کد خبر : 215921
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1402 - 20:03
دیدگاه‌ها برای آیا دوج کوین، شت کوین است؟ بسته هستند

آیا دوج کوین، شت کوین است؟

آیا دوج کوین، شت کوین است؟

اگر می‌خواهید با خرید دوج کوین پولدار شوید، پیش‌از خواندن این مقاله دست به چنین کاری نزنید. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگوییم این رمزارز آینده‌دار است یا نمی‌توان روی آن حساب کرد. شت کوین یکی از کلیدواژه‌هایی است که بسیاری به دوج کوین نسبت می‌دهند. اما این نسبت حقیقت دارد؟

اگر می‌خواهید با خرید دوج کوین پولدار شوید، پیش‌از خواندن این مقاله دست به چنین کاری نزنید. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگوییم این رمزارز آینده‌دار است یا نمی‌توان روی آن حساب کرد. شت کوین یکی از کلیدواژه‌هایی است که بسیاری به دوج کوین نسبت می‌دهند. اما این نسبت حقیقت دارد؟ خواهیم فهمید.

منظور از شت کوین و میم کوین چیست؟

شت کوین و میم کوین 2 مفهومی هستند که باید پیش‌از بررسی خود ارز و خرید و فروش دوج کوین، تعریف‌شان کنیم. شت کوین یعنی رمزارزی که ارزش واقعی ندارد و به‌واسطه بعضی از عوامل بدون پشتوانه افزایش قیمت داشته است. این دسته از رمزارز‌ها برنامه خاصی برای آینده‌شان نیست و به همین دلیل هم در نقطه‌ای فرو می‌ریزند و ارزش واقعی آن‌ها مشخص می‌شود.

تغییر قیمت معمولا در آن‌ها زیاد و با شیب بالاست. میم کوین‌ها نیز بسیار شبیه شت کوین‌ها هستند. میم نوعی فرهنگ اینترنتی برای سرگرمی است که سریعا تبدیل به یک موضوع ویروسی می‌شود و می‌تواند معنای خنده‌دار، نوستالژی یا هر‌چیز دیگری داشته باشد. برای نمونه ممکن است چهره سگی در دنیای مجازی میم شود و افرادی مختلفی درباره آن محتوا تولید کنند. حالا اگر کسی همان عکس را در رمزارز خود به‌کار ببرد در واقع یک میم کوین ساخته است.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یک میم کوین است و براساس یک میم اینترنتی شکل گرفته است. البته در بخش بعدی به‌طور مفصل به تاریخچه این رمزارز خواهیم پرداخت. اینکه این رمزارز شت کوین محسوب می‌شود یا نه نیازمند اطلاعات زیادی است. برای شروع بد نیست بدانید که عده‌ای تحلیل‌گران اعتقاد دارند که این رمزارز، شت کوین است و آینده‌ای برای آن متصور نیستند و برخی دیگر معتقدند که این ارز می‌تواند رشد داشته باشد و موفق‌تر از امروز عمل کند.

تاریخچه خلق دوج کوین، دوج کوین چگونه خلق شد؟

Billy Markus شخصی است که آن را خالق دوج کوین می‌دانند. این ارز در سال 2013 ساخته شد. البته که این سال، سال مهمی برای بازار کریپتو محسوب می‌شد. سال 2013، سالی بود که نگاه‌ها به سمت بازار رمزارز جدی‌تر شد و این بازار آرام‌آرام درحال پا گرفتن و ثبات بود. مارکوس برای شوخی و تفریح یک سیستم پرداخت ایجاد و خودش هم رمزارز مخصوص آن سیستم را برنامه‌نویسی کرد.

او در ادامه مسیر از مدیر محصول شرکت ادوبی یعنی Jackson Palmer کمک گرفت تا برای ادامه مسیر به او یاری دهد. این ارز در روز‌های آخر سال 2013 سروصدای زیادی کرد. مارکوس نام مستعار جالب شیبتوشی ناکاموتو را برای خود برگزید که یک شوخی با نام مستعار خالق بیت کوین بود.

خالقان این رمزارز از اول می‌خواستند ماهیت شوخی‌بودن و صمیمی‌بودن این رمزارز را نشان دهند پس براساس یک میم اینترنتی تصویر سگی را روی آن نهادند و نام شیبا اینو را برای نماد آن انتخاب کردند.

