‌توانند این دارایی‌های واقعی توکنیزه‌شده را از طریق اوندو بخرند و بفروشند، بدون اینکه نیازی به خرید آن دارایی‌ها از طریق یک شرکت سنتی داشته باشند.

همچنین ببینید: جایگاه پروژه های دائو (DAO) در وب ۳

به منظور دستیابی به اهداف خود، رمزارز اوندو دارای دو بازوی اصلی است: بازوی مدیریت دارایی و بازوی فناوری. در حالی که بازوی مدیریت دارایی همه چیز مربوط به توکنیزه کردن دارایی‌ها و محصولات مالی را در بر می‌گیرد، بازوی فناوری از زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه و حفظ ویژگی‌ها و خدمات پلتفرم مراقبت می‌کند.رمزارز اوندو

رمزارز Ondo دارای چندین محصول و خدمات نوآورانه است که آن را به هدف اصلی خود که فراهم کردن امکان سرمایه‌گذاری در دارایی‌های توکنیزه‌شده برای مخاطبان جهانی است، نزدیک‌تر می‌کنند. هر محصول این پلتفرم به دقت طراحی شده و تمام جزییات مانند دارایی‌های پایه، مکانیسم‌های عملیاتی، بازده، معیارهای واجد شرایط بودن و خطرات اساسی آنها را در نظر می‌گیرد. علاوه بر این، هر محصول پروژه ارز دیجیتال اندو پس از توسعه و راه‌اندازی به طور مستقل عمل می‌کند که بر ماهیت مستقل و غیرمتمرکز این پروژه تأکید دارد.

همچنین ببینید: دیفای ۲ چیست؟ ارزهای دیجیتال پروژه دیفای ۲ را بشناسید!

محبوب‌ترین و پذیرفته‌شده‌ترین ویژگی اوندو، استیبل کوین US Dollar Yield Token یا به اختصار، USDY آن است؛ یک نسخه توکنیزه‌شده از اوراق خزانه کوتاه‌مدت ایالات متحده که به سرمایه‌گذاران در کشورهای مختلف کمک می‌کند تا در محصولات سرمایه‌گذاری سنتی با کیفیت بالا، مانند اوراق خزانه ایالات متحده، سرمایه‌گذاری کنند. توکن USDY با ماهیت استیبل‌کوینی و قابلیت تولید بازده خود، با سایر انواع RWAها متفاوت است.

چه چیزی رمزارز Ondo را منحصربه‌فرد می‌کند؟

در حالی که پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (دیفای) و مبتنی بر RWA زیادی در بازار کریپتو وجود دارند، رمزارز اندو با ویژگی‌های منحصربه‌فردش، خود را از دیگران متمایز می‌کند. برخی از ویژگی‌های کلیدی ارز دیجیتال اوندو عبارتند از:

  • بخش امور مالی غیرمتمرکز در کل ماهیت مخاطره‌آمیزی دارد. اما ارز دیجیتال Ondo در رسیدگی به این نوع مسائل، تاکنون به خوبی عمل کرده است. این پروژه با انجام ممیزی‌های منظم با همکاری شرکت‌های امنیتی مشهوری همچون سرتیک (CertiK) و پک‌شیلد (Peckshield)، اطمینان حاصل می‌کند که پلتفرم و خدمات آن به بهترین شیوه‌های امنیتی پایبند هستند.

توکن ONDO

  • پلتفرم رمزارز اوندو مفهوم جدیدی از Vaults (خزانه) را معرفی کرده و به وام‌دهندگان این امکان را می‌دهد که ترجیحات خود را در مورد وثیقه، استفاده از وجوه، نسبت وام به ارزش (LTV) و غیره داشته باشند. هر خزانه به سپرده‌گذاران با بازده ثابت و متغیر پاسخ می‌دهد و ریسک‌های مجزایی دارد.
  • رمزارز Ondo یک مکانیسم اشتراک و عضویت نوآورانه دارد که در آن، به ارائه‌دهندگان نقدینگی اجازه می‌دهد در موقعیت‌های با بازدهی ثابت و متغیر شرکت کنند.
  • پل توکن ONDO نیز تضمین می‌کند که همه توکن‌های موجود در پلتفرم اوندو می‌توانند به راحتی و با امنیت بالا در بین صرافی‌ها و بلاکچین‌های مختلف جابه‌جا شوند.

توکنومیک ارز دیجیتال اندو

پروژه رمزارز اوندو توکن‌های مختلفی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند، اما توکن بومی آن، ONDO است که به عنوان یک توکن ERC-۲۰ در بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود. توکن ONDO در درجه اول برای رأی دادن و مشارکت در تصمیمات حاکمیتی در دائوی اوندو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عرضه کل ارز دیجیتال اوندو برابر با ۱۰ میلیارد توکن ONDO در نظر گرفته شده که توزیع آنها به صورت زیر است:

ارز دیجیتال Ondo

  • ۵۲٫۱ درصد برای رشد اکوسیستم،
  • ۳۳ درصد برای توسعه پروتکل،
  • ۱۲٫۹ درصد برای فروش خصوصی،
  • و ۲ درصد برای جامعه، اختصاص داده شده است.

توکن ONDO را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

رمزارز اوندو را می‌‌توان در صرافی‌های شناخته‌شده‌‌ای مانند کوین‌بیس، کوکوین (KuCoin)، بای‌بیت (Bybit)، HTX (هوبی سابق)، کراکن (Kraken)، مکسی (MEXC)، کوینکس (CoinEx) و … خرید و فروش کرد.

