کد خبر : 150228
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1400 - 8:25

احتمال ریزش بازار رمزارزها از نگاه تحلیلگر مشهور!

احتمال ریزش بازار رمزارزها از نگاه تحلیلگر مشهور!

زمان مطالعه: 3 دقیقه آیا ممکن است بازار 80 درصد کاهش پیدا کند؟ در هفته‌های اخیر ارزش بازار کریپتو شروع به بازیابی کرده و حجم کل بازار به 2 تریلیون دلار رسیده است. با این حال، یک تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند با توجه به شباهت‌های متعدد بین حباب بازار شرکت‌های اینترنتی در سال 2000 و وضعیت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا ممکن است بازار 80 درصد کاهش پیدا کند؟

در هفته‌های اخیر ارزش بازار کریپتو شروع به بازیابی کرده و حجم کل بازار به 2 تریلیون دلار رسیده است. با این حال، یک تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند با توجه به شباهت‌های متعدد بین حباب بازار شرکت‌های اینترنتی در سال 2000 و وضعیت فعلی کریپتو، ممکن است خرس‌ها به زودی به بازار مسلط شوند.

به گزارش وبسایت بیتکوین نیوز، مطالعات اخیر نشان می‌دهد که روند پذیرش ارزهای دیجیتال شبیه به پذیرش اینترنت در حدود سال 1993 است. این موضوع می‌تواند یک نقطه عطف برای کریپتو کارنسی باشد. همان طور که اینترنت تبدیل به ابزار و بستری عمومی شد، ممکن است به زودی بخش زیادی از پرداختی‌های ما توسط رمزارزها صورت گیرد.

با این حال، یک تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند که شباهت‌های کریپتو با اینترنت می‌تواند تاریخ را تکرار کرده و ارزش بازار کریپتو را حدود 80 درصد کاهش دهد. در سال ۲۰۰۰ بازار آمریکا شاهد افت وحشتناک سهام شرکت‌های اینترنتی بود. بسیاری از این شرکت‌ها پس از افت سهام دیگر نتوانستند احیا شوند. در این میان افراد زیادی زیان کرده و البته عده‌ای سودهای کلانی به جیب زدند.

در سال‌های ابتدایی دهه ۱۹۹۰ میلادی سهام شرکت‌های فناوری‌محور و اینترنتی وارد بازار سهام شد. بین سال‌های 1995 و 2000 ارزش دلاری سهام این شرکت‌ها پنج برابر شد اما به یک باره ورق برگشت. روند کاهشی سریعی آغاز شد و ظرف دو سال ارزش سهام ۷۷ درصد کاهش یافت. بسیاری از شرکت‌های سرشناس نیز در این مقطع دچار افت‌های وحشتناکی شدند. ۱۵ سال زمان برد تا این شرکت‌ها توانستند رکوردهای قیمتی خود را مجددا ثبت کنند.

تاشا چن، تحلیلگر اقتصادی، پیش‌بینی خود را از طریق توییتر به اشتراک گذاشته است. او اعتقاد داد کریپتو روند نزولی مشابهی را آغاز خواهد کرد. دقیقا مانند اتفاقی که برای شرکت‌های اینترنتی در سال ۲۰۰۰ افتاد. برای بررسی شباهت‌های شرکت‌های اینترنتی و کریپتو می‌توان به مواد زیر توجه کرد:

  • تا سال 2000، تعداد کاربران اینترنت 413 میلیون نفر بوده است که حدود 6 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌داد. امروزه حدود 60 درصد از جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند. از طرفی داده‌های اخیر جمع‌آوری‌شده توسط موسسه GWI نشان می‌دهد که 10 درصد از کاربران اینترنت دارای نوعی ارز دیجیتال هستند؛ یعنی تقریباً 6 درصد از جمعیت جهان!
  • در هر دو بازار هیاهو و هیجان‌های مربوط به تکنولوژی بر بررسی کاربردهای واقعی محصولات غلبه کرده است. این بدان معنا است که یک دوره صعودی چند ساله وجود خواهد داشت.
  • در سال 2000 شاخص اینترنت بلومبرگ به حداکثر ارزش بازار 2.9 تریلیون دلار (حدود 3.5 تریلیون دلار با احتساب تورم) رسید. در پایان همان سال این شاخص به 1.2 تریلیون دلار کاهش یافت. چن معتقد است که بازار شرکت‌های اینترنتی گستردگی بیشتری داشته است و به همین دلیل ارزش فعلی بازار کریپتو (۲ تریلیون دلار) تقریبا معادل ارزش بازار سهام شرکت‌های اینترنتی در سال ۲۰۰۰ است.

چن اعتقاد داد تاریخ همیشه عینا تکرار نمی‌شود اما شباهت‌ها می‌تواند تعیین‌کننده باشد. به نظر او افزایش قیمت ناگهانی همراه با کاهش‌های قیمت در آینده خواهد بود. او بیان می‌کند اگر در ماه‌های آینده ارزش بازار ارزهای دیجیتال به ۳ تریلیون دلار رسید، تکرار تاریخ و کاهش شدید ارزش بازار دور از ذهن نخواهد بود.

نوشته احتمال ریزش بازار رمزارزها از نگاه تحلیلگر مشهور! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.