کد خبر : 135743
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 13:30

آینده ارزهای دیجیتال متاورس (Metaverse)

آینده ارزهای دیجیتال متاورس (Metaverse)

زمان مطالعه: 9 دقیقه مقدمه در این مقاله قصد داریم به بررسی آینده ارزهای دیجیتال متاورس و همچنین، معرفی ارزهای آینده‌دار متاورس بپردازیم. این روزها، مفهوم متاورس (Metaverse) و پروژه‌ها و ارزهای دیجیتال مرتبط با آن، محبوبیت زیادی در میان کاربران پیدا کرده‌اند. در این میان، شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله مایکروسافت و متا (فیس‌بوک

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

در این مقاله قصد داریم به بررسی آینده ارزهای دیجیتال متاورس و همچنین، معرفی ارزهای آینده‌دار متاورس بپردازیم. این روزها، مفهوم متاورس (Metaverse) و پروژه‌ها و ارزهای دیجیتال مرتبط با آن، محبوبیت زیادی در میان کاربران پیدا کرده‌اند. در این میان، شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله مایکروسافت و متا (فیس‌بوک سابق) نیز فکر می‌کنند که متاورس ممکن است انقلاب بزرگ بعدی، بعد از هوش مصنوعی باشد.

در حال حاضر، هنوز تعریف قطعی برای متاورس وجود ندارد و تعاریف ارائه‌شده در مورد چیستی این مفهوم در حال تغییر است. با این حال، آنچه مشخص و قطعی است، این است که مفهوم متاورس عمدتاً به همگرایی واقعیت فیزیکی، افزوده و مجازی در یک فضای آنلاین مشترک (یا جهانی از داده‌ها) اشاره دارد. مانند جهان واقعی، بشر هنوز چیز زیادی در مورد اسرار جهان متاورس نمی‌‌داند و در حال کاوش در آن است.

بارت شوو (Bart Schouw)، از شرکت نرم افزاری سافتور اگ (Software AG)، اخیراً درباره آینده ارزهای دیجیتال متاورس صحبت کرده است. اگر می‌خواهید در این مورد بیشتر بدانید و با ارزهای آینده دار متاورس آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید!

ارتباط ارزهای دیجیتال و متاورس

برای تجارت مؤثر در متاورس، ارزهای دیجیتال وارد عمل شده‌اند. زمانی که صحبت از ارزهای دیجیتال می‌شود، بیشتر افراد نام بیت کوین، اتریوم یا کاردانو به ذهنشان می‌رسد، اما فراموش نکنید که همیشه ارزهای جدیدی در حال معرفی هستند. نتیجه، یک اکوسیستم دیجیتال ایجادشده در متاورس است که با استفاده از پیشرفت‌های فناوری بلاکچین و توکن های غیر قابل تعویض (NFT) محافظت می‌شود. این بدان معنی است که متاورس می‌تواند یک اقتصاد هم‌تراز با اقتصاد جهان فیزیکی بسازد.آینده ارز های دیجیتال متاورس

داشتن یک ارز دیجیتال که بتواند از مرزهای بین دنیای فیزیکی و متاورس عبور کند، بدون شک فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌ جدید بسیاری را ایجاد می‌کند و در عین حال، ریسک‌ها و خطرات احتمالی مرتبط را افزایش می‌دهد.

در جهان متاورس، استارتاپ‌ها می‌توانند سیاره‌های کوچکی را برای خود ایجاد کنند. در این جهان، اگر پول نقد در اختیار داشته باشید، می‌توانید خودتان را سرگرم کنید؛ حتی پروژه‌های دیجیتالی بزرگ می‌توانند کهکشانی مانند راه شیری برای خود در متاورس ایجاد کنند. اما قبل از انجام این کار، متاورس باید رشد کند؛ مانند اینترنت در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی.

همچنین ببینید: متاورس (Metaverse) یا دنیای دیجیتال چیست؟

پروژه‌های موفق در مراحل اولیه متاورس، شرکت‌های بازی‌سازی بوده‌اند؛ مانند شرکت اپیک (Epic) که با بازی فورتنایت (Fortnite) مرزها را جابه‌جا کرد و اخیراً میزبان رویدادهایی مانند کنسرت‌های دیجیتال –از جمله کنسرت آریانا گرانده (Ariana Grande)– بوده است. تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی نیز به زودی از این روند پیروی خواهند کرد.

آیا متاورس موفق خواهد بود؟

چیزی که باعث موفقیت یا شکست متاورس می‌شود، توانایی آن در گرفتن داده‌ها از محیط اطراف و حتی بیوسفر (biosphere) است. تنها راه برای انجام این کار، داده‌های دریافتی از اینترنت اشیا است. با استفاده از این داده‌ها می‌توان یک محیط غنی و معنادار ایجاد کرد. نیاز بعدی پس از «مشاهده»، «تعامل» است؛ به این معنی که داده‌ها نه تنها باید به شیوه‌ای معنادار نمایش داده شوند، بلکه باید پاسخگو هم باشند.آینده ارز های دیجیتال متاورس

با توجه به نیازهای فیزیولوژیکی انسان در دنیای واقعی، می‌توان نیازهای یک زیرساخت دیجیتال در متاورس را هم تصور کرد: ابزارهایی برای جذب و دسترسی به داده‌ها و زیرساختی برای ذخیره، تجزیه، تحلیل و غنی‌سازی داده‌ها. اما درست مانند دنیای واقعی، قبل از اینکه بتوان به هر گونه تعامل معناداری دست یافت، امنیت باید تضمین شود.

