کد خبر : 93180
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 خرداد 1400 - 7:47

احتمال جایگزینی بیت کوین با دلار آمریکا در کشور کوبا!

احتمال جایگزینی بیت کوین با دلار آمریکا در کشور کوبا!

زمان مطالعه: 2 دقیقه بانک مرکزی جمهوری کوبا استفاده از دلار آمریکا را به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده توسط ایالات متحده بر سیستم بانکداری این کشور، به حالت تعلیق درآورده است. کوبا، کشوری تشکیل‌شده از مجمع‌الجزایری در دریای کارائیب، اعلام کرد که از این هفته استفاده از دلار آمریکا در این کشور متوقف خواهد شد. این

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک مرکزی جمهوری کوبا استفاده از دلار آمریکا را به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده توسط ایالات متحده بر سیستم بانکداری این کشور، به حالت تعلیق درآورده است.

کوبا، کشوری تشکیل‌شده از مجمع‌الجزایری در دریای کارائیب، اعلام کرد که از این هفته استفاده از دلار آمریکا در این کشور متوقف خواهد شد. این حکم از طرف بانک مرکزی کشور صادر شده و از تلویزیون ملی کوبا نیز پخش شده است.

به گفته یامیله برا سیرس (Yamilé Berra Cires)، معاون رئیس بانک مرکزی کوبا، در آغاز رهبری دولت ترامپ، ایالات متحده کنترل بر تحریم‌های کوبا را تشدید کرد. ایالات متحده از سال ۱۹۵۸ میلادی کوبا را تحریم کرده و در دوران ریاست جمهوری آیزنهاور و کندی نیز مشکلات زیادی با کوبا داشته است. پس از بحران سال ۲۰۰۸ میلادی، به نظر می‌رسید روابط ایالات متحده و کوبا در دوره ریاست جمهوری اوباما به سمت شرایط دوستانه‌تری پیش می‌رود.

با این حال، سیرس ادعا می‌کند که از زمان ترامپ اوضاع وخیم‌تر شده و ۲۴ بانک خارجی ارتباط خود را با کوبا متوقف کرده‌اند. سیرس با بیان این‌که «یافتن بانک‌ها یا موسسه‌های مالی بین‌المللی که مایل به دریافت، تبدیل یا پردازش پول با کوبا باشند، دشوارتر از همیشه شده است»، از تصمیم بانک مرکزی این کشور برای تعلیق استفاده از دلار آمریکا خبر داد.

سیرس همچنین از گردشگران خارجی نیز خواسته است که هنگام ورود و بازدید از این کشور، از ارز دیگری به غیر از دلار آمریکا استفاده کنند.

انتشار خبر ممنوعیت استفاده از دلار آمریکا در کوبا، با واکنش مثبت اعضای جامعه ارزهای دیجیتال همراه شد و آنها از مقامات می‌خواهند کوبا نیز مانند السالوادور، بیت کوین را به عنوان جایگزین دلار آمریکا و یک ارز رسمی و قانونی در کشور بپذیرد.

نوشته احتمال جایگزینی بیت کوین با دلار آمریکا در کشور کوبا! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.