کد خبر : 141375
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 - 12:21

اتریوم ۲ را فراموش کنید!

اتریوم ۲ را فراموش کنید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه وبلاگ Ethereum Foundation در پست 24 ژانویه خود اعلام کرد که تیم سازنده اتریوم قصد دارند عبارت‌های Eth1 و Eth2 را حذف کنند. این تیم در پست وبلاگی خود دلیل حذف کامل عبارت ETH 2.0 و استفاده از عبارات جدید را به طور مفصل شرح داده است. در این مقاله نوشته

زمان مطالعه: 3 دقیقه

وبلاگ Ethereum Foundation در پست 24 ژانویه خود اعلام کرد که تیم سازنده اتریوم قصد دارند عبارت‌های Eth1 و Eth2 را حذف کنند. این تیم در پست وبلاگی خود دلیل حذف کامل عبارت ETH 2.0 و استفاده از عبارات جدید را به طور مفصل شرح داده است. در این مقاله نوشته شده که مشکل این نام‌گذاری، شماره‌بندی اتریوم‌ها است که یک «مدل ذهنی نامناسب» را برای کاربران اتریوم ایجاد می‌کند.

حذف این عبارت‌ها و جایگزین‌های آن‌ها، توسط توسعه‌دهندگان اصلی شبکه بلاکچین اتریوم پذیرفته شده است. بنابر بر اعلام این مقاله، اتریوم 1 به «لایه اجرایی» یا Execution Layer و اتریوم 2 به «لایه توافق عام» یا Consensus Layer تغییر نام خواهد داد.

این تیم در ادامه افزود که عبارت “Eth2” یک «مفهوم نامناسب» از نقشه راه اتریوم را ایجاد می‌کند. اغلب کاربران کریپتویی تصور می‌کنند که اتریوم 2 در واقع مرحله بعدی نقشه راه این بلاکچین است که مکانیزم توافق عام آن را به اثبات سهام تغییر می‌دهد.

این در حالی است که چنین تصوری چندان درست نیست. این نام‌گذاری در ابتدا به خاطر نقشه راه ارائه شده در سال 2018 انتخاب و معروف شده ولی از آن زمان تاکنون، شرایط تغییرات زیادی کرده است. راه اندازی کامل Eth2 احتمالاً چندین سال طول می‌کشد ولی راه‌اندازی بیکن چین و پدیده ادغام (Merge) در سه ماهه امسال یعنی این عبارت چندان مناسب نیست زیرا این بلاکچین در حال حاضر نه Eth1 است نه Eth2 بلکه ترکیبی از این دو است.

تیم اتریوم گفت که حذف کردن عبارت Eth2 باعث می‌شود کاربرانی که تصور می‌کنند با استیک کردن ETH می‌توانند ETH2 دریافت کنند، سردرگم نشوند. علاوه بر این، می‌تواند از کلاهبرداری‌هایی که افراد سودجو به نام تعویض ETH با ETH2 انجام می‌دهند، جلوگیری کند.

در ضمن این تیم اعلام کرد که این تغییر نام و ری‌برند شدن اتریوم، در روند توسعه نقشه راه ارائه شده در تصویر زیر هیچ تأثیری نخواهد گذاشت:Ethereum Developers Rebrand to ‘Eth2’

فاز ادغام که قرار است در آن زنجیره سابق به نام Eth1 با زنجیره سابق به نام Eth2 با هم ادغام شود، در حال حاضر قرار است در سه ماهه اول 2022 تکمیل شود. علاوه بر این، هم اکنون بیش از 9.1 میلیون ETH در بیکن چین (Beacon Chain) اتریوم استیک شده که با قیمت‌ کنونی اتریوم، ارزش آن حدود 21.7 میلیارد دلار است.

ادامه ریزش قیمت اتر

حال که صحبت از قیمت شد، باید به ریزش‌های شدید هفته گذشته اتریوم هم اشاره کنیم. اتر در هفت روز گذشته بیش از 26.3 درصد ریزش کرد و ظاهراً این ریزش ادامه‌دار خواهد بود زیرا در حال حاضر نیز قیمت یک واحد اتر با 3 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در حوالی سطح 2370 دلار معامله می‌شود.

قیمت کنونی اتر بیش از 50% با قله تاریخی 10 نوامبر خود فاصله دارد و متأسفانه نشانه‌ای از بازگشت و ریکاوری نمودار هم دیده نمی‌شود. البته کل بازار کریپتو این روزها دچار ریزش شدید شده است، زیرا ارزش کل بازار به کف 6 ماهه خود در 1.62 تریلیون دلار رسیده است.

نوشته اتریوم ۲ را فراموش کنید! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.