با در نظر گرفتن امکانات هیجان‌انگیز متاورس، نباید فراموش کرد که چه زیرساخت‌هایی برای این کار دشوار مورد نیاز است. انتقال و ذخیره داده‌ها باید بهینه شوند. علاوه بر این، برای جذاب‌تر کردن متاورس، نه تنها باید داده‌های تاریخی برای تسهیل تعاملات در دسترس باشند بلکه این داده‌ها باید بسیار دقیق باشند. این بدان معنی است که نیاز به دسترسی و تجزیه و تحلیل آنی داده‌ها بسیار مهم است. همچنین، علاوه بر نوآوری‌های اساسی در زیرساخت، نوآوری در پشته نرم افزاری (software stack) نیز مورد نیاز و ضروری است.

همچنین ببینید: قیمت لحظه ای ارزهای متاورس

متاورس، یک دنیای رویدادمحور

برای اینکه متاورس با دنیای واقعی هم‌تراز باشد، باید ماهیت رویدادمحوری داشته باشد تا هر تغییر مهم به اطلاع مخاطبان علاقه‌مند برسد و به آن پاسخ داده شود.آینده ارز های دیجیتال متاورس

علاوه بر این، معناشناسی همراه با محتوا، بسیار مهم است. یک دنیای مجزا که شما خودتان کنترل داده‌ها را بر عهده دارید، هدف آن داده‌ها را می‌دانید و معنای آن را در زمان ذخیره‌سازی تعریف می‌کنید. با این حال، داده‌ها در متاورس به‌ شدت توزیع‌شده هستند. در دنیایی که برای دسترسی به داده‌ها به اکوسیستم خود وابسته هستید، شما باید معنای داده‌ها را واقعاً درک کنید. در چنین شرایطی و برای تفسیر صحیح فرمت‌ها و اندازه‌گیری‌ها، ممکن است به یک زبان بین‌المللی نیاز باشد.

آینده ارز های دیجیتال متاورس

به دنبال افزایش علاقه و فعالیت‌ شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، متا و انویدیا در بخش متاورس، انتظار می‌رود که این حوزه در سال ۲۰۲۲ سرفصل‌های بیشتری را به خود اختصاص دهد. مدیران صنایع مختلف، از جمله بلاکچین، بازی، هنر، خرده‌فروشی، مد، مراقبت‌های بهداشتی و … به دنبال درک دنیای متاورس و چگونگی تبدیل شدن به فعالان کلیدی این اکوسیستم در حال ظهور هستند.ارزهای آینده دار متاورس

ماه گذشته، شرکت پژوهشی و مشاوره گارتنر (Gartner) متاورس را به عنوان یکی از پنج فناوری تأثیرگذار در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. با تکامل فناوری‌های واقعیت افزوده/مجازی که دو فناوری زیربنایی متاورس هستند و پذیرش گسترده آنها، ارزش کل این صنعت در سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۷۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که افزایش چشمگیری نسبت به ارزش ۱۲ میلیارد دلاری آن در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت.

ارزهای آینده دار متاورس

ارزهای دیجیتال مرتبط با حوزه متاورس در اواخر سال ۲۰۲۱ رشد چشمگیری را تجربه کردند، به طوری‌ که بازدهی سالانه برخی از این دارایی‌ها بیش از ۱۰ هزار درصد هم گزارش شد. با پیش‌بینی‌های مثبت بسیاری که در مورد آینده ارزهای دیجیتال متاورس صورت گرفته، انتظار می‌رود که این دارایی‌‌ها امسال از سایر رمزارزهای بازار بهتر عمل کنند.ارزهای آینده دار متاورس

بر این اساس، منطقی است که ارزهای آینده دار متاورس برای سرمایه‌گذاری را بشناسیم. برای اینکه انتخاب برای شما آسان‌تر شود، در ادامه پنج مورد از ارزهای آینده دار متاورس در سال ۲۰۲۲ را معرفی می‌کنیم.

1. دیسنترالند (MANA)

دیسنترالند به عنوان یکی از ارزهای آینده دار متاورس شناخته می‌شود. در اواخر سال ۲۰۲۱ فروش یک قطعه زمین مجازی در این جهان به ارزش ۲٫۴ میلیون دلار، خبرساز شد.

