کد خبر : 85202
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 - 15:26

ارائه بسته پیشنهادی وزارت صنعت برای تحقق شعار سال در ۳ محور

ارائه بسته پیشنهادی وزارت صنعت برای تحقق شعار سال در ۳ محور

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، “علیرضا رزم‌حسینی” در جلسه هم‌اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی این وزارتخانه برای پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از بخش تولید، افزود: این بسته‌ پیشنها..

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، "علیرضا رزم‌حسینی" در جلسه هم‌اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی این وزارتخانه برای پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از بخش تولید، افزود: این بسته‌ پیشنهادی با نظرات بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس تا پایان ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید به خصوص در سال‌های اخیر، بیان کرد: معظم‌له سال‌های اخیر را با توجه به اهمیت تولید با این موضوع نامگذاری کرده اند و امسال نیز در همین راستا به سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه از همان ابتدای سال برنامه‌های راهبردی خود را برای تحقق شعار سال تدوین کرد و از همان اوایل فروردین بسته پیشنهادی خود را در ستاد اقتصادی دولت مطرح کرد.

رزم‌حسینی با اشاره به استفاده از نظرات بخش خصوصی در تدوین بسته پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ادامه داد: در این راستا از بیش از ۹۰۰ فعال اقتصادی به صورت مجازی برای تدوین بسته، نظرسنجی به عمل آمد.

وی خاطرنشان‌کرد: این بسته در سه محور تدوین می‌شود که محورهای آن مختص تحریم نیست و در شرایط غیر تحریمی نیز تداوم دارد.

رزم‌حسینی گفت: نخستین محور مربوط به خود وزارتخانه است و کارهایی که این وزارتخانه می‌تواند در جهت پشتیبانی و مانع زدایی از تولید انجام دهد.

وزیر صنعت، محور دوم بسته پیشنهادی را مربوط به دولت، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های مرتبط اجرایی دانست و بیان داشت: این محور در ستاد اقتصادی دولت مصوب می‌شود و مستقیم به دولت ارسال خواهد شد.

وی، بسته سوم را مربوط به قوانین مزاحم و مازاد و مخل تولید دانست که آماده شده است.

به گفته رزم‌حسینی، بخشی از این قوانین در قالب بسته‌ای در روز رای گیری به مجلس ارائه شد، بخشی دیگر از قبل احصا و تدوین شده بود که این بسته پس از نظرسنجی با بخش خصوصی به کمیسیون های مجلس ارائه می‌شود.

وی در پایان با اشاره به تحریم های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا گفت: در شرایط سختی قرار داریم که با همت جهادی مدیران و فعالان بخش خصوصی تاکنون از این مرحله با موفقیت عبور کردیم که این روند با تعامل و هم افزایی مجلس، دولت و بخش خصوصی تداوم خواهد داشت.

برپایه این گزارش، هم اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت در زمینه پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تولید با حضور معاونان وزارتخانه، نمایندگان تشکلها و انجمنهای تخصصی بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.