آیا دوج کوین، شت کوین است؟

Golden dogecoin cryptocurrency and copy space

دوج کوین محبوب است؟ چرا؟

اگر قیمت لحظه ای دوج کوین را چک کنید متوجه می‌شوید که امروز دامنه نوسانات این ارز زیاد نیست. اما در تاریخ آن همیشه این‌طور نبوده است. واقعیت این است که خالقان آن فکر نمی‌کردند روزی رمزارزی که برای شوخی ساخته‌اند به این حد از محبوبیت برسند و افراد بزرگی بخواهند از آن حمایت کنند. تاریخچه این رمزارز کاملا به ما نشان می‌دهد که هدفی جز شوخی پشت ساخت آن نبوده و هدف خاصی هم در اوایل ساخت نداشته است.

اما دلیلی که برخی از تحلیلگران ذکر می‌کنند تا نشان بدهند دوج کوین، شت کوین محسوب نمی‌شود این است که این ارز در ادامه مسیرش توسط سرمایه‌گذاران حمایت شد تا برای افراد خیریه و انسان‌دوستانه مورد استفاده قرار بگیرد. این روند محبوب آن را افزایش داد و امروز صرافی‌های زیادی ازجمله ایکس پِی این رمزارز را به‌فروش می‌رسانند.

رابطه ایلان ماسک و دوج کوین به چه شکل است؟

ارتباط ایلان ماسک و دوج کوین سال‌ها پس‌از تشکیل آن بود. عرضه اولیه آن قیمت دوج کوین را تا حد زیادی بالا برد. بسیاری سرمایه خود را صرف خرید دوج کوین کردند. اما این سرمایه‌گذاری خروجی نداشت. چون پس‌از مدتی ارزش واقعی این میم کوین پدیدار شد و بسیاری با خرید آن ضرر‌های سنگینی را متحمل شدند. در سال 2018 اولین ارتباط ماسک و دوج کوین برقرار شد.

در یک نظرسنجی دروغ آپریل او به‌عنوان مدیرعامل این رمزارز انتخاب شد و سپس با توئیتی نسبت به این دارایی ابزار علاقه کرد. توئیت‌های مستمر ماسک در توئیتر توجه‌ها را به سمت دوج کوین جلب کرد و باعث رشد عجیب و غریب دوباره این رمزارز شد. پامپ 800درصدی آن ثمره همین توئیت‌ها بود. البته که بعد این رشد‌ها هم ماسک دست از سر دوج کوین برنداشت باز هم با پالس‌های مثبت خود در پی پامپ این میم کوین بود.

آیا دوج کوین، شت کوین است؟

دوج کوین ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

اگر بخواهیم واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنیم دوج کوین، شت کوین محسوب نمی‌شود اما آینده‌ای هم ندارد. خالقان آن با ساختش قرار نیست چیز جدیدی به دنیای کریپتو اضافه‌ کنند و برنامه‌ای هم برای آن ندارند. با خرید دوج کوین باید منتظر اخبار خاصی باشید که متعلق به این رمزارز است. تنها اخبار است که می‌تواند ارزش این دارایی را بالا ببرد. این دارایی نوسانات زیادی دارد و خرید آن ریسک زیادی را به شما متحمل خواهد کرد.

بهترین راه برای خرید دوج کوین چیست؟

برای خرید دوج کوین بهترین راه مراجعه به صرافی‌های معتبری مثل ایکس پِی است. یکی از دلایل اصلی به‌وجودآمدن ایکس پِی کم‌کردن دغدغه کاربران ایرانی برای مشکلاتی ازقبیل کلاه‌برداری، دسترسی سخت به بازار‌های خارجی و موارد دیگری ازاین‌دست بود.

شما می‌توانید در این صرافی در محیطی امن و مطمئن خرید خود را انجام دهید و از پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته برخوردار شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر تنها کافی‌است سری به وبسایت صرافی ایکس پِی بزنید. طراحی ساده این صرافی باعث شده که همه کاربران بتوانند با هر سطح از دانشی به‌راحتی از آن استفاده کنند.

جمع‌بندی

اگر قصد خرید دوج کوین دارید باید بدانید که این میم کوین قرار نیست وارد پلتفرم خاصی شود. خالقان آن تنها برای سرگرمی آن را خلق کرده‌اند. اما این به آن معنا نیست که دیگر پامپی را نمی‌توان برای آن متصور بود. همانند گذشته پامپ این رمزارز وابسته به اخبار مختلف و حمایت افراد معروف از آن است. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.