همچنین ببینید: ارز دیجیتال دیسنترالند (Decentraland) چیست؟ معرفی توکن Mana

جدیدترین اخبار در مورد دیسنترالند مربوط به همکاری آن با سامسونگ است. طبق گزارش‌ها، سامسونگ اخیراً یک فروشگاه مجازی در این متاورس افتتاح کرده است. با چنین پذیرش گسترده‌ای، شکی نیست که دیسنترالند می‌تواند در سال ۲۰۲۲ هم عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

2. سندباکس (SAND)

یکی دیگر از ارزهای آینده دار متاورس، ارز دیجیتال سندباکس است که در سال ۲۰۲۱ رشد هزاران درصدی را تجربه کرد. موفقیت سندباکس ارتباط زیادی با رویکرد آن به عنوان یک اکوسیستم بازی بزرگ و در حال رشد دارد. این موضوع باعث شده که گیمرهایی که به دنبال بازی‌های NFT محور و مبتنی بر کسب درآمد هستند، توجه ویژه‌ای به این پروژه داشته باشند.

با توجه به اینکه توکن SAND برای انجام تراکنش‌ها در اکوسیستم سندباکس ضروری است، انتظار می‌رود که پذیرش و در نتیجه، قیمت آن در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد.

3. اکسی اینفینیتی (AXS)

همانند دو پروژه قبلی، اکسی اینفینیتی نیز از ارزهای آینده دار متاورس است که عملکرد چشمگیری را در سال ۲۰۲۱ از خود به نمایش گذاشت. از آنجایی که اکسی اینفینیتی یکی از شناخته‌شده‌ترین رمزارزهای حوزه متاورس است، انتظار می‌رود با افزایش هیجان و علاقه کاربران به متاکوین‌ها، این ارز دیجیتال نیز افزایش سرمایه‌گذاری‌ها را تجربه کند.

در واقع، یکی از عوامل کلیدی که احتمالاً باعث افزایش قیمت اکسی اینفینیتی در سال ۲۰۲۲ خواهد شد، فومو (FOMO) یا همان ترس جا ماندن از بازار ارزهای دیجیتال متاورسی است.

4. ترا ویرچوا کالکت (TVK)

ارز دیجیتال ترا ویرچوا کالکت نیز در فهرست ارزهای آینده دار متاورس قرار می‌گیرد. این ارز دیجیتال به دلیل ارزش بازار کم خود، ممکن است در سال ۲۰۲۲ رشد انفجاری‌ای را تجربه کند. در حال حاضر، ارزش بازار ترا ویرچوا کالکت کمی بیش از ۱۲۰ میلیون دلار است و این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. این بدان معنا است که با رشد سرمایه‌گذاری‌ها در متاورس، فضای زیادی برای رشد این ارز دیجیتال وجود دارد.

همچنین، این واقعیت که ترا ویرچوا کالکت کلکسیون‌های دیجیتالی متنوعی را در خود جای داده نیز ارز دیجیتال TVK را به یک سرمایه‌گذاری ارزشمند در سال ۲۰۲۲ تبدیل می‌کند.

5. استار اطلس دائو (POLIS)

استار اطلس، یکی دیگر از ارزهای آینده دار متاورس و یک بازی عالی برای گیمرها و کاربرانی است که می‌خواهند جهان صدها سال بعد را تصور کنند. دنیای این بازی یک متاورس عظیم است که اتفاقات آن در آینده‌ای دور، در سال ۲۶۲۰ رخ می‌دهد. همانند دیگر پروژه‌های متاورسی در بازار، کاربران می‌توانند آیتم‌های درون این بازی را که در واقع توکن NFT هستند، در بازار بخرند و بفروشند و به کسب درآمد بپردازند.

ارز دیجیتال POLIS، توکن بومی اکوسیستم استار اطلس، یک سرمایه‌گذاری عالی به شمار می‌رود؛ چراکه از آن برای مشارکت در سازمان غیرمتمرکز خودگردان (DAO) یا دائو این بازی استفاده می‌شود. این بدان معنا است که با ورود گیمرهای بیشتر به اکوسیستم استار اطلس، ارزش POLIS هم افزایش می‌یابد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی آینده ارز های دیجیتال متاورس و همچنین معرفی ارزهای آینده دار متاورس پرداختیم.

برخلاف جهان واقعی، متاورس با یک انفجار بزرگ ایجاد نشده، اما اگر معماری آن با موفقیت طراحی شود، مجموعه‌ای کاملاً جدید از راه‌حل‌ها و نوآوری‌های نامحدود را ایجاد خواهد کرد. متاورس جایی است که کاربران عادی به دنبال بازی‌ها و سرگرمی‌ها می‌روند و کسب‌وکارها احتمال برگزاری جلسات واقعیت مجازی را برای همکاری بهتر بررسی می‌کنند. علاوه بر این، با توسعه محیط‌های کاملاً شبیه‌سازی‌شده در متاورس می‌توان سیستم‌های آموزشی را هم به مرحله جدیدی رساند.

به نظر می‌رسد متاورس که مدت‌ها فقط یک رؤیا تلقی می‌شد، اکنون به‌ سرعت در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

نوشته آینده ارزهای دیجیتال متاورس (Metaverse) اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.