کد خبر : 186630
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 فروردین 1401 - 9:38

اثر متقابل بیت کوین و جنگ!

اثر متقابل بیت کوین و جنگ!

زمان مطالعه: 2 دقیقه از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، بسیاری از مردم در سرتاسر جهان (از جمله خود روس‌ها) در تلاشند تا با کمک‌های نظامی، جمع‌آوری کمک‌های مالی، تدارکات و برخی دیگر از کمک‌های بشردوستانه، به اوکراین کمک کنند. البته، دولت روسیه اعلام کرده که اهدای پول به اوکراین غیرقانونی است و انجام

زمان مطالعه: 2 دقیقه

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، بسیاری از مردم در سرتاسر جهان (از جمله خود روس‌ها) در تلاشند تا با کمک‌های نظامی، جمع‌آوری کمک‌های مالی، تدارکات و برخی دیگر از کمک‌های بشردوستانه، به اوکراین کمک کنند. البته، دولت روسیه اعلام کرده که اهدای پول به اوکراین غیرقانونی است و انجام آن خیانت محسوب می‌شود. با این حال، مردم روسیه همچنان به اهدای کمک‌های مالی خود ادامه می‌دهند. مردم این کشور حتی برای اعتراض به خیابان‌ها آمده و مخالفت خود با این درگیری را نشان می‌دهند.

به گزارش وبسایت بی‌این کریپتو، به نظر می‌رسد این جنگ، کشورهای زیادی را به سمت یک بحران بزرگتر و احتمالاً، یک رکود جهانی سوق می‌دهد.

پس از آغاز جنگ، مسترکارت و ویزا از همکاری با بانک‌های روسی امتناع کردند. همچنین، برندهای بزرگی مانند اچ اند ام (H&M)، ایکه‌آ (Ikea)، آدیداس، اکسن موبیل (Exxon Mobil)، چهار شرکت بزرگ حسابداری (شرکت‌های KPMG، Deloitte، EY و PWC)، مک دونالدز، استارباکس، نتفلیکس و بسیاری دیگر، روسیه را ترک کرده‌اند. بسیاری از افراد نخبه و با استعداد نیز در حال ترک روسیه و به دنبال فرصت‌های شغلی در خارج از این کشور هستند.

بازارهای سهام (از جمله معاملات سهام ایالات متحده) برای چند روز تعطیل بودند. تبادل ارز خارجی نیز محدود شد. حالا اگر کسی بخواهد دلار، یورو یا پوند بخرد، باید ۱۲ درصد کارمزد اضافی بپردازد.

بازار P2P بایننس که به طور گسترده برای مبادله ارز فیات با رمزارز و بالعکس استفاده می‌شود، نیز تحت تأثیر قرار گرفت. این پلتفرم به مدت دو هفته، ۳۵ تا ۴۵ درصد هزینه اضافی برای خرید بیت کوین با دلار دریافت می‌کرد.

پس از موج اول تحریم‌ها، صرافی‌ها و پلتفرم‌های رمزارزی اکنون کارت‌های روسی و در برخی موارد، به طور ‌کلی روس‌ها را رد می‌کنند. با این حال، مردم روسیه به دنبال هر راه ممکنی برای تبدیل سرمایه خود به ارز دیجیتال هستند؛ چون این تنها گزینه موجود در حال حاضر است. بسیاری از شرکت‌ها نیز به پرداخت‌های رمزارزی روی آورده‌اند.

جنگ و کریپتو موضوع بزرگی است. اما ارز دیجیتال و نقش آن در امور مالی و تجارت بین‌الملل را نمی‌توان دست کم گرفت. بسیاری از کارشناسان معتقدند که ما در آستانه یک تحول بزرگ مالی هستیم که طی آن، مردم می‌توانند علی‌رغم آن‌چه که دولت‌هایشان انجام می‌دهند، با استفاده از رمزارزها مشارکت بیشتری در تصمیم‌گیری‌های جهانی داشته باشند و به آزادی مالی بیشتری دسترسی پیدا کنند.

نوشته اثر متقابل بیت کوین و جنگ! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.