در صفحه لیست بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و با انتخاب رمزارز اوندو فایننس (Ondo) می‌توانید لیست صرافی‌های داخلی را که از خرید و فروش این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، مشاهده کنید.

همچنین، همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال اندو یک توکن مبتنی بر ERC-۲۰ در شبکه اتریوم است. بنابراین، شما می‌توانید توکن‌های ONDO خود را با استفاده از کیف پول‌های دسکتاپ، موبایلی یا سخت افزاری که از توکن‌های اتریومی مبتنی بر استاندارد ERC-۲۰ پشتیبانی می‌کنند، مدیریت کنید؛ از جمله: تراست والت (Trust Wallet)، متامسک (MetaMask)، لجر نانو (Ledger Nano) و ترزور (Trezor).

تاریخچه قیمت رمزارز اندو

رمزارز اندو اولین بار در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ و با قیمت تقریبی ۰٫۰۸۹ دلار وارد بازار آزاد شد. همانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، روند قیمت توکن ONDO هم بسیار پرنوسان بوده، اما در کل و به صورت پیوسته صعودی بوده است.

ارز دیجیتال اوندو
نمودار قیمت ارز دیجیتال اوندو از ابتدا تاکنون.

بر اساس داده‌های پلتفرم کوین مارکت کپ، پایین‌ترین قیمت تاریخی ارز دیجیتال Ondo در همان روز ابتدایی، یعنی ۱۸ ژانویه، در محدوده ۰٫۰۸۳ دلار ثبت شده و بالاترین قیمت تاریخی آن نیز در ۳۱ مارس در محدوده ۱٫۰۵ دلار به ثبت رسیده است.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال اوندو

ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان هستند و پیش‌بینی قیمت آنها در طولانی‌مدت کار دشواری است. با این حال، برخی از تحلیلگران با استفاده از داده‌های تاریخی و تحلیل تکنیکال این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، تحلیلگران پلتفرم digitalcoinprice.com، متوسط قیمت توکن ONDO را در سال ۲۰۲۴، برابر با ۱٫۶۵ دلار و در سال ۲۰۲۵، حدود ۲٫۰۱ دلار پیش‌بینی کرده‌اند. آنها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که متوسط قیمت رمزارز اوندو در سال ۲۰۳۰، تا ۶٫۱۷ دلار افزایش یابد.

در صفحه قیمت لحظه ای اوندو فایننس می‌توانید قیمت توکن ONDO و نمودار آن را مشاهده کنید.

پیش‌بینی تحلیلگران پلتفرم digitalcoinprice.com برای آینده قیمت رمزارز Ondo، از سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۳، به صورت خلاصه در جدول زیر آورده شده است:ارز دیجیتال اوندو

آیا ارز دیجیتال Ondo گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟

با آوردن دارایی‌های سنتی توکنیزه‌شده به بلاکچین، ارز دیجیتال اندو به یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های بخش دیفای در سال ۲۰۲۴ تبدیل شده است. این امر باعث شده که رمزارز اندو توجه زیادی را به خود جلب کند و دارندگان توکن ONDO تاکنون سودهای چشمگیری کسب کرده‌اند. اگر این پروژه بتواند همچنان به جذب سرمایه‌گذاران سازمانی ادامه دهد، ارزش بازار ارز دیجیتال اوندو می‌تواند سر به فلک بکشد. بنابراین، جای تعجبی نیست که برخی از تحلیلگران، نسبت به آینده ارز دیجیتال Ondo بسیار خوش‌بین هستند.

همچنین ببینید: قیمت لحظه ای ارزهای DeFi

با این حال، توجه داشته باشید که اوندو فایننس یک پروژه نسبتاً جدید است و تنها چند ماه از عمر آن می‌گذرد. علاوه بر این، از آنجایی که رمزارز اوندو بسیار با بازارهای مالی سنتی مرتبط است، تغییر قوانین می‌تواند قیمت توکن ONDO را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، سرمایه‌گذاران باید با احتیاط عمل کنند و برخی از استراتژی‌های کاهش ریسک را قبل از خرید این ارز دیجیتال اجرا نمایند.

خلاصه مطلب

این روزها، توانایی معامله دارایی‌های سنتی، مانند اوراق قرضه دولتی یا شرکتی پربازده در دنیای بلاکچین، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. از این رو، پروژه رمزارز Ondo به طور بالقوه می‌تواند هم برای سرمایه‌گذاران سازمانی و هم برای سرمایه‌گذاران حوزه کریپتو جذاب باشد. با توجه به سرعت فعلی رشد و پذیرش ارز دیجیتال اندو و همچنین، افزایش محبوبیت RWAها در بازار، برخی تخمین می‌زنند که ارزش بازار رمزارز اندو می‌تواند تا پایان این دهه به تریلیون‌ها دلار برسد. بیشتر پیش‌بینی‌ها نیز از آینده روشنی برای توکن ONDO پلتفرم اوندو فایننس خبر می‌دهند. از این رو، انتظار می‌رود که ارز دیجیتال اوندو در آینده به یکی از پروژه‌های پیشرو در حوزه دیفای و RWAها تبدیل شود.

با این حال، فراموش نکنید که بازار ارزهای دیجیتال با ماهیت پرنوسان و غیرقابل پیش‌بینی خود شناخته می‌شود. بنابراین، قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه ارز دیجیتالی، حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید و هرگز بیش از آنچه را که می‌توانید از دست بدهید، در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید.

نوشته ارز دیجیتال اوندو فایننس (Ondo Finance) چیست؟ معرفی توکن ONDO اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.