کد خبر : 109715
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 - 12:05

اتریوم به دنبال کاهش کارمزد تراکنش!

اتریوم به دنبال کاهش کارمزد تراکنش!

زمان مطالعه: 2 دقیقه ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیانگذار اتریوم، محدودیت جدیدی را برای کل کال‌دیتای (calldata) هر تراکنش در یک بلاک پیشنهاد کرده تا به این ترتیب، کارمزد گس انجام تراکنش در این شبکه را کاهش دهد. کال‌دیتا، مکانی از حافظه است که برای ذخیره‌سازی پارامترهای توابع استفاده می‌شود. بوترین در پست جدید خود،

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیانگذار اتریوم، محدودیت جدیدی را برای کل کال‌دیتای (calldata) هر تراکنش در یک بلاک پیشنهاد کرده تا به این ترتیب، کارمزد گس انجام تراکنش در این شبکه را کاهش دهد. کال‌دیتا، مکانی از حافظه است که برای ذخیره‌سازی پارامترهای توابع استفاده می‌شود.

بوترین در پست جدید خود، با پیشنهاد یک طرح بهبود جدید به نام EIP-4488، به رفع نگرانی‌‌های مربوط به کارمزدهای بالای تراکنش در بلاکچین‌های لایه اول و نیاز به زمان بالا برای پیاده‌سازی و به اشتراک‌گذاری داده‌ها، پرداخته است. به گفته بوترین، این طرح، یک راه‌حل کوتاه‌مدت ولی مؤثر برای کاهش کارمزد رول‌آپ‌ها (rollups) به شمار می‌رود.

در حالی که بوترین معتقد است پارامترهای کارمزد گس را می‌توان بدون افزودن محدودیت بیشتر به اندازه بلاک کاهش داد، او یک نگرانی امنیتی را در رابطه با کاهش کارمزد گس کال‌دیتا از ۱۶ به ۳ پیش‌بینی می‌کند:

این طرح حداکثر اندازه بلاک را به ۱۰ میلیون بایت افزایش می‌دهد و لایه شبکه p2p اتریوم را به سطوح بی‌سابقه‌ای از فشار و خطر از دست رفتن ثبات شبکه سوق می‌دهد.

برای حل این مشکل، بوترین پیشنهاد کاهش کارمزد و ظرفیت را مطرح کرده و معتقد است که ۱٫۵ مگابایت در عین جلوگیری از بیشتر خطرات امنیتی کافی است.

در صورت پذیرش، اجرای این پیشنهاد به ارتقای شبکه برنامه‌ریزی شده‌ای نیاز دارد که منجر به قیمت‌گذاری مجدد کارمزد گس برای اکوسیستم اتریوم می‌شود. این ارتقا همچنین به این معنی است که ماینرها باید از قانون جدیدی پیروی کنند که از اضافه شدن تراکنش‌های جدید به یک بلاک، زمانی که اندازه کل کال‌دیتای آن به حداکثر رسیده باشد، جلوگیری می‌کند.

افزایش اخیر کارمزدهای گس منجر به مهاجرت کاربران از شبکه اتریوم به شبکه‌های ارزان قیمت‌تر سازگار با ماشین مجازی اتریوم شده است. بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم Etherscan، تأیید معامله یک توکن در پروتکل مالی غیرمتمرکز یونی سواپ می‌تواند کارمزدی برابر با ۵۰ دلار داشته باشد.

vitalik-buterin-proposes-calldata-limit-per-block
میانگین کارمزد گس در شبکه اتریوم.

علاوه بر این، اخیرا راه‌حل‌های لایه دوم که در واقع پروتکل‌هایی برای حل مشکل کارمزد هستند نیز به دلیل ازدحام شبکه در بحبوحه ورود کاربران جدید، کارمزدهای بالایی را دریافت می‌کنند.

نوشته اتریوم به دنبال کاهش کارمزد تراکنش! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.